Interviuri

Educație continuă și gândire diferită

3 aug. 2022 5 min

Educație continuă și gândire diferită

Reading Time: 5 minute

Vedem tot mai des tineri care se implică în proiecte ce vizează crearea unui viitor mai bun. Ei fac parte din generația care a crescut cu tehnologia și pentru care accesul la informație este esențial.

Am discutat cu unul dintre acești tineri despre proiectele sale și importanța informației în dezvoltarea personală. Radu Constantin este Marketing & Business Strategist, content creator și regizor. Fiind pasionat de educație, el a decis să creeze un loc în care accesul la informația experților este la îndemâna oricui.

Cum a luat naștere proiectul Gân­dește diferit și cui  i se adresează? 

Proiectul a fost creat din dorința de a ajuta cât mai mulți oameni să treacă la nivelul următor din punctul de vedere al carierei, banilor, relațiilor, vieții personale și al sănătății. A luat naștere acum trei ani, când am realizat că toată cariera și realizările mele, atât pe plan artistic, în business, dar și în viața personală, au fost datorate cursurilor pe care le-am văzut online și informațiilor pe care le-am citit în cărți.

Odată cu pandemia, mi-am dat seama că educația online va fi un pilon foarte important în societate de acum încolo. Îmi doresc ca oamenii să poată avea acces la educație și la informații de calitate din orice colț al României și al lumii, la un preț corect. Platforma nu are vârstă și se adresează tuturor celor care își doresc să evolueze și vor mai mult de la ei și de la viață.

Consider că educația este stâlpul evoluției unei societăți și a unei vieți așa cum a visat fiecare dintre noi. Mă declar un pasionat al zonei de educație și îi sunt recunoscător Universului că am avut parte de informații de calitate de-a lungul timpului care m-au adus unde sunt astăzi. Singurul regret este că nu am avut contact cu ele mai devreme și că nu le-am găsit undeva concise, astfel încât să nu pierd timpul.

Dacă aș fi avut acces la informație mai structurată, probabil că viața mea arăta astăzi cu totul altfel. Acesta este și unul dintre motivele pentru care mi-am dorit ca platforma să aibă toată informația structurată și cât mai la obiect. 

Ce alte proiecte mai ai?

Proiectele pe care le am în paralel sunt variate – am o agenție de marketing 360 grade, care anul acesta împlinește nouă ani de activitate și unde am avut bucuria să lucrăm cu peste 100 de branduri din România, dar și din afară. ­

Cariera artistică este un alt proiect care mă pasionează și unde am o comunitate de aproximativ 2 milioane de followeri pe toate platformele sociale: YouTube, Instagram și TikTok. De asemenea, am un magazin online de home & deco, ce a fost creat din joacă, dar s-a transformat într-un business în toată regula. 

Gandeste diferit

Cât de important este pentru un antreprenor să aibă grijă și de ­aspectele personale? 

O filosofie pe care am dobândit-o de-a lungul timpului este aceea că niciodată nu vei putea să excelezi pe plan profesional dacă pe plan personal nu ești aliniat. Iar dacă se întâmplă să excelezi, asta va fi cu foarte multe frustrări, cu un ego destul de ridicat și nesănătos care mai devreme sau mai târziu va avea un impact negativ asupra ta.

De aceea există foarte mulți oameni bogați care mărturisesc că nu sunt fericiți. În ceea ce privește partea fizică, mulți dintre cei care au afaceri încep să o neglijeze din cauza stresului și din cauza unui volum de muncă foarte mare. Este important să ne dăm seama că randamentul scade direct proporțional cu starea fizică, la fel și puterea de concentrare și entuziasmul. 

Care este modelul de business al lui Gândește diferit și cu ce vine nou pe piața locală?

Modelul de business Gândește diferit este unul simplu și Smart, cum l-am numit noi, pe bază de abonament lunar, la fel ca Netflix sau MasterClass. Poți avea acces la zeci (pe viitor, la sute) de cursuri și resurse de calitate care să te ajute în toate ariile vieții, la doar un click distanță.

Toate acestea sunt la un preț foarte mic comparativ cu valoarea pe care o vei extrage de acolo. Noutatea cu care venim pe piață începe cu modul în care este creată funcționalitatea platformei, numărul mare de experți care există pe platformă și care, de-a lungul timpului, va crește.

Continuă cu posibilitatea de a avea acces în privat la experți, cât și la evenimentele din cadrul proiectului și se termină cu zona de „learn to earn” care își propune recompensarea cursanților prin puncte de fidelitate ce pot fi folosite pe platformă pentru achiziționarea de cărți, acces la evenimente, merch-uri și consultanță 1 la 1 cu trainerii de pe platformă. 

Cum vezi piața de cursuri online în România și ce crezi că lipsește? 

Există atât cursuri bune, cât și ­cursuri mai puțin bune, există experți, dar există și oameni care au citit două cărți și au făcut un curs, fără să aibă experiență în acel domeniu.

Acesta este și motivul pentru care am ales ca platforma noastră să scoată în evidență doar experții cu adevărat valoroși, printr-un proces riguros de selecție a backgroundului profesional. În platformă, există secțiunea de prezentare a mentorilor unde oricine poate vedea backgroundul persoanei de la care urmează sa învețe.

Ce lipsește în România este informația condensată și aplicabilă direct, fără ocolișuri și fără vorbe goale. De aceea, cursurile de pe platforma noastră au între două și patru ore. 

Gandeste diferit

Care crezi că sunt cele mai frecvente limitări cu care se confruntă antreprenorii?  Și cum pot să le integreze?

Cele mai frecvente limitări când vine vorba de antreprenori, limitări pe care le-am avut și eu, cred că sunt cele referitoare la răbdare și perseverență. Suntem obișnuiți să avem succes peste noapte și să meargă lucrurile din ­prima.

Mult timp am avut și eu asta în minte, iar una dintre credințele mele limitative a fost că dacă un business nu funcționează în primele luni, el nu funcționează deloc. Perseverența și răbdarea cred că sunt două soft skilluri pe care orice antreprenor ar trebui să le șlefuiască și care sunt bază pentru succes.

Nu cunosc pe nimeni care a avut succes peste noapte, iar dacă l-a avut s-a stins repede. Cum ar putea să-l integreze, simplu să se educe și să aibă contact cu cât mai multe mentalități, oameni și cu poveștile lor. Într-o lume în care informația este peste tot, trebuie să îți iei ce e bun din orice lucru și să îți clădești propria personalitate și propriile valori. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 365 (18 iulie – 15 septembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: