Fenomenul Labubu
Reading Time: 5 minuteLabubu, mai mult fake decât originale, invadează și România, în special în magazinele de cartier și în zonele populare pentru turiști, la mare și la munte.
În afara granițelor, fenomenul generează noi recorduri, cu exemplare care ajung și la 130.000 euro. Dar cum a pornit frenezia Labubu și ce accelerează businessul din spatele păpușilor „monstruleți”?
Creat de artistul Kasing Lung și popularizat de Pop Mart, Labubu a apărut în 2015, dar creșterea explozivă a personajului a culminat abia în 2024, când seria „Monștrii” a generat venituri de 3,04 miliarde de yuani (aprox 315 mil. dolari) – o creștere de aproape 730% față de anul precedent.
Primele magazine Pop Mart dedicate Labubu au început să apară în Asia, mai ales în Beijing și Shanghai, dar extinderea a avut loc rapid în orașe de pe tot globul, inclusiv Los Angeles, Londra, Singapore și Tokyo. Succesul se resimte și în Europa, iar asta vine la pachet cu produse contrafăcute, cunoscute ca Lafufu. O diferență observată de colecționari: dinții, mai mulți sau mai puțini față de cei 9 ascuțiți pe care îi are originalul. Este un detaliu care trece ușor neobservat și mulți fac vânzări consistente cu falsurile, inclusiv în magazine din România și pe platforme online unde și-a făcut intrarea Labubu pe căi neoficiale. Pe litoralul românesc, în această vară, în multe vitrine și la tarabe sunt versiuni Labubu de toate mărimile, care pornesc de la 20-30 de lei și ajung la câteva sute.
Brandul Pop Mart are acum o capitalizare bursieră care depășește jucători tradiționali ca Hasbro și se aşteaptă ca profiturile pentru această perioadă să crească cu cel puţin 350%, întrucât şi veniturile sale au crescut de peste trei ori. Doar în luna iunie, vânzările din SUA au crescut cu 5.000% faţă de anul precedent, potrivit estimărilor firmei de cercetare M Science.
Dar cum s-a produs viralizarea jucăriilor? Scurt: prin marketing eficient, dar discutabil, în opinia multora, din punct de vedere etic. Păpușile Labubu vin în diverse culori și au fost vândute în „cutii oarbe”, ceea ce înseamnă că figurina din interior a fost un mister până la deschidere. O parte din atracție constă în elementul surpriză și în șansa de a despacheta o păpușă „secretă” rară. Tehnica generează adicție, totul într-un context social în care mai multe vedete au transformat Labubu într-un obiect fashion colectibil.
Mai întâi au fost vedete K-pop care au endorsat public jucăria. Lisa (BLACKPINK) este considerată pioniera trendului Labubu printre celebrități, după ce și-a expus colecția pe Instagram, iar aparițiile cu păpuși Labubu la evenimente au generat vânzări masive. Ea a vorbit inclusiv într-un interviu pentru Vanity Fair despre pasiunea sa pentru brand. Rosé, colega ei de trupă i s-a alăturat rapid. Nu au dezvăluit dacă a fost vorba de un contract cu brandul.
Rihanna a fost „surprinsă” purtând un Labubu roz pe o geantă Louis Vuitton, atât în aeroport, cât și la diverse evenimente, Kim Kardashian a avut multe stories pe Instagram cu propria colecție, Paris Hilton și Kathy Hilton au apărut și ele cu „monstruleții”, iar David Beckham a povestit că a primit un Labubu de la fiica sa, Harper. Trendul nu ține cont de vârstă. La 79 de ani, Cher a fost și ea surprinsă cu păpușile catalogate drept „ugly cute”.
Popularitatea în creștere a determinat Pop Mart să deschidă magazine dedicate în mai multe orașe din aproape toate colțurile lumii. Unele par adevărate malluri închinate Labubu, care tronează alături de alte figurine Pop Mart. Colaborări cu artiști, lansări de colecții limitate, integrarea în parcuri tematice sau diferite activări multimedia sau asocieri cu branduri populare întrețin fenomenul Labubu. Dar nu peste tot „monștrii” sunt cei care au creat valul de popularitate. De exemplu, în urmă cu fix un an, în Thailanda CRYBABY de la POP MART a făcut echipă cu seria Samsung Galaxy Z Flip6 pentru un pachet exclusiv „Cry Me a Galaxy”, în ediție limitată, desigur. A fost prima afacere de licențiere de succes a companiei în străinătate și a testat potențialul pentru expansiunea globală a brandului.

Vine Labubu în România?
În Spania, la Barcelona, când a fost deschis magazinul Pop Mart au fost imagini care amintesc de lansările de succes pentru iPhone.
În aprilie, în Marea Britanie, unde deja existau mai multe magazine Pop Mart, a fost inaugurat un pop-up store în celebrul Harrods, un statement puternic pentru puterea brandului Pop Mart, dar și al locomotivei care i-a accelerat succes în ultimii doi ani, Labubu.
A existat, în luna mai, chiar și un moment de suspendare temporară pentru aproape o lună de zile a vânzărilor în magazine pentru că fanii au ajuns să se lupte pe ultimele păpuși din colecții. De la £13,50 la £50 în magazine, revândute online acestea au trecut de 100 de lire sterline (aproape 600 de lei față de aproximativ 80-300 de lei). Frenezia s-a mai ponderat, dar vânzările sunt în continuare mari.
Cel mai aproape de granițele noastre, pentru moment marca este prezentă oficial în Ungaria, dar fără un magazin administrat direct.
Pop Mart a triplat profiturile și a generat aproape 40% din venituri din afara Chinei în 2025,ceea ce sugerează că expansiunea va continua.
România nu se regăsește în planurile de până acum. Am solicitat conducerii Pop Mart mai multe informații și le vom publica pe revistabiz.ro în momentul în care primim un răspuns.







Geneza Labubu
Născut în Hong Kong, Kasing Lung s-a mutat în Țările de Jos la vârsta de 7 ani, unde s-a îndrăgostit rapid de basmele nordice – în special de cele despre elfi. Inspirat de folclorul local, Lung a lansat, în 2015, o serie de cărți ilustrate numită „Monștrii” (Monsters), care prezintă un trib jucăuș de elfi feminini cunoscut sub numele de Labubus. Colecția de jucării s-a transformat într-un fenomen global după ce a intrat în poveste compania chineză Pop Mart, în 2019. Veniturile generate de lansarea primei serii au doborât rapid recorduri din industrie, iar jucăriile au devenit un fenomen global în ultimii doi ani.
Recordurile Labubu
129.000 EURO (1.08m CNY) – cea mai scumpă păpusă, de 133 cm, vândută la o licitație în iunie la Beijing
9.500 EURO – prețul la care a ajuns o figurină Sacai x Seventeen Limited Edition Labubu pe platforma de licitații JOOPITER a lui Pharrell Williams. Au fost disponibile 14 jucării Labubu în ediție limitată create în colaborare cu Sacai și grupul K-pop Seventeen.
860 EURO – prețul mediu plătit de colecționari pentru un prototip din prima generație Labubu
7000 USD – valoarea jucăriilor furate dintr-un magazin din Los Angeles, în august, de o bandă de hoți mascați care păreau că dau o spargere la o bancă, nu la un magazin de jucării
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 397 (1 – 20 septembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz