Mihai Roșca: De pe terenul de sport, în business
Reading Time: 5 minuteDupă ce și-a încheiat cariera sportivă și a părăsit terenul de rugby, Mihai Roșca nu a lăsat disciplina, efortul și concentrarea să se piardă. A mutat totul în business. Cofondator al grupului Sport & Safety, Roșca este omul care a adus în România brandul norvegian Helly Hansen, cunoscut global pentru echipamentele sale tehnice dedicate schiului, sailingului și muncii în condiții extreme.

Rugby-ul te învață cu șocul, cu efortul, cu rezistența, atribute pe care le experiementezi și ca antreprenor. Nu câștigă cel care e mai rapid, ci cel care se ține de plan. Mihai Roșca știe asta din experiență directă. A fost sportiv de performanță, a jucat rugby și a trăit anii în care fiecare zi însemna antrenament, strategie și contact dur cu realitatea.
Dar când terenul de sport s-a încheiat, nu a căutat o ieșire ușoară. Pentru Mihai Roșca, acel teren a fost businessul. „A fost ideea fratelui meu”, ne-a povestit antreprenorul. „Mi-a propus să începem o firmă împreună, ca să am un colac de salvare după sport.” Așa s-a născut DairyMAX, primul pas dintr-un grup care astăzi cuprinde SafetyMAX, SportMAX și cea mai recentă “achiziție”: Helly Hansen România.
Roșca a ajuns la Helly Hansen nu pentru că era în căutarea unui brand de lifestyle, ci pentru că avea nevoie de echipamente. „Am adus Helly Hansen în România în urmă cu cinci ani, dar am început cu portofoliul de workwear. A fost o consecință directă a nevoii noastre de echipamente de protecție pentru tehnicienii din firmă”, spune el. A înțeles rapid valoarea brandului: calitate, inovație, performanță. Tot ce cunoștea deja din sport, dar aplicat în haine care trebuie să țină în cele mai dure condiții. În timp, s-a luptat pentru a aduce în țară și portofoliul de sport, pe care Helly Hansen îl acordă doar partenerilor care își dovedesc seriozitatea.

Astăzi, Helly Hansen are primul magazin fizic în România, deschis în septembrie în Promenada Mall București. Spațiul de 150 mp include toate liniile importante: de la colecțiile pentru schi, sailing și hiking, până la gama urbană – hanorace, geci, pantaloni, încălțăminte, accesorii. Alegerea locației nu a fost întâmplătoare. „Am ales Promenada pentru că are un public educat, potrivit pentru ceea ce oferim. În plus, cred că, după extindere, va fi cel mai modern mall din București. Noi am vrut să fim parte din asta”, ne-a declarat Roșca, cofondator al Sport & Safety și distribuitor oficial al Helly Hansen în România.
Dar Helly Hansen nu e un startup solitar, ci o piesă importantă dintr-o construcție antreprenorială mai amplă. SafetyMAX este canalul dedicat distribuției de echipamente workwear Helly Hansen, SportMAX se ocupă de zona sport și e activ și online. Iar la bază rămâne DairyMAX, firma prin care Roșca a crescut, inițial, cu echipamente pentru ferme: săli de muls, sisteme pentru viței, montaj de utilaje pentru creșterea animalelor. „Toate brandurile pe care le reprezentăm în DairyMAX se completează. Sunt gândite să răspundă nevoilor reale dintr-o fermă. În zona Helly Hansen, avem trei portofolii: sport, workwear și professionals – adică echipamente pentru Salvamont, SMURD, Paza de Coastă, salvare aeriană, toate domenii care cer maximă rezistență”, explică omul de afaceri. Când vine vorba de vânzări, cele mai căutate produse din zona sport sunt cele pentru sailing, iar pe workwear domină încălțămintea și gecile. „Helly Hansen e cunoscut pentru geci – durabile, confortabile, rezistente. Asta am văzut și noi în cifrele din teren”, spune antreprenorul. Echipamentul, fie că e pentru alpinism sau pentru șantier, este o formă de protecție, dar și o declarație de seriozitate. Iar când echipa ta lucrează pe acoperișuri industriale sau în condiții meteo dificile, nu-ți permiți să faci rabat.
Investiția în magazinul Helly Hansen din Promenada a fost de aproximativ 200.000 de euro (de la stocuri la chirie, lucrări, echipă). Frații Roșca conduc o afacere cu 43 de angajați în total, dintre care 24 sunt tehnicieni, iar restul lucrează în birou, depozit, vânzări și diviziile de sport și workwear. Promovarea e făcută de o echipă mixtă, internă și externă: „Avem colegi care se ocupă de social media, advertising, content, dar lucrăm și cu agenții. Online-ul funcționează bine. Pe workwear merge mai ales B2B. Acum așteptăm să vedem cum va merge retailul clasic și B2C-ul”, spune cofondatorul.

Creștere constantă pe toate segmentele
În 2023, cifra de afaceri a DairyMAX s-a apropiat de 5 milioane de euro. Dar Roșca nu se uită doar la cifre. Îl interesează și cum rămâne fidel principiilor care l-au ghidat din sport: efort susținut, creștere constantă, respect pentru adversari, dar și pentru colaboratori. Nu există „shortcuts”. „Am reușit să atragem și să păstrăm branduri internaționale prin muncă, seriozitate și dezvoltare continuă”, spune simplu.
Planurile de extindere sunt clare. Vor să deschidă încă un magazin Helly Hansen în București și unul în Cluj. Pe partea de agricultură, ținta e dublă: creșterea echipei de tehnicieni care lucrează internațional și introducerea roboților de muls în România. Nu sună ca un moft, ci ca o mișcare strategică într-un domeniu care evoluează rapid. Cea mai mare provocare? „Forța de muncă. Sau lipsa ei. Plus instabilitatea economică”, spune Roșca. Dar vocea nu sună a plângere. Ci a realism. La fel cum în sport nu comentezi vremea, ci te antrenezi mai bine, în businessul lui nu există „n-a mers”. Există doar „mai încercăm o dată, mai bine”. Ceea ce a rămas constant, de la sala de sport la sala de ședințe, este rezistența. O formă de a nu renunța, indiferent de context. Iar Helly Hansen, brand născut din nevoia de a supraviețui pe mare, pare să fi găsit în Mihai Roșca partenerul potrivit: un antreprenor care știe ce înseamnă să fii echipat corect – pentru sport, pentru muncă, pentru viață.
Fondată în Norvegia în 1877, Helly Hansen este un nume emblematic în domeniul echipamentelor de sailing, schi și outdoor, precum și al îmbrăcămintei tehnice pentru profesioniști ce lucrează în cele mai dure condiții. Sport & Safety este distribuitor oficial al Helly Hansen în România de peste cinci ani, intrând pe piața din România inițial cu gama workwear și ulterior cu gama de articole sport care este disponibilă online pe sportmax.ro.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 401 (15 decembrie 2025 – 15 ianuarie 2026). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


