Guvernul alocă 11.07 mld. lei pentru calea ferată București – Roșiori Nord
Reading Time: 2 minuteGuvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru proiectul Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord în valoare de 11,07 miliarde lei pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, Subsecțiunea 1: București Nord – Roșiori Nord, lucrare de utilitate publică de interes național.
Finanțarea investiției se asigură din fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, venituri proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați, investiția va fi realizată pe parcursul a trei ani și urmărește modernizarea acestui tronson strategic al rețelei feroviare naționale, parte a Coridorului Rin–Dunăre, pentru a asigura creșterea vitezei, siguranței și eficienței transportului feroviar de călători și marfă.
Tronsonul București Nord – Roșiori Nord, cu o lungime totală de 95,5 km, traversează municipiul București (sectoarele 1 și 6) și județele Ilfov, Giurgiu și Teleorman. Linia este dublă, electrificată și dotată cu bloc de linie automat.
Reabilitarea liniei de cale ferată pe acest tronson va permite circulaţia trenurilor cu viteze maxime de 120 km/h (pentru trenurile de marfă) şi 160-200 km/h (pentru trenurile de călători).
Linia de cale ferată București Nord – Videle – Roșiori – Craiova face parte din ramura sudică a Coridorului Rin–Dunăre, asigurând legătura între ramura nordică a acestui coridor (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti Nord-Constanța) și Coridorul Orient/Est-Mediteranean (Curtici-Arad-Caransebeş-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Calafat), precum și conexiunea cu fostul coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti Nord-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iași-Ungheni).
Prin realizarea acestei investiții majore, România face un pas important spre modernizarea infrastructurii feroviare, alinierea la standardele europene și creșterea competitivității transportului feroviar la nivel regional și internațional.
Tronsonul București Nord – Roșiori Nord face parte din proiectul de modernizare a liniei București Nord – Craiova, inclus în Master Planul General de Transport al României (MPGT). Proiectul este programat pentru finanțare în perioada 2020–2030.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz