Companii by Raiffeisen Bank Stiri

Dulcinella investește 10 mil. euro într-o fabrică complet automatizată

24 sept. 2025 3 min

Dulcinella investește 10 mil. euro într-o fabrică complet automatizată

Reading Time: 3 minute

Dulcinella Group investește 10 milioane de euro în construirea unei noi fabrici cu tehnologie de ultimă generație, la Târgu Neamț. Construcția se va realiza în două faze.

Prima tranșă, de 2 milioane de euro, a fost deja alocată de acționari, structura clădirii este existentă și se lucrează la închiderile exterioare și la partea de infrastructură a utilităților. Noua fabrica va fi dotată cu tehnologie de ultimă generație: tunel de congelare spiral la -40°C, cuptoare industriale de mare capacitate, echipamente industriale automatizate și un depozit frigorific de 1.000 mp.

Scopul extinderii este de a răspunde cererii în creștere din piețele interne și țintelor de export. Aceasta va fi a doua fabrică a grupului în același oraș. Investiția e susținută din capitalul propriu al fondului de investiții Cornelius H Group din Londra, care deține grupul Dulcinella, dar se ia în calcul și aplicarea pentru fonduri Europene.

Sergiu Diaconu, Dulcinella Grup Romania

„Am pus multă energie și resurse în acest proiect și sunt încrezător că vom livra la timp si in parametri optimi ceea ce ne-am propus. Ne-am asumat această investiție nu doar ca o extindere, ci ca o schimbare de nivel – vrem să producem mai mult, dar cu aceleași standarde înalte pe care ni le-am impus de la început.”

Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group

Noua fabrică Dulcinella va susține extinderea pe piețe europene

Fabrica aflată deja în funcțiune produce aproximativ 1,2 tone de produse pe zi. Noua facilitate va permite creșterea de 20 de ori, până la o capacitate de 20 de tone de produs finit zilnic, ceea ce va deschide oportunitatea de a intra pe piețe internaționale cu volume mari, dar va și satisface cererea din retailului național. În faza a doua a investiției, planificată pentru 2026, capacitatea de producție va crește până la un volum de 600 de tone/lună de produs finit.

Dulcinella Group exportă deja produse în Spania, Marea Britanie și Bulgaria, și, de puțin timp, și în Cehia. Noua fabrică va susține intrarea pe piețe mai mature și cu cerințe ridicate de volum și logistică. Până în prezent, strategia Dulcinella a fost aceea de a se concentra pe HoReCa și magazinele proprii.

Fabrica nouă ne va permite să intrăm masiv pe piață cu produse mono-porții, congelate, dar și ambalate în regim de temperatură controlată, ceea ce va permite extinderea termenului de valabilitate a produselor proaspete. Este o tehnologie în creștere în România și UE și ne vom alinia acestor standarde, având în vedere că ne axăm tot mai mult pe zona de exporturi în Europa Centrală și de Vest, dar avem deja planuri și pentru piața din Statele Unite”, adaugă Sergiu Diaconu.

Proiectul de construcție a noii fabrici va include și măsuri de sustenabilitate, precum instalarea de panouri fotovoltaice, care vor acoperi până la 60% din necesarul energetic, reciclarea apei tehnologice și ambalaje eco‑friendly. Fabrica va fi certificată IFS si ISO, pentru a răspunde standardelor internaționale în domeniu.

Nu putem vorbi despre viitor fără să vorbim despre sustenabilitate. Europa ridică standardele, iar noi vrem să fim printre cei care le si respectă, nu doar care le urmează din obligație. E o alegere conștientă de a investi în tehnologii curate și eficiente, care ne deschid uși pe termen lung”, adaugă Sergiu Diaconu.

Echipa de producție va crește de la aproximativ 45 de angajați în prezent la peste 150-200, pe măsura punerii în funcțiune a noilor linii. Grupul investește, de asemenea, în training intern, robotizare, AI și soluții automatizate pentru procese dificile sau repetitive.

Dulcinella România este un brand de cofetărie și patiserie cu rădăcini în bucătăria basarabeană care s-a lansat în România în 2021, iar din 2023 face parte din portofoliul fondului de investiții Cornelius H Group LTD din Londra. Brandul operează offline și online printr-o rețea de cofetărie și patiserie, prin livrări online, în HoReCa și retail. De asemenea, exportă produse în Cehia, Franța, Bulgaria, Spania și Marea Britanie.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: