Companii

Grupul AGRANA, producătorul Mărgăritar și Coronița, are programate investiții de 6 mil. euro în 2023

Reading Time: 3 minute

Grupul AGRANA, producătorul mărcilor de zahăr Mărgăritar și Coronița, care aniversează 25 de ani de activitate în România, a investit în ultimii 10 ani peste 18 milioane de euro în afacerile locale, cea mai mare investiție având loc în Buzău, între 2018 și 2019.

Investiția programată de AGRANA pentru 2023 ajunge la 6 milioane de euro pentru noi mașini de ambalat, paletizatoare și stații de evaporare.

AGRANA România este unul dintre cei mai importanți furnizori de zahăr pentru îndulcitori și pentru industria băuturilor răcoritoare, pentru retailerii internaționali și pentru comercianții locali din orașele mici și satele din întreaga țară. În același timp, marca de zahăr Mărgăritar marchează 20 de ani de prezență pe piața din România.

Compania a făcut prima investiție în România în 1998, în industria zahărului. În prezent, AGRANA România deține o fabrică de zahăr în orașul Roman și o rafinărie de zahăr la Buzău, precum și o fabrică de amidon în orașul Țăndărei. În fabrica din Roman și rafinăria din Buzău lucrează 375 de angajați permanenți și între 100 și 150 de angajați sezonieri.

„În afacerea noastră, suntem preocupați ca acțiunile și activitățile pe care le desfășurăm să contribuie la o creștere responsabilă și durabilă a businessului. Suntem bucuroși să reprezentăm industria zahărului din România pe întreg continentul și sperăm că afacerea noastră aici va servi drept caz de bune practici pentru fabricarea și comerțul zahărului în toate țările europene.”

Sorin Soroceanu, Head of Sales and Marketing la AGRANA România

AGRANA Romania este în prezent singurul producător de zahăr din țară. În timp ce toate celelalte fabrici de zahăr s-au închis din diverse motive, AGRANA a continuat să investească în fabricile și activitățile sale de CSR în ultimii 25 de ani.

Sprijin pentru comunitate

AGRANA România este un susținător tradițional al ONG-ului Concordia, o organizație independentă, cu o istorie de 30 de ani în România, a cărei misiune este de a sprijini copiii, tinerii și familiile în dificultate.

În 2023, AGRANA sprijină ONG-ul Bookland în obiectivul său de a renova 12 școli din zona rurală cu o donație generoasă, precum și o campanie de comunicare dedicată pe canalele de social media ale brandului Mărgăritar și pe ambalajele produselor.

Evoluția AGRANA în România

  • 1998 – AGRANA Zucker AG achiziționează mai multe fabrici de zahăr din România: Danubiana Roman, Zahărul SA Buzău, Beta Țăndărei SA
  • 2001 – Grupul AGRANA achiziționează AGFD Țăndărei
  • 2005 – fabricile de zahăr fuzionează sub AGRANA ROMANIA SA
  • 2006 – Wink Romania SRL (producător de suc de fructe și legume) devine AGRANA Juice Romania Vaslui
  • 2008 – AGRANA ROMANIA își mută sediul din Buzău în București.
  • 2018 – AGRANA ROMANIA SA devine AGRANA ROMANIA SRL

AGRANA transformă materia primă agricolă în alimente și numeroase produse industriale. Aproximativ 9.000 de angajați din 55 de unități de producție din întreaga lume generează veniturile anuale ale grupului în valoare de aproximativ 3,6 miliarde de euro. Înființată în 1988, compania este lider pe piața mondială a preparatelor din fructe și cel mai important producător de concentrate de sucuri de fructe din Europa. De asemenea, pe segmentul de amidon, AGRANA este un producător important de produse din amidon (obținute din cartofi, porumb și grâu) și de bioetanol. AGRANA este cel mai mare producător de zahăr din Europa Centrală și de Est.

Team

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

o zi ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago