fbpx
Finanțe Interviuri

Alternativa pe care poți conta9 min

16/03/2020 6 min read

author:

Alternativa pe care poți conta9 min

Reading Time: 6 minute

Românii devin tot mai conștienți și mai interesați de asigurări, din dorința de a avea o alternativă prin care să facă față fără presiuni financiare situațiilor de care se tem, în eventualitatea în care s-ar întâmpla. Despre ce alternative le oferă NN românilor care vor să își facă viața mai ușoară și mai sigură ne-a vorbit Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing Officer (CMO) al NN România.

Tot mai mulți români încep să se gândească la o asigurare sau la pensie privată, din nevoia de planificare financiară pentru viitor. Dacă unii sunt mai prevăzători din fire, alții au devenit mai prudenți după ce au văzut ce înseamnă să treci printr-o situație care dezechilibrează bugetul familiei fără să ai asigurare sau când au conștientizat că pensia de la stat ar putea fi insuficientă pentru un trai decent. Numai că, atunci când vine vorba de industria financiară, oamenii vor alternative mai bune comparativ cu experiențele pe care le-au avut în trecut, alternative comparabile cu ce primesc de la alte industrii. Ei vor ca produsele financiare, inclusiv asigurările, să fie simple, transparente și relevante. Și vor să le poată accesa digital, cu efort minim. Astfel, principala oportunitate pe care o oferă asiguratorilor digitalizarea este că îi ajută să răspundă acestor așteptări, optimizând în același timp procesele și operațiunile de business pentru a deveni mai eficiente. “Digitalizarea e deja vizibilă în procesul electronic de vânzare pe care consultanții noştri financiari îl folosesc în activitatea lor sau în vânzarea complet digitală a unei asigurări de viață clasice, de bază, prin intermediul unei aplicații de internet banking din piață. Și tot ca urmare a digitalizării, clienții NN au acces imediat, oricând și de pe orice dispozitiv, la informații în timp real despre contractele lor de asigurări și despre situația conturilor de pensii private. Așadar, este clar că nu mai vorbim doar despre o tendință, ci despre un nou standard”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing Officer al NN România.

Gabriela Lupaș-Țicu, CMO al NN România

Când vine vorba de riscurile digitalizării, pe de altă parte, asigurătorii trebuie să facă față acelorași provocări ca în cazul oricărui business digital. “Ne preocupă foarte mult securitatea și confidențialitatea datelor și, prin urmare, fiecare pas pe care îl facem în lumea digitală implică măsuri riguroase de securitate”, spune reprezentanta NN. Odată cu digitalizarea procesului de vânzare a asigurărilor apare tot mai des în discuție și minimizarea numărului de interacțiuni față în față cu clientul. Însă o asigurare de viaţă cu un grad ridicat de personalizare e dificil să fie vândută într-un proces exclusiv digital. Vânzarea în industria asigurărilor este un proces consultativ bazat pe interacțiunea potențialilor clienți cu specialiști din domeniu, explică Gabriela Lupaș-Țicu. Consultanții financiari pot identifica mai ușor nevoile clienților și pot găsi soluțiile adecvate pentru fiecare, digitalizarea putând interveni în acest caz doar asupra modului în care are loc această interacțiune. Întâlnirea faţă în faţă, dintre client și consultant financiar, pentru achiziția unei asigurări ar putea fi, astfel, înlocuită cu o conversație la distanță, prin intermediul tehnologiei.

Deși inovația si tehnologia nu transformă încă semnificativ domeniul asigurărilor, ele sunt viitorul acestei industrii. Un viitor care ar putea fi mai aproape decât ne imaginăm. Digitalizarea e prezentă în toate aspectele vieții noastre și faptul că suntem tot mai obișnuiți cu inovația determină și companiile de asigurări să accelereze ritmul în care inovează. Asta înseamnă experiențe digitalizate, adaptate modului în care oamenii vor să interacționeze și să utilizeze noi produse de asigurări.

Digitalizare, personalizare, transparență

Potenţialul pieței din România este foarte mare dacă ne uităm la gradul de penetrare a asigurărilor la nivelul populaţiei. Densitatea asigurărilor este de aproximativ 1,3%, în timp ce țări ca Ungaria și Polonia înregistrează valori de aproximativ 2,6-3,1%. Nevoia există și, de cele mai multe ori, necesitatea stă la baza inovației produselor și serviciilor. Iar modul în care se resimt tendinţele socio-demografice în România, pentru că acestea sunt primele la care asigurătorii se uită când vine vorba de asigurări și pensii private, conturează noi categorii de nevoi pentru viitor.

“Pentru NN, inovația reprezintă un punct central al strategiei de creștere în viitor și înseamnă deja digitalizarea experienţei pe care o oferim clienţilor, care duce implicit la mai multă transparență și produse mai bine aliniate nevoilor acestora. NN a fost dintotdeauna o companie care vrea să își înțeleagă clienții și să le aducă valoare, prin urmare alinierea la așteptările lor este un pas firesc, chiar dacă asta nu înseamnă neapărat că este și un pas ușor. Acum ne propunem să mărim ritmul și, de ce nu, să dăm tonul la nivelul întregii piețe. Poziţia de lider de piață pe care o avem ne obligă să venim cu abordări care nu ar asigura doar creștere pentru NN, ci dezvoltarea industriei în ansamblu”, spune Gabriela Lupaș-Țicu.

Noile tehnologii și așteptările diferite ale clienților sunt o provocare, dar ajută totodată asigurătorii să fie mai agili și să găsească soluțiile inovatoare care să le permită să rămână relevanți în viața clienților. “Suntem mereu în căutarea noilor soluții tehnologice care pot să reflecte o creștere a gradului de satisfacție a clienților, fie că vorbim despre interfețe prietenoase sau despre roboți care să implementeze anumite procesele operaționale. Misiunea este să oferim clienţilor o experiență digitalizată, adaptată ritmului şi stilului lor de viaţă, și să explorăm modul în care inovația va transforma industria asigurărilor”, subliniază reprezentanta NN.

Noile tehnologii schimbă comportamentele și așteptările oamenilor, iar românii vor de la asigurător transparență, simplitate și flexibilitate. Și își mai doresc să le fie înțelese nevoile și să primească o soluție relevantă și personalizată, care li se potrivește, în locul soluțiilor universale disponibile pe piață. Vor să știe ce plătesc și ce primesc și vor totul repede, și atunci când cumpără, și atunci când se confruntă cu o situație neprevăzută acoperită de asigurarea lor. Cu toate că mulți au o atitudine destul de pasivă față de ei înșiși, gândind că “nu mi se va întâmpla mie” sau “altcineva va avea grijă de mine”, își doresc ca asigurătorul să le ofere alternative mai bune prin care să asigure viitorul financiar al familiei. “Toate acestea implică o schimbare a relației dintre asigurători și asigurați, iar digitalizarea are aici un rol foarte important. NN este tot timpul în dialog cu clienții pentru a înțelege mai bine ce așteaptă de la o asigurare. Pornind de la ceea ce știm, putem face evaluări de risc mai precise și dezvolta asigurări personalizare care, în final, înseamnă o experiență mai bună a clienților în interacțiunea cu NN. Și putem continua să inovăm, explorând noi oportunități de a fi alături de clienți acolo unde au cu adevărat nevoie”, spune Gabriela Lupaș-Țicu. La NN, nevoile clienților sunt analizate cu ajutorul Planului Financiar Personal (PFP), un instrument digital care permite consultantului financiar să analizeze situația fiecărui client și să identifice cât mai ușor ce nevoi are și ce asigurare este relevantă pentru el. Iar procesul ulterior de vânzări este, de asemenea, digitalizat, devenind mai eficient, mai simplu și mai transparent.

Românii sunt mai interesați de asigurări sau pensii private pentru că au trecut prin situații care au afectat bugetul familiei și au înțeles cât este de greu să depășești astfel de situații dacă nu ai asigurare sau ceva în plus pus deoparte pentru a-ți completa pensia de la stat. Totodată, mulți au tot asistat la conversația din ce în ce mai aprinsă din ultimii ani despre cât de importante sunt educația și planificarea financiară și acum acţionează. “Cert este că oamenii devin tot mai conștienți și mai interesați de asigurări, din dorința de a avea o alternativă prin care să facă față fără presiuni financiare situațiilor de care se tem, în eventualitatea în care s-ar întâmpla”, explică reprezentanta NN. Totodată, faptul că au un nivel de trai mai bun, au venituri disponibile mai mari ca urmare a creșterilor salariale constante din ultimii ani și sunt încrezători în perspectivele economice îi ajută să ia mai ușor decizia de a face azi ceva pentru viitorul lor financiar.

“Căutăm soluții inclusiv pentru generațiile mai tinere, care sunt foarte obișnuite cu digitalizarea, vor interacțiuni rapide și tranzacționale cu o companie. Altfel spus, NN e în căutarea asigurărilor viitorului”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, CMO NN Romania

Când vine vorba de planuri de viitor, la NN totul se învârte în jurul digitalizării. “Inovația este o prioritate strategică a NN şi, pentru clienţi, o traducem în principal prin produse financiare relevante şi experienţe «la un clic distanţă». Așa că explorăm permanent ecosisteme cât mai diverse pentru a descoperi oportunități care să conducă la noi produse şi servicii pe care să le oferim clienţilor”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, adaugând că sunt în căutarea unor soluții și produse inclusiv pentru generațiile mai tinere, care sunt foarte obișnuite cu digitalizarea, vor interacțiuni rapide și tranzacționale cu o companie și se bazează pe faptul că evenimentele neprevăzute pentru care ar trebui să se protejeze nu li se vor întâmpla lor sau că vor găsi o soluție atunci când li se întâmplă. Altfel spus, NN este în căutarea asigurărilor viitorului.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 340 (20 februarie – 15 martie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *