Stiri

E.ON deschide cel mai mare centru de testare și inovare pentru electromobilitate

Reading Time: 4 minute

Extinderea infrastructurii publice și private de încărcare continuă să se intensifice în Germania și în Europa. Acesta este motivul pentru care E.ON investește masiv în soluții de electromobilitate. În acest context, compania a inaugurat un nou centru de testare și inovare de ultimă generație pentru tehnologii de încărcare și soluții energetice sustenabile.


În noul sediu din Essen, E.ON testează și cercetează soluții de încărcare pentru vehiculele electrice și integrarea inteligentă a acestora în ecosistemul energetic. Pe o suprafață de aproximativ 10.000 de metri pătrați, peste 25 de stații și medii de testare digitale sunt disponibile pentru testarea vehiculelor, a stațiilor de încărcare, a wallboxurilor și a accesoriilor. Laboratorul de testare dispune, de asemenea, de cinci camere climatice speciale. Acestea le permit inginerilor E.ON să simuleze toate condițiile de temperatură posibile, de la îngheț la căldura extremă. De exemplu, modul de încărcare a mașinilor electrice poate fi testat la temperaturi cuprinse între minus 40 și plus 50 de grade Celsius. Acest lucru înseamnă că beneficiarii, cum ar fi de exemplu producătorii de automobile, nu trebuie să efectueze teste costisitoare și de durată în situații reale. Pe lângă cercetare și dezvoltare, E.ON folosește centrul de testare și pentru a-și instrui clienții și partenerii în ceea ce privește instalarea și întreținerea.


„De fapt, pentru implementarea și atingerea obiectivelor tranziției energetice și de transport, avem nevoie de participarea activă a întregii societăți a urbane”, a declarat Thomas Kufen, primarul orașului Essen. „Un proces de succes și pe termen lung poate fi realizat doar prin proiecte inovatoare și prin crearea de rețele între diverși jucători din orașul nostru. Prin urmare, sunt foarte încântat să pot deschide Laboratorul de Testare E.ON. Dezvoltarea continuă a mobilității electrice este un element-cheie al tranziției energetice și un alt pas important pentru limitarea schimbărilor climatice și o mai mică dependență de combustibilii fosili. E.ON face acest pas. În calitate de primar, sunt foarte recunoscător pentru această inițiativă.”


Patrick Lammers, membru al consiliului de administrație al E.ON, a declarat la inaugurare: „Tranziția energetică, transporturile «curate» (cu amprentă de carbon redusă), limitarea schimbărilor climatice – toate acestea vor avea succes numai dacă electromobilitatea va lua și mai mult avânt. Vom construi în fiecare an cel puțin 1.000 de stații publice de încărcare suplimentare în Europa, accelerând și mai mult transformarea traficului și a transporturilor. Cu noul nostru centru de testare și inovare, creăm capacitatea necesară pentru a răspunde cererii tot mai mari de infrastructură de încărcare. Prin urmare, suntem poziționați în mod ideal pentru dezvoltarea dinamică a pieței mobilității electrice. Sunt foarte mândru de echipa noastră, care a creat un mediu de testare unic și practic, care este disponibil și pentru partenerii noștri. Acest lucru ne aduce cu un pas mare mai aproape de electromobilitatea pentru toată lumea.”

Mediu unic de testare pentru încărcarea camioanelor electrice în Europa


Laboratorul de testare acordă o atenție specială electrificării vehiculelor de mare tonaj. Împreună cu producătorii de vehicule, E.ON testează și dezvoltă tehnologii de încărcare concepute pentru a satisface cerințele speciale ale camioanelor și autobuzelor electrice. Laboratorul de testare este singura unitate din Europa în care poate fi testată încărcarea rapidă a vehiculelor grele cu o putere de până la trei megawați.


„Încărcarea rapidă pentru camioane este esențială pentru electrificarea transportului de marfă rutier și pentru ca acesta să devină neutru din punct de vedere al amprentei de carbon. Mai sunt încă multe de făcut până când vom ajunge acolo. În următorii ani vom asista la multe inovații tehnologice în acest domeniu. Putem testa cu ușurință noi stații de încărcare a camioanelor de mare capacitate, cu o putere de până la trei megawați, la fața locului și, prin urmare, suntem bine pregătiți pentru dezvoltări viitoare cu capacități de încărcare din ce în ce mai mari”, a declarat Davide Villa, CEO al E.ON Drive.

Electromobilitatea accesibilă și ușor de utilizat

Vânzările totale de mașini electrice au atins un nou record anul trecut. Agenția Internațională pentru Energie estimează că numărul de mașini electrice ar putea crește de zece ori până în 2030. Producătorii de automobile și furnizorii de infrastructură de încărcare depun eforturi susținute pentru a dezvolta noi produse și a le introduce pe piață. Odată cu creșterea numărului și a diversității modelelor de vehicule și a soluțiilor de încărcare, interoperabilitatea între diferitele sisteme devine o provocare din ce în ce mai mare. De asemenea, industria trebuie să facă față complexității tot mai mari a soluțiilor de încărcare, de la încărcarea rapidă pentru autoturisme și camioane electrice la încărcarea bidirecțională, de exemplu pentru aplicații de la vehicul la casă.


„În laboratorul nostru de testare, ne concentrăm pe înțelegerea și îmbunătățirea întregului ecosistem de electromobilitate. Aici încercăm, testăm și optimizăm pentru utilizarea zilnică de către companii și clienți privați. Scopul este de a face posibilă electromobilitatea pe scară largă și de a o face potrivită pentru utilizarea practică. Ușurința în utilizare depinde de interacțiunea armonioasă a diferitelor tehnologii inteligente. De aceea, un alt obiectiv al noului nostru sediu este optimizarea interoperabilității și fiabilității infrastructurii de încărcare”, adaugă Davide Villa.


E.ON continuă să investească în mobilitatea electrică


E.ON urmărește o strategie de creștere la nivel european a businessului legat de electromobilitate și continuă să se concentreze pe extinderea infrastructurii de încărcare rapidă. Compania intenționează să construiască cel puțin 1.000 de noi stații de încărcare ultra-rapidă pe an în piețele sale europene. În Germania, E.ON va construi în jur de 140 de noi locații de încărcare cu peste 1.200 de puncte de încărcare pentru rețeaua germană subvenționată la nivel federal („Deutschlandnetz”), devenind astfel unul dintre cei mai mari operatori ai rețelei de încărcare rapidă la nivel național. Acest lucru se adaugă infrastructurii de încărcare pe care E.ON o construiește pentru clienții săi din întreaga Europă. Numai în 2022, E.ON a vândut peste 20.000 de puncte de încărcare clienților privați și companiilor din Europa.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Sorin Stanciu, Raiffeisen Digital Bank: Creditul nostru de nevoi personale va fi 100% digital, fără documente sau interacțiuni fizice

La un an de la lansarea pe piața din România, Raiffeisen Digital Bank pregătește un produs de creditare exclusiv digital.…

o oră ago

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

15 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

16 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

16 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

17 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

17 ore ago