De ce nu converteste campania ta adwords?

Daca faceti campanii AdWords si clientii tot nu vin, inseamna ca sigur gresiti ceva pe parcursul planificarii campaniei sau in structurarea website-ului. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli, precum si solutiile adecvate pentru fiecare dintre ele.

Cea mai importanta inovatie in domeniul advertisingului online, Google AdWords, deja folosit in Romania de peste 15.000 de advertiseri, a devenit un mod foarte cunoscut de a face reclama pe web si s-a transformat intr- o strategie de succes pentru milioane de afaceri din intreaga lume. La prima vedere, pare simplu. AdWords este un sistem de advertising bazat pe text, apartinand de Google, de tip cost-per-click, prin care un publisher plateste doar atunci cand un utilizator da click pe reclama. Dupa crearea unui cont si setarea parametrilor, lucrurile se complica mai mult decat par la inceput. In baza a peste 100 de audituri pe care compania de marketing online Today’s le-a efectuat in campanii AdWords, iata lucrurile de care trebuie sa tinem cont astfel incat sa nu facem greselile pe care le fac multi incepatori in domeniu.

Greseala:

Setarea paginii home ca landing pentru campania AdWords

Solutie: Creeaza o pagina de aterizare dedicata. Nu iti seta pagina home ca landing page pentru campanie. Foarte multi fac greseala aceasta si pierd bani ulterior. Acest sfat este valabil fie ca folosesti Google AdWords, fie Etarget sau Facebook pentru reclame. Ca atare, daca faci o campanie AdWords pentru un produs, atunci reclama trebuie sa conduca vizitatorul la pagina acelui produs. 

Greseala:

Landing page-uri plictisitoare

Solutie: Landing page-ul trebuie sa fie un loc atractiv. Cel mai sigur mod prin care poti converti traficul in vanzari este prin a transforma “pagina de aterizare” intr-un loc atractiv pentru vizitator. Include cel putin o chemare la actiune, fie orientata pe vanzare (“Cere o oferta”, “Rezerva acum”), fie pe inscrierea intr-o baza de date sau la un newsletter (“Inscrie-te acum”, “Descarca gratuit ghidul”), si, nu in ultimul rand, nu uita nici ca o imagine face cat o mie de cuvinte – alege o imagine relevanta, pozitiva pentru aceasta pagina. 

Greseala:

Folosirea de reclame “generaliste”

Solutie: Concepe reclamele in asa fel incat sa fie unice si atragatoare. Renunta la reclamele “generaliste”. Tine cont de acea piatra de temelie a advertisingului care este “call to action”. Invita, indeamna vizitatorul sa intre, sa caute, sa cumpere produsul tau. O modalitate prin care iti poti face reclama atragatoare este sa oferi prin produsul tau o solutie rapida, accesibila si usoara la o problema existenta in industria ta si vei vedea ca oamenii vor da multe click-uri.

Greseala:

Campaniile nu sunt masurate / evaluate / urmarite

Solutie: Nu lasa reclamele sa ruleze in gol. Daca lansezi o reclama, arunca in mod constant un ochi peste ce se petrece cu ea. Urmarind indicatori precum CTR, Conversie, Cost/Conversie si altii, vei vedea daca este eficienta si iti vei da seama ce retusuri mai trebuie sa faci. Mai mult decat atat, nu vei cheltui bani degeaba pe o reclama “sterila”. Iar singura modalitate prin care iti vei da seama ce functioneaza si ce nu este sa monitorizezi activitatea reclamelor tale si sa vezi in ce masura functioneaza.

Greseala:

Mirajul bid-urilor mici

Solutie: Foloseste bid-urile cel mai bine pozitionate. Nu te multumi cu bid-uri de valori mici. Indiferent daca algoritmii folositi in AdWords sau Facebook folosesc diferite scale si diferiti indicatori pentru a-si face ierarhiile, bid-urile joase sunt de prea putine ori o abordare eficienta. Este recomandat sa te folosesti de bid-urile cele mai bine pozitionate, chiar daca te costa mai mult la inceput. 

Urmareste indicatorii de vanzari si de eficienta a campaniei pentru a afla care este bid-ul cel mai potrivit pentru tine. De multe ori se intampla ca o pozitionare a anuntului medie sau in partea superioara sa genereze mai multi clienti, mai ieftin. Complementar campaniilor de AdWords, felul in care este organizat si administrat un website are un impact decisiv asupra ratelor de conversie. Lipsa unui “call to action”, a elementelor diferentiatoare sau a testimonialelor sunt doar trei dintre greselile care echivaleaza cu a arunca banii pe fereastra.

Desi cele mai multe website-uri isi doresc clienti, multe pur si simplu “uita” de “call to action” si nu solicita nicaieri nicio actiune din partea utilizatorului. Daca in cazul magazinelor online este suficient sa incluzi un buton vizibil cu textul “Cumpara acest produs” (sau, intr-o abordare mai eficienta, “Adauga in cos“), website-urile ce prezinta servicii ar putea rezolva problema prin includerea unor linkuri si butoane precum “Cere o oferta”, “Programeaza o vizita”, “Inscrie-te la newsletterul nostrum specializat”.

O alta sugestie venita in urma testelor de marketing online este de a folosi pentru aceste butoane de “call to action” o cromatica aparte fata de cea intalnita in website, pentru a se evidentia mai usor. Un exemplu deja cunoscut pentru multi marketeri este abordarea in stil amazon.com: fundal galben, font albastru inchis. Lipsa elementelor de diferentiere este una dintre problemele care apar cu precadere la companiile mici si medii ce ofera servicii si se concentreaza foarte mult pe modul in care livreaza produsul sau serviciul.

De cele mai multe ori, o rezolvare simpla si rapida poate consta in a raspunde catorva intrebari de genul: “De cati ani faci business?, “Cati clienti ai servit?, “Ai primit vreun premiu sau distinctive pentru produsele / serviciile tale?”. Testimonialele nu trebuie ignorate, deoarece rezolva trei aspecte. Adauga credibilitate pentru ca e reputatia cuiva in joc. “Dizolva” obiectii – fa o lista de obiectii la produsul sau serviciul tau si solicita testimoniale astfel incat acestea sa raspunda obiectiilor. Adauga confort – oamenii se simt mai in largul lor stiind ca nu sunt primii sau singurii tai clienti.