Analize Companii Tech

Efectul COVID: oamenii au mai multă încredere într-un robot decât în ei înșiși pentru a gestiona finanțele

10 feb. 2021 3 min

Efectul COVID: oamenii au mai multă încredere într-un robot decât în ei înșiși pentru a gestiona finanțele

Reading Time: 3 minute

Pandemia COVID-19 a crescut anxietatea financiară, tristețea și frica în rândul oamenilor din întreaga lume și a schimbat în cine și în ce avem încredere pentru gestionarea finanțelor. În plus, potrivit cercetării, oamenii regândesc rolul și importanța echipelor de finanțe corporative și a consilierilor financiari personali, arată un studiu Oracle efectuat pe 9.000 de consumatori și lideri de afaceri din 14 țări.

COVID-19 a creat anxietate financiară, tristețe și frică

În rândul liderilor de afaceri, anxietatea financiară și stresul au crescut cu 186%;
anxietatea financiară și stresul consumatorilor s-au dublat.
• 90% dintre liderii de afaceri își fac griji cu privire la impactul COVID-19 asupra companiei lor, preocupările cele mai frecvente fiind centrate pe o redresare economică lentă sau recesiune, tăieri de buget și faliment.
• 87% dintre consumatori se confruntă cu temeri financiare, inclusiv pierderea
locurilor de muncă, pierderea economiilor și imposibilitatea plătirii datoriilor.

Aceste îngrijorări provoacă tulburări ale somnului: 41% dintre consumatori au experimentat probleme în privința somnului din cauza finanțelor personale.

Consilierul AI

Incertitudinea financiară creată de COVID-19 a schimbat în cine și în ce avem încredere când vine vorba de gestionarea finanțelor. Pentru ajutor în navigarea complexității financiare, consumatorii și liderii de afaceri au din ce în ce mai mare încredere în tehnologie decât în oameni.
• 67% dintre consumatori și liderii de afaceri au mai multă încredere în AI decât într-un om pentru a le gestiona finanțele.
• 89% dintre liderii de afaceri cred că roboții le pot îmbunătăți munca prin detectarea fraudei, crearea facturilor și efectuarea de analize cost-beneficiu.

Consumatorii au încredere într-un robot mai mult decât în ei înșiși pentru a gestiona finanțele: 63% preferă roboți față de consilierii financiari personali, 33% cred că roboții pot ajuta la detectarea fraudei, iar 22% consideră că AI poate contribui la reducerea cheltuielilor.

„Digitalul este noul normal și tehnologiile precum inteligența artificială și chatbots joacă un rol vital în gestionarea finanțelor. Pentru a-și accelera bunăstarea financiară, cercetările noastre indică faptul că cei mai mulți consumatori au încredere în aceste tehnologii în locul consilierilor
financiari personali, iar liderii de afaceri văd că această tendință remodelează rolul profesioniștilor în finanțe corporative. Organizațiile care nu acceptă aceste schimbări riscă să rămână în urma colegilor și a concurenței, să afecteze productivitatea, moralul și bunăstarea angajaților și să aibă dificultăți în a atrage următoarea generație de talente financiare susținute de AI”
, spune Juergen Lindner, senior vice president, global marketing, Oracle.

Rolul echipelor financiare nu va mai fi niciodată același
Pentru a se adapta influenței și rolului tot mai mare al tehnologiei, profesioniștii în finanțe corporative și consilierii în finanțe personale trebuie să adopte schimbări și să dezvolte noi abilități. 56% dintre liderii de afaceri consideră că roboții vor înlocui profesioniștii în finanțe corporative în următorii cinci ani. Aceștia așteaptă ajutor de la tehnologie în sarcinile financiare, inclusiv aprobări de finanțare, bugetare și prognoză, raportare, conformitate și gestionarea
riscului.

În plus, 42% dintre consumatori consideră că roboții vor înlocui consilierii financiari personali în următorii cinci ani, în domenii precum păstrarea termenelor de plată și creșterea cheltuielilor inutile. Consumatorii își doresc din partea consilierilor financiari personali să ofere îndrumări cu privire la deciziile majore de cumpărare, precum achiziționarea unei case sau a unei mașini și
planificarea pensionării.

Noua normalitate financiară

Evenimentele din 2020 au schimbat modul în care consumatorii se raportează la bani și au sporit nevoia organizațiilor de a regândi modul în care utilizează AI și alte noi tehnologii pentru a gestiona procesele financiare.
• 60% dintre consumatori spun că pandemia a schimbat modul în care își cumpără bunuri și servicii.
• 72% dintre consumatori afirmă că evenimentele din 2020 au schimbat modul în care se simt în legătură cu gestionarea banilor cash, iar mai mult de un sfert dintre consumatori consideră că folosirea exclusiv a numerarului reprezintă o problemă în ceea ce privește afacerile.

Ca răspuns la COVID-19, companiile s-au adaptat rapid, 69% dintre liderii de afaceri investind în capacități de plată digitală și 64% creând noi forme de implicare a clienților sau schimbând modelul de afaceri. 51% dintre organizații folosesc deja AI pentru a gestiona procesele financiare, comparativ cu 27% dintre consumatori.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: