Business Companii

Românii au cheltuit 737 mil. euro pe electronice și electrocasnice

19 aug. 2019 4 min

Românii au cheltuit 737 mil. euro pe electronice și electrocasnice

Reading Time: 4 minute

Românii au cumpărat electronice și electrocasnice de 737 de milioane de euro în trimestrul doi din acest an, în creștere cu aproape 6% față de aceeași perioadă din 2018, potrivit studiului GfK Temax pentru România.

Cel mai important sector, cel de telecom, a înregistrat un avans de aproximativ 4% și a ajuns la valoarea de 322 milioane euro. Electrocasnicele mari și mici și electronicele au rămas cele mai performante sectoare, la fel ca în trimestrele anterioare, având creșteri de peste 16%, până la 155 milioane euro în cazul electrocasnicelor mari, respectiv 53 milioane euro în cazul electrocasnicelor mici.

Piața electronicelor a marcat o creștere mai mare de 11%, până la 109 milioane euro, în timp ce aparatele foto au avut o traiectorie negativă, cu o scădere de 7,5% și 5 milioane euro în vânzări absolute.

Piața IT a avut o tendință similară pieței electronicelor, înregistrând o scădere de 10,5%, până la valoarea de 86 milioane euro. De asemenea, echipamente de birou, cu vânzări de 7 milioane de euro, au scăzut cu 10% față de al doilea trimestru din 2018.

Evoluția pe categorii

GfK TEMAX RO T2 2019

Telecom

Creșterea pieței de telecom este datorată performanțelor telefoanelor smat cu un ecran mai mae de 5,6 inch, fabletele. Așadar, în al doilea timestru din 2019, fabletele au avut un avans de 93% și 266 milioane euro vânzări.

În clasamentul de performanță, după fablete se situează core wearables cu creștere de 66%, până la 10 milioane euro, iar căștile au marcat 8 milioane euro în vânzări, reprezentând o majorare cu aproape 25% față de T2 2018.

Telefoanele clasice cu butoane și cele smart au înregistat o traiectorie descrescătoare, cu peste 76%, la 38 milioane euro.

Electrocasnice mari

Vânzările la mașinile de spălat rufe s-au ridicat cu 21,5%, până la valoarea de 45 milioane euro. Acestă creștere se datorează îndeosebi programului ”rabla”.

Uscătoarele de rufe au înregistrat și ele un avans de 65%, până la 3 milioane euro, în timp ce mașinile de spălat vase au înregistrat vânzări de 8 milioane euro, cu 31% mai mult față de T2 2018.

Figiderele au fost în top, vânzările pentru aceste produse au crescut cu 17%, înregistrând vânzări de 50 milioane euro. Cuptoarele cu microunde au crescut cu 18%, până la 5 milioane euro, precum aparatele de gătit iar aragazurile și cuptoarele au înregistrat un plus de peste 9% și 23 milioane euro.

Vânzările congelatoarelor au luat un avans de aproape 8%, până la 7 milioane euro, concomitent, vânzările de hote atingând 5 milioane euro, cu 5% mai mult față de aceeași perioada din 2018.

Electronice

Vânzările de televizoare au înregistrat în al doilea trimestru o creștere mai mare de 14%, până la 96 milioane euro. Vânzarea boxelor a crescut cu peste 23%, atingând nivelul de 2 milioane euo, în timp ce boxele portabile au marcat un ritm de creștere de mai bine de 5%, până la 3 milioane euro.

Camerele video au înregistrat o scădere de peste 47% iar consolele și căștile au înregistrat o scădere cu 12%, până la valoarile de 4 milioane euro, respectiv 1 milion euro.

IT

Față de primul trimestru din 2018, computerele au înregistrat vânzări absolute de 13 milioane euro, cu o scădere de 27%. Vânzarea de laptopuri a scăzut cu peste 7%, atingând un prag de 47 milioane euro, în timp ce tabletele au ajuns la 9 milioane euro, cu peste 16% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. Monitoarele au scăzut cu aproape 1% înregistrând vânzări de 9 milioane euro.

Vânzările camerelor video au crescut cu aproape 13%, până la 2 milioane euro iar vânzările de mouși au înregistrat un plus mai mare de 3% și 3 milioane euro. Tastaturile au avut o creștere de 1,6%, cu vânzări de până la 2 milioane euro.

Electrocasnice mici

Aparatele de călcat verticale cu aburi și fripteuzele au avut un ritm ascendent în trimestrul doi, cu creșteri de aproape 163%, respectiv, 103%, până la valoarea de 1 milioane euro fiecare. Espresoarele de cafea au atins vânzări de 9 milioane de euro, în creștere cu 30% față de T2 din 2018. Aspiratoarele au realizat vânzări cu 24,5% mai mari, atingând 15 milioane euro, în timp ce uscătoarele de păr au avut un ritm de creștere de peste 23%, până la vânzări de 2 milioane euro. Aparatele de coafat părul au avut un avans de peste 12% și vânzări de 3 milioane de euro.

Alte categorii de produse electrocasnice mici în creștere au fost aparatele de tocat carne, 12% și 2 milioane euro, aparatele de bărbierit cu un avans de 5% și 6 milioane euro, fiarele de călcat clasice și aparatele de preparat mâncarea, cu un plus de aproape 4% și 6 milioane euro fiecare și aparatele de tuns părul, peste 2% creștere și 1 milion euro în vânzări absolute.

Doar storcătoaele de fructe s-au poziționat în zonă negativă cu un minus de aproape 20%, până la 1 milion euro.

Echipamente de birou

Imprimantele au avut un trend descendent în trimestrul al doilea din 2019, au scăzut cu 10% înregistrând vânzări de 7 milioane euro.

Foto

Trimestrul al doilea a fost marcat de o scădere a vânzărilor camerelor digitale cu 7,5%, înregistrând vânzări absolute de 5 milioane euro.

Foto: © Carlos Restrepo | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: