Guvernul prelungește plafonarea prețurilor la anumite produse de bază pentru populație
Reading Time: 2 minuteGuvernul României a aprobat prelungirea plafonării adaosului comercial la anumite categorii de produse de necesitate pentru populație. În ultima perioadă a fost o intensă dezbatere despre această plafonare a prețurilor care ar fi trebuit să expire la finalul acestei luni.
Durata plafonării adaosului comercial la unele categorii de produse agroalimentare se extinde până la data de 31 martie 2026, potrivit Ordonanței de Urgență adoptate de Guvern. Decizia are în vedere garantarea accesului populației, respectiv al persoanelor defavorizate/cu venituri reduse, la produsele de bază și protejarea consumatorul final.
Actul normativ se adresează operatorilor economici din sectorul agroalimentar (procesatori, distribuitori, comercianți), categoriilor de persoane vulnerabile din România aflate în situație de risc de deprivare materială și/sau risc de sărăcie extremă, în linie cu principiile Pilonului european privind drepturile sociale.
Lista produselor agricole și alimentare cu adaosul comercial plafonat cuprinde:
- Pâine albă simplă cu gramaj cuprins între 300-500 grame, fără specialități;
- Lapte de vacă de consum 1 l, grăsime 1,5%, cu excepția UHT;
- Brânză telemea de vacă vrac;
- Iaurt simplu din lapte de vacă, 3,5% grăsime, cu gramaj maxim 200 grame;
- Făină albă de grâu „000“ până la 1 kg;
- Mălai până la 1 kg;
- Ouă de găină calibrul M;
- Ulei de floarea-soarelui până la 2 l;
- Carne proaspătă pui (pui întreg, tacâmuri de pui, pulpe pui întregi cu os și aripi de pui, varianta standard);
- Carne proaspătă porc (carne porc lucru, pulpă porc cu os și fără os, spată de porc);
- Legume proaspete vrac (roșii, ceapă, castraveți, fasole uscată, morcovi, ardei gras Bianca și ardei capia, usturoi);
- Fructe proaspete vrac (mere roșii și mere golden, prune, pere, struguri de masă);
- Cartofi proaspeți albi vrac;
- Zahăr alb tos până la 1 kg;
- Smântână – 12% grăsime;
- Unt până la 250 grame;
- Magiun până la 350 grame.
Această măsură a determinat scăderea prețurilor pentru categoriile de produse de mai sus și, implicit, a crescut puterea de cumpărare a populației
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz