Business Companii Interviuri Tech

Eduard Daniliuc, ProfiCircle: Startup românesc pentru logistica europeană

30 dec. 2022 4 min

Eduard Daniliuc, ProfiCircle: Startup românesc pentru logistica europeană

Reading Time: 4 minute

Cu investiții de peste 1 milion de euro, inclusiv din Silicon Valley, ProfiCircle a dezvoltat o platformă europeană dedicată achizițiilor de echipamente pentru depozite și spații de retail. Eduard Daniliuc, CEO și cofondator al companiei, explică dinamica și provocările pieței spațiilor de depozitare, precum și viziunea extinderii businessului la nivel european. 

Cui se adresează serviciile platformei ­ProfiCircle și cum funcționează?

Ideea din spatele ProfiCircle a fost de a permite oricărei companii, indiferent de mărime, să poată dota un spațiu logistic și de retail cu doar câteva clickuri. Platforma noastră este de tip market ­network, locul unde mai mulți furnizori de produse și servicii se pot organiza sub forma unui cerc de profesioniști, unde pot oferta, colabora și tranzacționa pentru un proiect de amenajare a spațiilor comerciale, și unde cererea se conectează cu mai multe oferte, într-un timp foarte scurt. Concret, folosind formularul din platformă, companiile transmit online o cerere în care detaliază nevoia de echipamente, uneori cu asistență din partea echipei de customer support, și, datorită modulului de licitație, platforma identifică cele mai bune oferte de la peste 80 de producători și furnizori (locali și internaționali) verificați și listați. În câteva zile, potențialului cumpărător vede în tabelul comparativ cele mai bune trei oferte, ceea ce contribuie la scăderea prețului final cu până la 15%. Ulterior, acesta poate alege furnizorul care îi va oferi cel mai bun preț sau cea mai bună ofertă, în funcție de criteriile selectate și de propriile nevoi. După selectarea câștigătorului, cumpărătorul are posibilitatea să semneze contractul în mod online, printr-un instrument integrat. În plus, datorită parteneriatului cu companii specializate în soluții financiare, acesta poate accesa surse de finanțare alternative (full-service leasing, închiriere, plata amânată etc). Echipamentele care pot fi cumpărate prin intermediul platformei ProfiCircle sunt: echipamente de ridicat, rafturi pentru paleți, ­rafturi pentru depozitare ușoară, rafturi cantilever, stivuitoare, rafturi cu mezzanine etc. Echipa noastră este alcătuită din 16 membri și în 2023 plănuim să ajungem la 28 de persoane, prin angajarea unor noi colegi, pentru funcțiile de programatori și manageri de produs, precum și ­customer support specialists.

Care au fost investițiile în acest ­business până în prezent?

Până acum, am primit investiții de peste 1.050.000 euro. Am pornit cu o investiție de 100.000 de euro, iar apoi, în primăvara anului 2021, startup-ul nostru a primit o investiție pre-seed de la angel investors din România și Elveția, în valoare de 400.000 de euro, care ne-a permis să construim varianta Beta a platformei. Ulterior, am primit de la un investitor din Silicon Valley încă 550.000 de euro, iar în prezent, suntem în discuții cu mai mulți investitori pentru a primi o nouă rundă de finanțare.

Platforma funcționează și pe piețe ­externe?

Avem clienți din industria de e-commerce din mai multe țări din Europa, iar acum lansăm serviciile în Olanda, urmând ca în primul sau al doilea trimestrul al anului viitor să ne extindem în Franța. În această regiune, vom crea echipe de vânzări dedicate care să ne ajute să stabilim parteneriate strategice. La nivel extern, cererea pentru echiparea spațiilor de depozitare este mult mai mare, ținând cont că mărimea industriilor de retail, e-commerce și logistică este, de asemenea mare, în țări precum Olanda, Polonia, Italia, ­Germania etc.

Cum arată piața pentru acest business în Romania?

În România, studiile ne arată că cere­rea pentru spațiile de depozitare este în continuare foarte mare. Deși ­e-commerce-ul a fost unul dintre principalele motoare ale cererii de spații de depozitare, și jucătorii din retailul tradițional au început anul acesta să aibă nevoie de locații strategice ca MFC (microfulfillment centers) la nivel local pentru depozitarea produselor, având în vedere extinderea afacerii lor pe canalele de vânzări online. Așadar, eficiența operațională a devenit un element diferențiator pentru toate aceste companii, pe măsură ce presiunea asupra gestionării eficiente a lanțului de aprovizionare a crescut. Companiile au nevoie să își echipeze depozitele și spațiile comerciale ­într-un mod rapid și eficient, iar platforma noastră este soluția potrivită pentru a facilita acest lucru. Printre provocări, putem menționa: inflația aflată într-o continuă creștere, majorarea prețurilor la materialele de construcții și la energia electrică, aspecte care ne-au îngreunat procesul obținerii celor mai bune prețuri ale echipamentelor pentru clienții noștri, însă, cu toate acestea, reușim să le oferim scăderea prețului final cu până la 15%.

Cum se încheie 2022 pentru ­ProfiCircle?

Anul acesta a fost unul foarte bun pentru noi. Am reușit să creștem portofoliul de clienți, și să implementăm proiecte de o amploare mai mare, atât din punctul de vedere al complexității tehnice, cât și al valorii, dar și să construim noi parteneriate strategice. Ne-am triplat volumul de vânzări în primele 9 luni ale acestui an, ajungând la un pipeline (tranzacții în curs de desfășurare) de o valoare de aproape 9 milioane de euro, timp în care am înregistrat peste 750 de cereri de proiecte pentru rafturi și echipamente de manipulare. Am reușit să creștem valoarea medie a tranzacțiilor la 14.500 de euro, ceea ce a dus la o creștere de 50% a acestei valori față de 2021. În plus, am adăugat o nouă verticală în portofoliul de vânzători, și anume echipamentele de manipulare a mărfurilor. Cele mai importante proiecte au fost câteva parteneriate cu companii mari, cu tradiție în domeniile lor de activitate, precum KSC Transport Oradea, Danone, ­Heckler Romania, Linde Gaz Romania, Wolt, The Greenbrier etc. În cadrul proiec­telor implementate anul acesta, am reușit să oferim servicii de optimizare și să asistăm la echiparea spațiilor
logistice, de retail și comerciale, ceea ce a dus la o eficiență și o productivitate crescută pentru clienții noștri, aspecte care, în cele din urmă au contribuit la creșterea veniturilor companiilor respec­tive. Dacă ne referim la cele mai solicitate echipamente de către clienții Proficircle, acestea sunt sunt rafturile pentru paleți (46%) și rafturi pentru depozitare ușoară (25%), în timp ce stivu­itoarele sunt responsabile pentru 15% din totalul tranzacțiilor și al volumului de vânzări. Pentru anul viitor, estimăm tranzacții prin intermediul platformei în valoare de 14 milioane de euro,
1.400 de clienți noi, dar și lansarea serviciilor noastre în Olanda, Franța și regiunea Benelux. De asemenea, avem în plan lansarea unui formular care pe viitor nu va mai necesita crearea unui cont și înregistrarea pe platformă pentru a lansa un proiect. Noul formular va fi capabil să genereze mai multe oferte pentru o cerere în mai puțin de 48 de ore, față de 5 zile cât este durata în prezent. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: