Business Companii Lifestyle

Studiu: piața luxului în lume2 min

05/06/2019 2 min read

Studiu: piața luxului în lume2 min

Reading Time: 2 minute

În 2018, piața articolelor de lux a crescut cu 5% (la 1,2 trilioane de euro), arată o analiză Coface. Creșterea se datorează consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere. 

Consumatorii din China acoperă în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se așteaptă să atingă 46% din piața globală de articole de lux. Potrivit analiștilor din domeniu, China reprezintă atât o oportunitate, cât și o amenințare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce în ce mai expusă incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabilă la posibile pierderi ale puterii de cumpărare.

Produsele contrafăcute și comerțul electronic, între riscuri și oportunități

Una dintre amentințările cu care se confruntă piața articolelor de lux este falsificarea. Piața este estimată să atingă 1,8 trilioane USD în 2020, produsele contrafăcute provocând prejudicii de imagine și prejudicii financiare mărcilor vizate. Un studiu din Marea Britanie a arătat că 66% dintre consumatorii care au achiziționat un produs contrafăcut în necunoștință, nu au mai avut încredere în marca respectivă și 44% dintre ei au încetat să mai cumpere produse ale mărcii respective, de frica contrafacerii. Pe de altă parte, unele bunuri contrafăcute sporesc reputația mărcii originale, din dorința de a deține un articol original al mărcii.

Comerțul electronic are și el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Deși a reprezentat doar 10% din vânzările din 2018, se așteaptă să crească la 25% în 2025. Cu toate acestea, multe mărci rezistă comerțului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (dacă se cunoaște faptul că marca nu vinde online, cumpărătorul are mai puține șanse să fie înșelat) însă mai presus de toate, pentru a menține legătura unică cu clientul, prin achiziția directă în magazine, un element cheie al loialității și diferențierii.

Sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, în ciuda recesiunii economice globale așteptate (Coface estimează o activitate economică globală de 2,9% în 2019 față de 3,2% în 2018). Activitatea economică din China, comerțul electronic și produsele contrafăcute din China reprezintă riscuri care pot afecta negativ piața articolelor de lux, dar care în același timp, pot crea oportunități. Rămâne la latitudinea mărcilor de lux să rămână vigilente în menținerea specificității lor, ținând cont de evoluția mediului în care activează. 

Foto: © Razihusin | Dreamstime.com

One Comment
  1. Andreea Vintila

    Piata luxului se regaseste si in domeniul constructiilor si reamenajarilor. Proprietarii de hoteluri, restaurante sau cafenele investesc mult in terasele lor, in solutii si produse premium care sa le aduca vizitatorilor lor mai multa bucurie si satisfactie. ### este unul dintre cele mai bune exemple.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE