fbpx
Companii Interviuri Stiri

Dan Țone, Eutron Invest România: Orice criză vine și cu noi oportunități8 min

18/12/2020 5 min read

Dan Țone, Eutron Invest România: Orice criză vine și cu noi oportunități8 min

Reading Time: 5 minute

Eutron Invest România este o companie înființată în 1993 cu scopul de a livra soluții tehnologice inovatoare industriei financiar-bancare. Pe parcursul ultimilor 25 de ani, a acumulat o cunoaștere aprofundată a mecanismelor și cerințelor piețelor de retail și financiar-bancare.

Pentru că anul acesta a fost complet diferit, Eutron Invest a văzut oportunități și astfel a adaptat afacerea pentru a ajuta comunități și oameni, prin aducerea în țară a mai multor produse care constituie niște măsuri de siguranță împotriva răspândirii COVID-19.

Echipamentele și tehnologiile de scanare a temperaturii reprezintă o soluție de ultimă generație pentru controlul rapid al temperaturii corporale în vederea prevenției răspândirii COVID-19. Din luna martie și până în prezent, compania a adus și instalat în România peste 650 termoscannere Thermo Metricon, de trafic mare de persoane. Echipamentele pentru măsurarea temperaturii au fost instalate la Aeroportul Otopeni, în școlile din Sectorul 6 al Capitalei, la Urgent Cargus, Mall Băneasa, Kaufland, Mall Liberty, IKEA Băneasa, IKEA Pallady și în alte puncte cu trafic mare de persoane. De asemenea, în completarea portofoliului de soluții de luptă împotriva COVID 19, Eutron a adus în România o serie de soluții tehnice de dezinfectare a produselor și suprafețelor, folosind generatoare de ioni de plasmă care pot folosi la dezinfectarea hainele, pantofii și accesoriile, care se probează în magazine sau a bancnotelor.

Dan Țone, directorul general al Eutron Invest România, a răspuns întrebărilor mele legate de adaptarea afacerii la actualul climat de business.

Dan Țone, director general al Eutron Invest

2020 este anul care vă rămâne în istorie din multe privințe. Cum a fost pentru voi activitatea din acest an?

Cuvintele care ar descrie cel mai bine perioada de la începutul anului până acum ar fi următoarele: imprevizibilă, plină de provocări și motivantă. A fost și este o etapă de reinventare, recalibrare și reorientare, dar cu rezultate foarte bune pentru echipa Eutron.

Care sunt produsele și serviciile oferite de voi?

În cei peste 26 de ani de existentă, Eutron și-a consolidat o serie de competențe care înglobează soluții, servicii și produse personalizate pentru partenerii și clienții noștri. Competentele noastre sunt rezultatul expertizei și experienței acumulate în toți acești ani de activitate.

Acoperim o gama extinsă de servicii și soluții, printre care putem enumera: produse și sisteme dedicate prevenției răspândirii Covid19, soluții de optimizare a proceselor cu numerar dedicate băncilor comerciale, retail-ului, precum și pentru companiile de securitate și transport valori, soluții de securitate integrată, sisteme și produse pentru experiența și feedbackul clienților, tehnologii personalizate pentru identificarea automata a produselor, documentelor și persoanelor, etc.

În plus, de 6 ani investim constant și dezvoltam soluții unice și inovatoare pentru un mediu sustenabil.

Cum a decurs activitatea de bază în acest an?

2020 a fost un an în care nu ne-am plictisit deloc și, în care am stabilizat activitatea curentă și ne-am preocupat să adăugăm în portofoliu cât mai multe soluții dedicate luptei împotriva răspândirii Covid19.

Această ramură va rămâne cu siguranță în portofoliul Eutron și se va dezvolta în continuu deoarece soluțiile tehnologice care aduc o îmbunătățire a calității aerului din încăperi, o igienizare a suprafețelor pe care le atingem, dar și cele care permit prevenția prin măsurarea temperaturii persoanelor sunt necesare în orice organizație, indiferent de domeniul de activitate. Orice criză vine și cu noi oportunități, iar echipa Eutron a fost preocupată să le transforme în business pe termen mediu și lung și în acest fel să construim o nouă ramură a competențelor noastre.

A fost un an plin de provocări și schimbări, dar mă bucur să pot spune că activitatea Eutron și-a atins targetul fixat pentru 2020, cu mici excepții, dar fără un impact major asupra companiei.

Pandemia nu te-a descurajat, ci tocmai ai lansat produse adaptate situației prin care trecem. Despre ce este vorba?

Cum am menționat, portofoliul nostru include de la începutul pandemiei soluții de măsurare a temperaturii individuale a persoanelor, soluții de dezinfecție a aerului din încăperi și soluții de dezinfecție a produselor și a suprafețelor.

Toate acestea au la baza tehnologii existente și înainte de perioada Covid19, precum termoscanere cu infraroșu, generatoare de ozon, sisteme de dezinfecție a aerului cu ioni de plasmă, de curățare și dezinfecție a tubulaturilor de aer recirculat sau tubulaturilor de absorbție din bucătăriile profesionale.

Dat fiind că ați lansat produse dedicate acestei perioade, cât de greu v-a fost să găsiți furnizori?

Depinde din ce punct de vedere privim, au fost parteneri cu care deja colaboram și au venit către noi cu recomandări de organizații care au dezvoltat produse dedicate și în același timp a fost o perioadă de cercetare și de căutare pe cont propriu, cu ajutorul mediilor sociale și a internetului.

Cum lucrați în prezent cu furnizorii?

Am reușit să ajungem la un mod de lucru adaptat acestei perioade deoarece evident multe din regulile jocului s-au schimbat și va fi complicat să revenim la ceea ce a fost până la finalul anului 2019.

Vorbim de prelungirea termenelor de livrare, creșterea costurilor de transport extern, în special în colaborare cu zone din Asia, creșterea prețurilor unor produse pe care le achiziționam deja de câțiva ani și multe altele.

Cât de importantă a fost adaptarea pentru un business în actuala perioadă?

Importantă este puțin spus, consider că în astfel de momente adaptarea este vitală.

Personal, am învățat multe din experiența crizei din 2009. În 2008, Eutron avea o pondere de 62% din cifra de afaceri rezultata din soluțiile și produsele dedicate industriei bancare, iar în 2009 aceasta pondere a scăzut la 22%.

Dacă nu am fi avut competente care să fie fructificate și în alte industrii precum retail, sănătate, logistică sau producție, probabil că astăzi nu am fi avut acest interviu, sau cel puțin, nu despre Eutron.

Care sunt provocările pe care le aveți în acest an?

Provocarea acestui an este consolidarea organizației, a experienței noastre prin încercarea de a anticipa ce nevoie vor avea clienții noștri în viitor, având în vedere provocările acestui an, la nivel global.

Nu vom refuza să abordăm orice subiect, chiar dacă nu este inclus în competențele noastre actuale și vom căuta constant noi oportunități de dezvoltare.

Experiența acestui an ne-a demonstrat că trebuie să înțelegem mai mult ca niciodată nevoile clienților noștri din diverse industrii și să putem acționa rapid.

Cum vezi viitorul?

Sper să fie mai previzibil cât de curând. Momentan este greu să iei decizii de dezvoltare pe termen mediu și lung, dar vom continuă să lucram și să consolidăm proiectele în derulare și competențele existente în portofoliul nostru.

Cum vezi dezvoltarea liniilor diferite de business anul viitor sau pe termen mediu?

Vom continua să dezvoltam soluții dedicate industriei de retail, celei de logistică, producție, dar și pentru domeniul sănătății. Nu vom omite nici industria de HoReCa care, deși a fost cea mai afectată de această criză, va renaște după această perioada, iar noi vrem să fim participanți activi la acest “botez”.

În același timp ne vom concentra și asupra proiectelor naționale generate corect de entitățile statului. A fost necesar să vină pandemia și să vedem că este posibil să digitalizam autoritatea publică, din păcate doar în câteva localități din România.

Ce lecții ați învățat din această pandemie?

Cred că am avut cu toții de învățat în această perioadă, atât pe plan profesional, cât și personal.

Pentru Eutron am învățat să caut mereu mijloace noi de abordare a clienților, flexibilitate și preocupare în a înțelege nevoile de orice fel a clienților și înțelegerea dificultăților acestora pentru a propune soluții personalizate și o rezolvare a acestora.

Un sfat pe care îl pot da altor antreprenori: „mobilizează întreaga echipă pe care o ai în viața companiei. învață să te uiți și să descoperi reacțiile colegilor în astfel de perioade și vei afla lucruri la care nu te gândeai vreodată. Poți vedea dedicare, teamă, inițiativă, dar și o lipsa de asumare a responsabilității. Într-o perioadă de criză poți vedea o imagine diferită a celui de lângă tine.”

Vom continua să învățăm permanent din ceea ce urmează și suntem convinși că vom reuși să ne ducem planurile mai departe.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *