Eleganța Chanel în lumea vinurilor
Reading Time: 4 minuteChanel nu înseamnă doar haine, accesorii și parfumuri emblematice, ci și o colecție de vinuri exclusiviste, produse în unele dintre cele mai renumite regiuni viticole din lume. De la rafinamentul clasic al Château Rauzan-Ségla la eleganța atemporară a Château Canon și Château Berliquet, fiecare sticlă din portofoliul Chanel reflectă aceeași pasiune și exigență cu care casa de modă și-a câștigat renumele în lumea luxului
Dacă veți întreba un pasionat de vinuri la ce se gândește atunci când aude de brandul Chanel, foarte probabil că nu vă va vorbi despre eleganța și simplitatea pieselor vestimentare și a accesoriilor cu care celebra casă de modă a revoluționat lumea fashion, ci despre vinuri, desigur. Și asta pentru că domeniul viticol nu numai că nu este unul străin brandului francez, dar Chanel chiar este un nume foarte respectat și în lumea vinurilor bune, nu doar pe podiumuri.
Drumul casei de modă în universul vinurilor începe în urmă cu mai bine de 30 de ani, când compania a achiziționat Château Rauzan-Ségla, un prestigios domeniu viticol din Margaux (Bordeaux), dar și Ulysse Cazabonne, un mic distribuitor de vinuri, tot din Bordeaux. Doi ani mai târziu casa de modă și-a extins portofoliul cu Château Canon din Saint-Émilion, un producător de vinuri recunoscut pentru un terroir exceptional și vinuri elegante, cu un mare potențial de învechire.

În 2015, Chanel a făcut și prima achiziție din afara Franței, după ce a cumpărat St-Supéry Estate Vineyards & Winery din Napa Valley (California), iar doi ani mai târziu a achiziționat Château-Berliquet din Saint-Émilion, consolidându-și prezența în cea mai apreciată regiune viticolă a Franței.
Pe lângă aceste proprietăți, Chanel deține și Domaine de l’Ile, pe insula Porquerolles, din sudul Franței, unde se produc vinuri rosé, albe și roșii, într-un stil mediteranean, distinct, prin metode de agricultură ecologică. Anul trecut, Chanel a mai achiziționat Lavinia, un retailer de vinuri din Spania cu magazine în Paris, Madrid, Geneva, dar și în mai multe aeroporturi din lume. Lavinia este unul dintre pionierii din e-commerce, cu o prezență online a propriului magazin, încă din 2001.

Toate aceste investiții din universul vinului și diversificarea portofoliului Chanel se datorează pasiunii pentru vinuri a celor doi acționari ai casei de modă, Alain și Gérard Wertheimer. „Producătorii de vin au propriile istorii bogate, iar domeniile se bucură de un terrorir unic. Și nouă ni se cere aceeași excelență pe care o întâlnim în toate standardele Chanel. De la filosofia din spatele procesului de producție până la strategia de aprovizionare a distribuitorului de vinuri Ulysse Cazabonne”, spune pentru Biz Jean de Lassée, Sales Manager pentru Europa de Sud-Est la Ulysse Cazabonne, o companie care aparține grupului Chanel.

Spre deosebire de alți producători de vinuri, Chanel a investit constant în sustenabilitate, astăzi toate vinurile din portofoliul casei de modă fiind 100% organice. „Prioritatea, indiferent de provocări sau de dificultăți, este calitatea și respectul filosofiei de mediu al cramelor din portofoliul Chanel, chiar dacă acestea trebuie să treacă printr-o scădere mare a volumului de producție câțiva ani buni”, spune Jean de Lassée.
Vinurile Chanel mai sunt apreciate și datorită angajamentului brandului față de eleganță, excelență și tradiție. Fiecare etapă a producției, de la cultivarea viței de vie până la vinificare, este gestionată cu meticulozitate pentru a asigura standarde ridicate de calitate.
Acest devotament față de perfecțiune se reflectă în caracterul distinctiv și rafinat al fiecărui vin. Această combinație între moștenire culturală și atenția la detalii contribuie la prestigiul și aprecierea de care se bucură vinurile din portofoliul Chanel în rândul pasionaților de vinuri bune.

„Echipa de vinificație dorește să evidențieze caracterul tipic al terroir-ului fiecărui producător, păstrând însă identitatea pe care fiecare dintre cele trei crame o are în ultimele secole. Încercăm să păstrăm vinurile cât mai rafinate, an de an, dar păstrând mereu stilul lor propriu. Toate îmbunătățirile tehnologice permit producătorilor să continue să inoveze și să crească calitatea vinurilor, fără a pierde însă identitatea fiecărei crame, aducând un omagiu istoriei”
Jean de Lassée, Sales Manager la Ulysse Cazabonne.
În România, Le Manoir este partenerul Ulysse Cazabonne din 2010 și importator exclusiv al vinurilor din portofoliul Chanel în România, acestea fiind disponibile în rețeaua de magazine Le Manoir – Comtesse du Barry. Vinuri produse la trei crame din portofoliul Chanel – Château Rauzan-Ségla, Château Canon și Château-Berliquet – au fost prezentate, la începutul lunii februarie, pasionaților de vinuri din România cu ocazia primei ediții a Le Wine Club, un concept exclusivist, lansat de grupul le Manoir.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz