DDB semnează campania aniversară McDonald’s România: „I’m lovin’, de 30 de ani”
Reading Time: 5 minuteÎn urmă cu 30 de ani, primul McDonald’s aducea gustul Vestului într-o Românie aflată la început de drum. Deși este un brand global, McDonald’s a fost rapid adoptat de publicul român, ajungând în trei decenii un reper familiar al vieții urbane, iar astăzi, brandul este cunoscut, simplu și prietenos, sub numele de „Mec”.
Pentru a marca momentul aniversar, DDB România a creat platforma „I’m lovin’, de 30 de ani”, o inițiativă care plasează vocea publicului în centrul poveștii și care se va desfășura pe tot parcursul anului 2025.
„I’m lovin’…” și miile de motive pentru care iubești Mec
Ideea din spatele campaniei aniversare este simplă: atunci când oamenii iubesc un brand, e suficient să le dai voce. Sub sloganul iconic I’m lovin’ it, fanii au fost invitați să redefinească acest it și să-și exprime, în propriile cuvinte, relația personală cu Mec.
Pentru a redescoperi amintirile fanilor, DDB România și McDonald’s au transformat paginile de social media într-o colecție emoționantă de declarații de dragoste pentru brand și au invitat artiști precum Smiley, Delia, Vița de Vie, Irina Rimes și Rareș să reinterpreteze jingle-ul emblematic, pe care-l recunoști oricând, de la prima măsură, transformând campania într-un spațiu de brand love autentic.

Fiecare artist și-a pus amprenta asupra jingle-ului, creând versiuni care reflectă preferințele personale ale fiecăruia și diversitatea fanilor McDonald’s din România. Rezultatul este o serie de reinterpretări care arată cât de firesc poate deveni un brand parte din viața de zi cu zi a milioane de oameni.
„Atunci când un brand e cu adevărat apreciat, nu ai nevoie să inventezi povești; ele există deja în vocile oamenilor. De aceea, am construit o platformă în care nu brandul vorbește despre sine, ci își ascultă și amplifică comunitatea. Asta e diferența dintre o campanie și un fenomen cultural. Iar faptul că românii au transformat McDonald’s în Mec spune totul: nu mai e un brand internațional cu prezență locală, ci parte din viața de zi cu zi,” spune Roxana Niță, Executive Creative Director, DDB România.
„Cel mai important lucru pe care l-am învățat din această campanie a fost că iubirea de brand nu se poate orchestra, doar se poate asculta. Fanii au răspuns în câteva ore, cu un entuziasm surprinzător, demonstrând că legătura cu Mec este vie și profund personală. De fapt, nu am construit o campanie, doar am deschis mai larg ușa către un dialog care exista deja. Într-o eră a marketingului hiper-controlat, e o lecție valoroasă: uneori, cel mai relevant conținut vine din încrederea de a lăsa comunitatea să vorbească în locul tău.” adaugă Alexandra Pop, Business Lead, DDB România.

Un proiect construit din insight-uri reale
Printre cele mai îndrăgite momente ale campaniei se numără piesa creată din comentariile fanilor, un mural creat de artista meri the zu (Maria Zurbagiu), care va marca vizual aniversarea în centrul Bucureștiului și spotul cu Mihai Bobonete inspirat de celebra întrebare din spațiul virtual al brandului „dar mici, când aduceți?”, care anunță reîntoarcerea în meniu a legendarului burger McMici.

Experiența digitală a campaniei este completată de I’m lovin’ the beats, un joc interactiv disponibil în aplicația McDonald’s. Utilizatorii pot explora conținut aniversar exclusiv și pot cânta pe melodiile celor cinci artiști români. Pe măsură ce avansează în joc, câștigă puncte și intră în competiție pentru premii: primii 100 de jucători din clasament vor primi invitații duble la festivalul Nostalgia, iar toți participanții care finalizează jocul beneficiază de oferte speciale pentru meniul artistului preferat.
Trei decenii, generații diferite, un numitor comun: Mec
„Aniversarea celor 30 de ani este o celebrare a faptului că McDonald’s România a devenit un brand trăit, unul care face parte din cultura urbană locală. Mec-urile au devenit puncte de reper pe harta întâlnirilor, locuri unde prietenii se revăd după concerte, studenții schimbă notițe înainte de examene, iar familiile își transformă weekend-urile în mici ritualuri gustoase,” spune Lucia Nistor, Marketing Manager McDonald’s România.
„Timp de 30 de ani, am crescut alături de generații întregi. De aceea, aniversarea aceasta nu e despre noi, ci despre ei, despre cei care au transformat McDonald’s în Mec. Astăzi, promisiunea noastră este să rămânem un reper emoțional pentru oamenii care ne-au inclus în viața lor. De la prima mușcătură de Big Mac până la cartoful găsit în pungă de takeaway, sau zile de naștere sărbătorite în restaurantele noastre, McDonald’s a strâns treizeci de ani de amintiri împărtășite. „I’m lovin’, de 30 de ani” este dovada că nu poți să devii parte din cultură cu forța; se întâmplă natural, atunci când oamenii te adoptă,” a completat Irina Angelescu, Marketing Director Premier Restaurants Romania.
Privind spre viitor
Platforma „I’m lovin’, de 30 de ani” nu se oprește la aniversare. În lunile care urmează,campania va continua să scrie istoria brandului împreună cu fanii săi, prin noi colaborări cu artiști români, experiențe speciale în restaurante și activări digitale interactive.
Campania va culmina cu o prezență majoră la ART SAFARI, cel mai mare festival de artă din România, unde va fi organizată o expoziție multidisciplinară cu proiecții behind-the-scenes și conținut creat de comunitate. Un element special al campaniei îl constituie provocarea comunităților creative să își exprime dragostea pentru Mec prin produse personalizate––de la articole de fashion la nail art––construind astfel cea mai mare declarație de fandom din istoria brandului în România.
Prin „I’m lovin’, de 30 de ani”, McDonald’s România celebrează legătura personală cu fanii săi și deschide un nou capitol al poveștii brandului, construit împreună cu această comunitate vibrantă care a transformat Mec într-un reper emoțional al fiecărei generații.
Premier Restaurants România
Irina Angelescu – Marketing Director Premier Restaurants Romania
Lucia Nistor – Marketing Manager
Ioana Bibiță – Junior Brand Activation Manager
Giorgiana Vişan – Marketing Coordinator
Alexandra Todirică – Marketing Manager
Lavinia Dan – Senior Marketing Coordinator
Sorin Manică – Product Manager Mobile App
Octavian Ursescu – Digital Marketing Coordinator
Daniela Honcioiu – Consumer & Business Insights Manager
Ștefan Apostu – Business & Consumer Insights Coordinator
DDB România
Roxana Țâmpău – Managing Director
Alexandra Pop – Business Lead
Andreea Boiangiu – Senior Account Manager
Luciana Cucoaneș – Head of Strategy
Karina Condei – Senior Strategic Planner
Roxana Niță – Executive Creative Director
Andra Vlasceanu – Senior Art Director
Alexandra Jitărel – Senior Copywriter
Ana Tanasă – Head of Art
Luca Costea – Senior Copywriter
Dragos Barda – Senior Copywriter
Liviu Antonescu – Senior Designer
Andreea Iacob – Junior Art Director
Nicoleta Grigoriu – DTP Specialist
Marian Mihailescu – DTP Specialist
ABIS Studio
Iulian Moga – Regizor
Bogdan Filip – DOP
Mariana Andriescu – Producator
Liviu Gherghe – Director de productie
Suzana Sarraj-Nicolae – Coordonator Post-productie
Tribal Worldwide
Cristina Onica – Account Manager
Ninelly Popovici – Senior Account Executive
Irina Blanșek – Group Creative Director
Ionuț Raicu – Group Creative Director
Cezar Iliescu – Senior Art Director
Mihai Berbec – Senior Copywriter
Adriana Georgescu – Head of Social Media
Gabriela Ursu – Senior Social Media Manager
Raluca Lungoci – Social Media Manager
Anastasia Lungu – Social Media Executive
Denisa Dumitrescu – Head of Development
Octavian Busuioc – Junior Web Developer
OMD România
Claudia Călin – Client Lead
Luiza Popa – OOH Director
Ruxandra Negreanu – Influencer Marketing Specialist
DEFI ROMANIA
Raluca Pop – Sales&Marketing Director
Artisti
Daniel Strugariu – Ilustrator
ZIDART Team:
meri the zu – Artist
Alexandru Manolache – Asistent Artist
Lucian Popa – Manager
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz