BizRemote by certSIGN Analize Tech

Zoom culege roadele succesului din pandemie: creștere cu 169% a veniturilor în trei luni

4 iun. 2020 2 min

Zoom culege roadele succesului din pandemie: creștere cu 169% a veniturilor în trei luni

Reading Time: 2 minute

Cine n-a participat măcar la o întâlnire virtuală prin Zoom în ultimele două luni și jumătate nu poate spune că a lucrat de acasă. Iar popularitatea platformei de videoconferințe începe să producă primele roade financiare.

Compania tocmai a anunțat rezultatele pe cele trei luni încheiate la 30 aprilie și cifrele vorbesc de la sine: venituri de 328,2 milioane de dolari, în creștere cu 169% față de aceeași perioadă din 2019 și profit net de 54,6 milioane de dolari, comparativ cu „doar” 8,2 milioane de dolari în aceleași trei luni ale anului trecut.

Pentru întregul an fiscal care se va încheia la 31 ianuarie 2021, Zoom estimează venituri de 1,8 miliarde de dolari, dublu față de estimarea anterioară de 915 milioane de dolari.

„Suntem uimiți de adopția accelerată a platformei Zoom în toată lumea în primul trimestru fiscal din acest an. Criza COVID-19 a stimulat o cerere tot mai mare pentru interacțiunile față în față și colaborare prin intermediul Zoom. Modalitățile de utilizare a platformei s-au diversificat rapid, oamenii integrând Zoom în muncă, educație, dar și în viața personală”, a declarat Eric Yuan, fondator și CEO al companiei.

Acesta a adăugat că, pe lângă utilizatorii care plătesc serviciile Zoom, compania a oferit sprijin unui număr fără precedent de participanți fără pălată, inclusiv peste 100.000 de școli din toată lumea care au folosit platforma pentru educație online.

Succesul Zoom nu a trecut neobservat: Microsoft a anunțat lansarea Skype Meet Now, prin care se pot organiza videoconferințe pentru care participanții nu trebuie să instaleze aplicația sau să aibă un cont Skype, Facebook a lansat aplicația video Messenger Rooms și a anunțat extinderea apelurilor video de grup pe WhatsApp, în timp ce Google a oferit acces gratuit până în septembrie la la pachetul premium Hangouts Meet.

Potrivit unei analize GlobalData, succesul înregistrat de Zoom poate propulsa compania către o capitalizare bursieră de 100 de miliarde de dolari, în condițiile în care aceasta se află în prezent la nivelul de 58,6 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă de 94 de ori mai mult decât veniturile de 622,7 milioane de dolari din anul fiscal încheiat la 31 ianuarie 2020.

„Acțiunile Zoom valorează acum de cinci ori mai mult decât valoarea de 36 de dolari din momentul ofertei publice inițiale. (…) Interesul referitor la rezultatele Zoom a atras 3.000 de analiști la ultima teleconferință a companiei, de trei ori mai mulți decât anul trecut”, spune David Bicknell, analist principal la GlobalData.

Potrivit acestuia, în ciuda problemelor de securitate semnalate în aprilie, tot mai multe companii au adoptat serviciile Zoom, astfel că numărul clienților business (companii cu cel puțin zece angajați) a ajuns la 265.400, fiind în creștere cu 354% față de același trimestru al anului trecut.

Creșterea uriașă a numărului de utilizatori (în decembrie 2019, numărul maxim de participanți la întâlnirile online de pe platformă era de circa 10 milioane pe zi, iar în martie cifra a explodat la 200 de milioane de utilizatori pe zi, atât în întâlniri gratuite, cât și contra cost) i-a luat prin surprindere pe cei de la Zoom și de aici au apărut și problemele de securitate.

Una din problemele de securitate a fost afirmația Zoom potrivit căreia oferă “criptarea end-to-end a tuturor întâlnirilor”, ceea ce ar însemna că doar participanții la o întâlnire video puteau vedeau conținutul respectivei întâlniri. Compania a clarificat ulterior faptul că informația este criptată doar dacă toți participanții folosesc aplicația și dacă întâlnirea nu este înregistrată. Criptarea totală nu este posibilă dacă până și o singură persoană participă la întâlnire prin apel telefonic sau folosește alt dispozitiv extern.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: