România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

Sentimentul consumatorilor din din cele 28 state UE s-a îmbunătățit ușor în trimestrul al doilea din 2018, în iunie, ajungând la 23,2 puncte, în creștere cu 2,6 puncte față de valoarea din martie, arată studiul GfK privind climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru din 2018. Prognoza de la nivelul UR indică cel mai înalt nivel din noiembrie

Economia Soarelui-Răsare

Economia Soarelui-Răsare

Am aflat chiar de la sursă cum a ajuns a treia economie a lumii să înregistreze în 2017 o creștere economică peste așteptări și care sunt măsurile ce vor duce la o creștere a PIB-ului și în 2018. Programul premierului Shinzo Abe a redresat economia Japoniei și a adus cel mai scăzut nivel al șomajului din ultimele decenii. Primul lucru

Banca Mondială: creștere economică de 4,5% în 2018

Banca Mondială: creștere economică de 4,5% în 2018

Banca Mondială estimează pentru 2018 o creștere economică de 4,5% pentru România, față de 6,4% anul trecut. De asemenea, instituția globală estimează că economia globală va avansa cu 3,1% în acest an. Întreaga zonă a Europei Centrale (Bulgaria, Croația, Polonia, Ungaria, România) va înregistra o încetinire a ritmului de creștere de la 4,7% la 4% în acest an, tendința menținându-se

Estimare PwC: economia globală +4% în 2018

Estimare PwC: economia globală +4% în 2018

Economia globală ar putea crește cu aproape 4% în 2018, exprimată la paritatea puterii de cumpărare (PPP), adăugând 5.000 miliarde de dolari peste valoarea curentă, iar rata șomajului în țările G7 va atinge cel mai scăzut nivel din ultimii 40 de ani, în jur de 5% sau 19 milioane de lucrători, potrivit estimărilor PwC cuprinse în raportul Global Economy Watch.

Cinci pericole pentru economie

Cinci pericole pentru economie

Stimulat de consum, PIB-ul României continuă să fie campionul creșterii în Uniunea Europeană. Vestea proastă este că economia noastră riscă o implozie dacă nu sunt luate măsuri de echilibrare. Un raport al agenției Fitch acordă câteva bile albe României: un nivel moderat al datoriei publice, un sector bancar stabil și indicatori de guvernanță în concordanță cu mediile din gama BBB.

Cardul face lumină în economie

Cardul face lumină în economie

8 din 10 români sunt de părere că pot lupta împotriva economiei gri cu ajutorul plăților electronice. Soluția pe care ei o văd este acceptarea, la scară largă, a plăților cu cardul. Ar putea fi acesta un mod de a lupta contra economiei nefiscalizate. 4 din 5 respondenți își doresc să plătească mai des cu cardul, ca soluție de a

Economia în picaj

Economia în picaj

Măsurile anunțate de noul guvern prin regândirea programului de guvernare au pus pe jar întreaga comunitate de afaceri din România. În cazul în care aceste măsuri intră în vigoare, România va urma soarta Greciei, având în vedere măsurile dure anti-reformă și anti-investiții. În sprijinul acestor afirmații stă și recentul barometru de conjunctură economică realizat de CCIFER încă din 2011, arată

Afaceri în creștere la servicii financiare

Afaceri în creștere la servicii financiare

Pe o piaţă foarte fragmentată şi cu o competitivitate ridicată cum este cea a serviciilor financiare în România, Grupul TPG România a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri care depăşeşte pragul unui milion de euro, însumând 4.937.664 lei, în creştere cu 5% faţă de anul 2015. Totodata, grupul TPG România a înregistrat, în anul 2016, şi un

Susținere pentru o Românie puternică

Susținere pentru o Românie puternică

Parteneriatul strategic dintre Franța și România este într‑un moment favorabil. Relațiile dintre cele două state au progresat foarte mult în ultimii ani. Ambasadorul Franței la București, François Saint-Paul, ne-a explicat într-un interviu care sunt punctele esențiale ale relației dintre cele două țări. Cum caracterizați relația dintre Franța și România? Relația dintre Franța și România este excelentă și se bucură de

Ce impact are publicitatea asupra economiei?

Ce impact are publicitatea asupra economiei?

Fiecare euro cheltuit în publicitate aduce un câștig de 7 ori mai mare către PIB, încurajează inovația, asigură ocuparea forței de muncă și ajută investiția în serviciile importante, arată “Value of Advertising”, studiul realizat la nivel european de către Deloitte, la cererea  Federației Mondiale a Advertiserilor și altor parteneri din industrie, printre care și European Association of Communication Agencies (EACA).