Interviuri Marketing

Daniel Petre, Zentiva România: Obiectiv – creșterea calității vieții de zi cu zi

29 mart. 2024 3 min

Daniel Petre, Zentiva România: Obiectiv – creșterea calității vieții de zi cu zi

Reading Time: 3 minute

Pe lângă medicamentele cu prescripție, compania comercializează și suplimente alimentare, dispozitive medicale și medicamente OTC. Prin portofoliul curent de produse cu prescripție avem o acoperire vastă a multor arii terapeutice și ne dorim să acoperim o plajă cât mai largă a acestora și pentru portofoliul consumer healthcare (CHC), ne comunică Daniel Petre, director marketing CHC.

Cum arată astăzi portofoliul CHC Zentiva?

Portofoliul Consumer Healthcare cuprinde atât medicamente OTC (over the counter), cât și suplimente alimentare și dispozitive medicale. În ultimii 5 ani, fie prin achiziții, fie prin punerea pe piață de noi produse, Zentiva a creionat un portofoliu de OTC și suplimente alimentare care include 40 de mărci diferite. În total, portofoliul nostru cuprinde 86 de tipuri unice de produse, fiecare conceput să răspundă nevoilor specifice ale consumatorilor.

Astăzi, Zentiva este pe locul 10 (studiul IQVIA, Euro, Sell Out MAT, decembrie 2023) în valoare la preț de producător în piața de consumer healthcare și continuă să evolueze înregistrând o creștere an de an a portofoliului de OTC și suplimente alimentare.

Care sunt produsele-vedetă?

Ariile cel mai bine reprezentate în portofoliul nostru CHC sunt cele care oferă soluții pentru răceală și gripă (Ibusinus, Meltus, Orocalmin, Trachisept), durere (Inflanor, Paracetamol), digestie (Digenzym, Eubiotic, Ciocolax, 4Lax) și produse pe bază de fier (gama Sideral).

Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai preocupați de starea lor de sănătate, există o cerere crescută de suplimente alimentare care conțin ingrediente atent studiate, pentru care există referințe în publicațiile de specialitate. Ținând cont de această nevoie, suplimentele alimentare pe care compania noastră le aduce pe piață respectă exigențele consumatorilor. Un exemplu îl reprezintă produsele din gama noastră de suplimente alimentare dedicate florei intestinale, Eubiotic, care conțin tulpini de bacterii benefice intens studiate.

Un alt produs cunoscut din portofoliul nostru este Digenzym, o asociere de bilă de bovină cu enzime pancreatice, care ajută persoanele cu digestie deficitară și deficiență biliară să păstreze doar bucuria din mâncare. Rolul principal al suplimentelor alimentare este acela de a „suplimenta” alimentația pe care o avem în mod normal pentru a corecta diferite deficiențe. Deficitul de fier se numără printre cele mai frecvente insuficiențe nutriționale întâlnite în prezent. Pentru a ne adresa acestui deficit nutrițional, întâmpinăm nevoile consumatorilor cu produse care integrează tehnologii inovatoare cum ar fi Sideral. Gama Sideral asigură preparate pentru fiecare etapă din viață, adaptate nevoilor pacienților. Sideral Forte a fost preferatul consumatorilor de suplimente alimentare pe bază de fier în 2023 (studiul IQVIA, Euro, Sell Out MAT, decembrie  2023, în valoare la preț de producător)

Prioritatea noastră este să oferim consumatorului nu numai un produs, ci și un set de informații cu potențial educativ în vederea creșterii calității vieții de zi cu zi. În sprijinul acestui deziderat ne folosim de o gamă largă de canale de comunicare. Am dezvoltat un întreg ecosistem de website-uri și pagini dedicate produselor pe cele mai folosite rețele de socializare pentru a putea livra materiale educative ușor de accesat.

Cum arată o campanie care caută să educe, dincolo de promovarea unui produs?

Un exemplu de campanie în care ne-am propus să aducem conținut educativ pentru două dintre cele mai des întâlnite probleme ale societății din ziua de astăzi, stresul și insomnia, este campania Funfulness dedicată gamei Persedon.

Ne-am folosit de un stand-up comedian pentru a aduce un context umoristic al diverselor provocări cotidiene pe care le întâmpinăm și care duc la stres și insomnie, după care, prin intermediul unui psiholog, am explicat și ce stă la baza acelor situații. În plus, psihologul a punctat și variate metode prin care putem reduce impactul stresului și a oferit sfaturi utile pentru a îmbunătăți somnul. Astfel, nu ne-am concentrat pe punerea în lumină doar a produsului Persedon, ci am adus și alte soluții care să ajute consumatorii să treacă peste aceste perioade neplăcute generate de stres și insomnie.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: