HiPP: Garanție pentru creștere sănătoasă
Reading Time: 7 minuteHiPP este cel mai mare procesator de materii prime ecologice din lume, iar numele său a devenit sinonim cu grija pentru copii. HiPP este o afacere de familie, care sub sloganul „Garantez aceste lucruri cu numele meu”, continuă sa fie un model de responsabilitate si de sustenabilitate. Stefan Hipp, președintele companiei, vorbește pentru Biz despre despre principiile de baza ce asigură succesul companiei HiPP.
Care este prima amintire legată de produsele HiPP?
În anul 1968, anul în care m-am născut, fiind cel mai mare dintre cei cinci frați, tatăl meu a preluat conducerea companiei ce se afla deja la a treia generație. Desigur, toți copiii din familie am fost crescuți cu produse HiPP. Unul dintre produsele mele preferate, care este și astăzi în producție și care îmi place la fel de mult ca în copilărie, este un suc HiPP pe bază de morcovi și fructe. Si eu, la rândul meu, le-am oferit copiilor mei produse HiPP.
Cum a apărut ideea de hrană pentru copii, în urmă cu 125 de ani?
Familia Hipp provine dintr-un mediu meșteșugăresc. Străbunicul meu era cofetar și producător de lumânări, având propria sa patiserie în Pfaffenhofen, care este și astăzi sediul nostru principal. Utiliza în activitatea sa, materii prime oferite de către albine – mierea pentru prăjituri și ceara pentru lumânări.Într-o perioadă cu o mortalitate infantilă ridicată, el și-a pierdut trei dintre cei patru frați încă din copilărie. Aceasta a fost o tragedie pe care nu și-a dorit-o pentru copiii săi.
De aceea când soția sa a avut dificultăți în alăptarea gemenilor nou-născuți, el a inventat o făină de pesmet potrivită pentru hrănirea copiilorAceasta, amestecată cu apă, lapte sau supă de vită, devenea un terci hrănitor ce era utilizat ca aliment suplimentar pentru hrănirea copiilor. Și acesta a fost primul produs HiPP, vândut acum 125 de ani în magazinul lor. Succesul s-a răspândit rapid, iar bunicul meu s-a dedicat dezvoltării produsului și a început să caute primele canale de distribuție. Când cererea a depășit capacitatea de producție, el a fondat propria companie și, în 1932, a început producția industrială de hrană pentru copii.

Cum a apărut celebrul borcan HiPP?
În anii ‘50, în timpul unei călătorii de studiu în SUA, bunicul meu a descoperit conceptul de hrană complementară, ambalată în conserve. A adus această idee în Germania, a angajat un bucătar și a dezvoltat primele produse de diversificare – inițial în conserve și, doi ani mai târziu, din 1959, în borcane de sticlă, mult mai practice, mai igienice și, așa cum știm astăzi, mai ecologice. Astfel, a luat naștere celebrul borcan HiPP.
Astăzi, gama de hrană de diversificare HiPP include aproximativ 120 de sortimente, oferind sugarilor și copiilor mici o gamă variată de gusturi. HiPP a fost un pionier pe această piață și, cu o cotă de peste 60%, este astăzi lider absolut în Germania. Acest succes se reflectă și la nivel de grup, unde produsele de diversificare pentru copii reprezintă aproximativ 40% din cifra noastră totală de afaceri.
Încă de la început, HiPP a menținut un dialog constant cu specialiștii în domeniul sanatatii (medici pediatri si moase) pentru a îmbunătăți continuu produsele și a integra cele mai recente descoperiri și recomandări științifice. La recomandarea unui medic pediatru, HiPP a lansat în 1964 primul lapte praf pentru sugari. Concurența era puternică, dar HiPP a acceptat provocarea și a continuat să îmbunătățească produsul.
Prima formulă de lapte de calitate ecologică a fost fabricată de către HiPP în 1991, însă succesul a fost atins în 2011, odată cu apariția formulei de lapte HiPP ORGANIC COMBIOTIC.
Astăzi, HiPP este numarul 1, la nivel mondial, la categoria lapte praf de calitate ecologică, atât în rândul specialiștilor, dar și al consumatorilor, cu cele mai multe utilizări în spitalele din Germania.
Ce reprezintă HiPP astăzi?
La momentul actual, HiPP este mai mult decât un nume de referință în producția de hrană pentru diversificare, a formulelor de lapte și a cercetării nutriționale. Extinderea unității HiPP din Herford într-una dintre cele mai moderne fabrici de producție de lapte din Europa, împreună cu înregistrarea unor noi linii de producție pentru piețele internaționale, va consolida și mai mult calitatea recunoscută la nivel global a produselor noastre.
Producția laptelui praf HiPP, ce a început în urmă cu 60 de ani, este un model de succes ce subliniază importanța perseverenței și a adoptării deciziilor corecte pentru revoluționarea unei piețe. Astăzi, pentru grupul HiPP, hrana pentru diversificare și formulele de lapte au aceeași importanță și oferă, în continuare, un potențial enorm pentru creștere.
Din dorința de a deveni un furnizor complet de produse pentru copii, în 2006, HiPP a lansat gama sa de produse pentru îngrijire și, în 2019, scutecele HiPP. Astfel, prin intermediul acestor două extinderi, HiPP a pătruns și în segmentul de îngrijire a copiilor.

Cum s-au schimbat rețetele de-a lungul timpului și care au fost cele mai de succes produse din istoria HiPP?
Produsele HiPP evoluează constant pe baza celor mai recente descoperiri și recomandări științifice în domeniul nutriției. În fiecare an, aproximativ 20% din portofoliul HiPP este modificat – fie prin îmbunătățirea rețetelor, lansarea unor produse noi sau prin inovații tehnologice care permit un proces de producție și mai optimizat și mai atent.
O decizie importantă în istoria HiPP a fost trecerea la agricultura ecologică. Bunicul meu a fost prieten cu doctorul elvețian Hans Müller, fondatorul agriculturii organice-biologice, și în 1956 a decis să convertească producția către agricultura ecologică. Chiar înainte de introducerea produselor pentru diversificare, el a transformat ferma familiei, Ehrensberger Hof – unde am crescut și eu – într-o fermă ecologică. Din acel moment, toate imateriile prime produse în cadrul fermei au devenit ingrediente pentru hrana ecologică pentru copii.
Această decizie a fost luată într-o perioadă în care „bio” nu era nici un concept cunoscut, nici o tendință pe piață. Am mers pe acest drum cu toată convingerea, în ciuda rezistenței inițiale. Totuși, succesul ne-a confirmat viziunea. HiPP este un pionier în domeniul ecologic și, astăzi, este unul dintre cei mai mari procesatori de materii prime ecologice din lume.
Ca fermier ecologic convins, cultiv personal morcovi, cartofi și cereale pentru HiPP și gestionez ferma noastră ca un model de biodiversitate. Obiectivul meu este ca hrana de calitate superioară, naturală și sănătoasă, să fie accesibilă copiilor. Lucrez constant pentru ca standardul ecologic să fie recunoscut la nivel internațional drept referința principală în alimentația copiilor.
Producția de hrană ecologică reprezintă standardul de aur – oferă alimente nutritive copiilor și contribuie la protejarea viitorului planetei noastre.

În prezent, cum este împărțită, între frați, conducerea companiei?
Fratele meu și cu mine conducem compania și ne asumăm întreaga responsabilitate – suntem cea de a patra generație a familiei noastre. Surorile noastre lucrează, de asemenea, în cadrul companiei. Suntem o afacere de familie și ne dorim să rămânem astfel. A cincea generație se află acum în proces de maturizare, iar eu sper că va avea bucuria și interesul de a continua drumul companiei noastre de familie.
„Garantez aceste lucruri cu numele meu” – ce înseamnă asta pentru angajații și consumatorii HiPP?
Credibilitate și încredere. În special atunci când vine vorba de un produs sensibil, precum hrana pentru copii, oamenii vor să știe cine își asumă responsabilitatea pentru calitate și siguranță. Încrederea pe care o oferim consumatorilor este extrem de valoroasă.
De fapt, noi suntem direct responsabili pentru produsele noastre. Pentru a asigura un lanț de calitate riguros, realizăm nenumărate controale de calitate – începând de la fermieri, continuând cu producția și până la îmbutelierea și ambalarea finală. Dacă ar exista o firimitură într-o piscină, am reuși să o găsim.
Dar acest slogan înseamnă mult mai mult. Credem că o agricultură ecologică și prietenoasă cu mediul este esențială pentru a asigura un viitor sănătos generațiilor următoare. De aceea, investim constant în cercetare și dezvoltare în domeniul agriculturii sustenabile, de la pregătirea solului până la metodele finale de ambalare a produselor.
Cum vedeți concurența pe piața alimentelor ecologice?
De 125 de ani, producem hrană sănătoasă și de calitate superioară pentru cei mai mici consumatori, având grijă de bunăstarea lor. De aproape 70 de ani, facem acest lucru la standarde ecologice.
Mă bucur să observ că piața alimentelor ecologice este în creștere întrucât fiecare produs ecologic contribuie la bunăstarea mediului înconjurător.

Cum este piața românească pentru HiPP?
HiPP este prezent în România de peste 20 de ani ca o marcă de încredere, oferind copiilor hrană ecologică de calitate superioară. De-a lungul acestui timp, am observat o dezvoltare pozitivă a pieței și o creștere constantă a încrederii și înțelegerii conceptului de produse ecologice. Acest lucru ne-a ajutat să ne dezvoltăm și să devenim lideri de piață în segmentul hranei de diversificare pentru bebeluși (weaning food) în România, așa cum confirmă datele noastre locale.
Din România utilizăm ca materii prime de calitate ecologică în prepararea produselor HiPP, mere și ulei din seminte de rapiță. Piața românească are în continuare un potențial semnificativ de dezvoltare pentru noi în anii următori.
Cum diferă cererea pentru produsele HiPP în România față de alte piețe și care sunt așteptările pentru 2025?
În România, piața hranei pentru copii este dominată de segmentul formulelor de lapte. Cu toate acestea, în ultimii zece ani, am observat o creștere pozitivă în segmentul produselor de diversificare, determinată de o nouă generație de părinți care manifestă un comportament de cumpărare diferit și o mai bună înțelegere a categoriei și a conceptului alimentelor de calitate ecologică.
În ceea ce privește ambalajele, în ultimii cinci ani, interesul pentru plicurile cu piure (squeezers) a crescut considerabil, tendință similară cu cea observată în alte țări din Uniunea Europeană.
Ce așteptări avem pentru 2025? Ne propunem să fidelizăm clienții și să le câștigăm loialitatea prin introducerea unor produse și concepte noi și inovatoare. De exemplu, vom lansa primele noastre meniuri HiPP 100% legume în segmentul de diversificare, precum și noi gustări pentru copii. Vom continua să oferim produse premium, de calitate ecologică, care respectă valorile fundamentale ale companiei noastre.
Biz Germania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 390 (20 februarie – 15 martie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz