Business Interviuri Tech

Gianrodolfo Tonielli, Accenture: Ești în cloud sau ieși de pe piață

19 mai 2021 4 min

Gianrodolfo Tonielli, Accenture: Ești în cloud sau ieși de pe piață

Reading Time: 4 minute

Companiile trebuie să își mute rapid afacerile în cloud și să accelereze transformarea digitală. Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director la Accenture Romania, ne explică de ce. 

Recent ați fost numit Cloud First Lead pentru România și alte trei țări din CEE. Care este strategia de cloud a companiei?

Într-adevăr, la începutul acestui an am fost numit Cloud First Lead pentru Cehia, Ungaria, România și Slovacia. Din această poziție voi fi responsabil pentru reunirea tuturor serviciilor noastre pentru a stimula creșterea, vânzările și parteneriate ecosistemice, precum și pentru a dezvolta abilități specializate în piață. În septembrie 2020, am anunțat formarea Accenture Cloud First, un nou grup multiservicii format din 70.000 de experți în cloud cu obiectivul de a ajuta clienții din toate industriile să își mute rapid afacerile în cloud și să accelereze transformarea digitală astfel încât să își eficientizeze activitatea. În următorii trei ani, dorim să ajutăm clienții din toate industriile să devină rapid companii „cloud first”. În regiunea CEE și în diverse industrii, organizațiile realizează că schimbarea este atât inevitabilă, cât și incalculabilă. Sigur, lumea tehnologiei este plină de cuvinte pretențioase, însă nu este cazul cu cloud. Cei care i-au recunoscut valoarea astăzi vor fi liderii zilei de mâine. Noul grup integrează migrația în cloud, infrastructura și serviciile de aplicații și parteneriatele ecosistemice, precum și capabilitățile de date și aplicații de inteligență, precum și informații din experiența companiei în modernizarea și explo­a­tarea domeniilor IT de mari dimensiuni.

Care este cea mai mare problemă a managerilor în adoptarea cloud-ului?

Într-unul dintre cele mai recente studii ale Accenture, am constatat cum companiile de top comprimă un deceniu de transformare digitală în unul sau doi ani. Bazându-se pe un nucleu digital puternic pentru a se adapta și a inova rapid, companiile “Lideri” își cresc veniturile de 5 ori mai repede decât “Laggards” (companii care adoptă foarte greu noile tehnologii). În perioada 2015-2018 “Liderii” se dezvoltau de două ori mai rapid. În ciuda eforturilor concentrate de ani de zile, doar 37% dintre companii reușesc să realizeze valoarea maximă așteptată din investițiile lor în cloud. Printre obstacole se numără: riscurile legate de securitate și conformitate, infrastructura învechită și extinderea aplicațiilor și nealinierea între IT și companie. Este foarte important să înțelegem cele trei capabilități majore ale cloud-ului și rolul lor: ­Software-ul ca Serviciu (SaaS), Infrastructura ca Serviciu (IaaS) și Platforma ca Serviciu (PaaS). Astăzi, cheia pentru organizații este să înțeleagă capa­citățile și punctele forte ale fiecărui model și să le aplice cu prudență pentru a permite inovarea și creșterea. Pe piața locală există o combinație de factori în ceea ce privește adoptarea unei soluții cloud care este legată de tipul de afacere, de serviciile oferite, costul licențelor, punctul de plecare în ceea ce privește infrastructura etc. În ceea ce privește utilizarea ­cloud-ului, dacă în UE media este la 37%, în România aceasta este la 16%, conform datelor Eurostat din 2020, ceea ce înseamnă că există un potențial mare de creștere.

Care este momentul cel mai prielnic pentru a începe procesul de transformare digitală?

COVID-19 a creat un nou punct de inflexiune unde fiecare companie trebuie să-și accelereze dramatic migrarea în cloud pentru a permite transformarea digitală end-to-end. Fără un canal digital pentru multe sectoare din economie, va fi foarte dificil să crească cota de piață sau veniturile. Noi am decis în urmă cu câțiva ani să ne mutăm infrastructura și aplicațiile în cloud, iar în prezent ne aflăm la un procentaj de 95%. Pentru transformarea digitală colaborăm cu parteneri din ecosistemul nostru, precum SAP, Oracle, Salesforce, Microsoft, Amazon și Google și îi ajutăm pe clienți în transformarea lor digitală. Dar, pentru multe companii este prea târziu. Spre exemplu, industria restaurantelor a fost decimată de pandemie. Cu toate acestea, în ciuda haosului, Starbucks a apărut ca lider, folosind tehnologia ca un colac de salvare. Până în luna august 2020, trei milioane de utilizatori noi și-au descărcat aplicația, iar comenzile mobile și preluarea automată au reprezentat 90% din vânzări.

Sunt companiile pregătite pentru a adopta noile tehnologii?

Cloud-ul se află acum în fruntea agendei directorilor generali, deoa­rece companiile trec de la o abor­dare nesistematică, făcută în etape, la o transformare digitală completă. Această tranziție accelerată va însemna o creștere de la 20% cloud pre-COVID la aproximativ 80% în următorii trei ani. Această tranziție către cloud la scară va impune clienților să-și transforme nume­roasele procese și funcții distincte din cadrul organizației lor printr-o strategie cloud integrată. Una dintre bariere este tehnologia învechită. ­Integrarea noilor platforme și tehnologii cu cele existente este considerată prea dificilă, iar acest lucru afectează activitatea, iar experiența clienților este perturbată. O strategie „lift-and-shift” este o abordare bună pentru multe companii. Imaginați-vă că vă mutați întreaga casă dintr-un oraș în altul fără să vă deranjați să împachetați și să despachetați toate articolele individuale sau chiar să regândiți aspectul camerelor. Pentru companii, acest lucru are sens, deoa­rece provoacă o perturbare minimă a activității lor și a clienților.

Care a fost impactul pandemiei asupra businessului Accenture în România?

Am asistat la schimbări fundamentale în comportamentul consumatorilor, în lanțurile de aprovizionare și a canalelor de distribuție. În ceea ce privește Accenture, noi eram deja obișnuiți cu modul de lucru de la distanță. Am fost pregătiți și organizați în ceea ce privește tehnologia, metodologia, mentalitatea oame­­nilor, astfel încât pentru noi impactul a fost insesizabil. O problemă cu care cred că se confruntă majoritatea companiilor este legată de integrarea noilor angajați. Atunci când lucrezi într-o companie de ceva timp și ai experiență este ușor, dar acum cu pandemia cel mai afectați sunt noii angajați, în special proaspeții absolvenți de universitate, fără ex­periență anterioară în muncă. ­Într-un capitol atât de important și complet nou din viața lor, nu le este ușor să se alăture unei companii și să lucreze de la distanță. Pentru ca ei să reușească să dobândească cunoștințele, abilitățile și comportamentele necesare am inclus traininguri online astfel încât să descopere locul lor de muncă fizic chiar dacă nu sunt la birou. Anul trecut am lucrat cu companii mijlocii și mari, în special din domeniul telecomunicațiilor și al serviciilor financiare (asigurări și servicii bancare). De asemenea, am colaborat cu Arctic pentru proiectarea și construirea unei fabrici de mașini de spălat care să respecte cele mai noi standarde – Industry 4.0. La nivel mondial există doar 54 de astfel de fabrici. Acesta este un proiect livrat din România și suntem mândri că suntem un exemplu pentru colegii noștri din industrie. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: