Vodafone Group a anunțat că vânzarea Vodafone Ungaria către 4iG și Corvinus International Investment, companie de investiții controlată de statul ungar, va fi finalizată la finalul lunii ianuarie 2023. Părțile implicate au finalizat deja procedura de due dilligence.
În cadrul tranzacției, Vodafone va primi 660 de miliarde de forinți (1,7 miliarde de euro) pentru 100% din compania pe care o deține în Ungaria. Suma reprezintă un multiplu de 8,4 al profitului operațional (EBITDAaL) înregistrat în perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2022. Vodafone Group va folosi banii pentru a-și reduce datoriile.
În urma tranzacției, 4iG va deține 51% din Vodafone Ungaria, în timp ce Corvinus International Investment va prelua restul de 49% din companie.
Achiziția face parte din planul 4iG de a oferi servicii convergente de comunicare după ce, anul trecut, a cumpărat operațiunile deținute de grupul DIGI. Grupul DIGI a fost prezent timp de 23 de ani în Ungaria, perioadă în care a construit un operator de servicii de telecomunicații cu o poziție de top pe piața locală, oferind un portofoliu complet de servicii de televiziune prin cablu și satelit (DTH), date fixe și mobile, precum și telefonie fixă și mobilă.
Vodafone Ungaria este al doilea jucător pe piața de telefonie mobilă din această țară, cu aproape 3 milioane de utilizatori. Pe prima poziție se află Magyar Telecom, companie deținută de Deutsche Telekom, cu 5,2 milioane de utilizatori, conform estimărilor GSMA Intelligence.
Foto 234398221 © Transversospinales | Dreamstime.com
Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…
Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…
AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…
UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…
KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…
Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…