Stiri Companii Digital

Digital Recap: Cum a evoluat digitalul în ultimul an

18 mart. 2021 3 min

Digital Recap: Cum a evoluat digitalul în ultimul an

Reading Time: 3 minute

Golin și Alex Ciucă (Hoinaru.ro) lansează Digital Recap, raportul anual care prezintă o analiză a evoluției social media din ultimul an, precum și predicții și trenduri pentru 2021. Ajuns la cea de-a zecea ediție, raportul dedică în acest an o secțiune specială pandemiei, ce cuprinde o analiză a modului în care companiile din MarComm și tehnologie au reacționat la criza cauzată de Covid-19, cu scopul de a oferi o perspectivă asupra deciziilor luate în acest an marcat de incertitudine, precum și o serie de lecții utile pentru viitor. Raportul complet este disponibil online și poate fi descărcat gratuit pe www.digitalrecap.ro.

„În această ediție ne uităm la anul care a trecut și desprindem the good, the bad and the evil, dar mai ales vedem ce luăm cu noi într-un viitor pe care îl sperăm cât mai <<normal>> și despre care putem spune deja că este hibrid. Făcând o retrospectivă a celor 10 ani, vedem cum Digital Recap a crescut de la an la an, devenind o sursă relevantă și utilă de informații. Anul acesta ne-am îndreptat atenția spre câteva subiecte ce (re)definesc lumea în care trăim și conținutul din social media: etica  – în colaborările cu influencerii în cazul nostru, cum ne aliniem așteptărilor unei generații purpose-driven și cum ne inserăm autentic și credibil mesajele de brand sau corporate în conversațiile sociale de azi”, a menționat Irina Roncea, Managing Director Golin.

„2020 ne-a provocat, ne-a pus să luptăm pentru supravieţuire. Atât în viaţa reală, cât şi în business. Ne-am adaptat, am schimbat din mers, iar reuşita acestui an este că avem o ediţie de Digital Recap, una apărută cu eforturi mari. Am adăugat în acest an şi o secţiune dedicată pandemiei, în care am pus sub lupă modul în care au reacţionat companiile din marcom şi giganţii tech pe parcursul lui 2020. Am considerat că e util să avem o perspectivă de ansamblu asupra tuturor deciziilor care s-au luat, mai ales la declanşarea lockdownului, ca să putem înţelege la ce ne aşteptăm în viitor”, a adăugat Alex Ciucă (Hoinaru.ro).

Raportul complet cuprinde materiale semnate de Alex Ciucă – „Key Trends 2020” și „Podcast Update”, Alexandra Ion, Digital Manager Golin – „Limita dintre etică și autenticitate în influencer marketing” și Adriana Georgescu, Digital Manager Golin – „Când și cum să te alături conversațiilor din social media” și „De ce viitorul în social media este al companiilor purpose-driven”.

În 2020, brandurile s-au trezit peste noapte amenințate de noul context sanitar și am fost martorii formării mai multor tabere: brandurile care și-au întrerupt acțiunile de marketing, însă care au continuat să-și asculte și să interacționeze cu comunitățile, cele care și-au adaptat mesajele și campaniile la noul context, și cele care au ignorat vocile consumatorilor și au ales să comunice deconectate de la simțul realității. Raportul include un articol dedicat modurilor în care brandurile pot să se diferențieze în 2021 prin strategia de social media și cât de importat este ca acestea să participe la conversațiile din online, nu numai vorbind, ci și ascultând consumatorii, generând conținut relevant și în linie cu interesele acestora, semnat de Adriana Georgescu, Digital Manager Golin. Mai mult, articolul dezvoltă conceptul de social listening și subliniază importanța human approach-ului în comunicarea din social media, din ce în ce mai valorizat de către consumatori, care nu ar trebui să fie un simplu deziderat, ci să capete formă prin acțiuni cu adevărat strategice.

Mai mult, raportul explorează caracterul de „puropse-driven” al unei companii, care este crucial în contextul actual, mai ales că din ce în ce mai mulți consumatori acordă o mai mare atenție companiilor care au un scop puternic, bine definit, dincolo de profit. Social enterprise este caracterul companiilor viitorului, către care lumea se îndreaptă cu pași rapizi. Pe lângă profit, misiunea companiei va implica și impactul asupra societății, noua formă prin care succesul unei companii va fi apreciat. De notat este faptul că Millennials & Gen Z-erii declară că vor sprijini companiile care le împărtășesc valorile și se vor îndepărta de cele care nu-și asumă responsabilitatea acelor valori.

Nu în ultimul rând, una dintre cele mai actuale și discutate discipline de comunicare, influencer marketing-ul, ridică și cele mai multe întrebări, atât la nivel etic, cât și în legătură cu autenticitatea demersurilor și a conținutului creat. Care sunt cele mai importante aspecte ale acestui domeniu, DO`s & DONT`s, dar și principalele trenduri ale anului 2021, de la CGI Influencers, la data, noi rețele sociale și nișe de explorat, vorbește pe larg Alexandra Ion, Digital Manager Golin, într-un material cuprins în raport.

Raportul Digital Recap însumează: 10 ediții, 11 ani de lucru, 12 autori de trenduri, 20 de surse principale de informare, 550 de pagini de conținut, peste 700 de ore de lucru dedicate, 530 de articole săptămânale și peste 10.000 de știri selectate din media și online.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: