Business Companii Interviuri Interviuri & Opinii

Hotel Staff: Consultanță și abordare hands on și în Transilvania

12 ian. 2022 5 min

Hotel Staff: Consultanță și abordare hands on și în Transilvania

Reading Time: 5 minute

Hotel Staff, parte a companiei Premier Hospitality, jucător de top de pe piaţa de outsourcing si HR, a deschis primul birou dedicat industriei ospitalităţii din Transilvania, la Braşov, acesta fiind cel de-al doilea din portofoliul companiei, care vine să îl completeze pe cel central, de la Bucureşti. Am vorbit cu Lucian Marinescu, Managing Partner, Premier Hospitality și Rocsana Borda, Managing Partner, Hotel Staff și am aflat informații noi despre această decizie de business, ce reprezintă ea pentru companie, planuri, precum și industria de hospitality locală, unde suntem și ce se poate îmbunătăți.

Ce v-a determinat să lansați sediul din Brasov ca prim birou din Transilvania? De ce nu un alt oraș precum Cluj-Napoca sau Sibiu?

Lucian Marinescu: Alegerea Braşovului a fost luată ţinând cont de mai multe criterii precum: poziţia geografică, tradiţia turistică veche a Braşovului, viitoarea deschidere a aeroportului împreună cu impactul generat de această operare.

Care ați spune că sunt principalele atu-uri ale Brașovului chiar și față de alte orașe europene?

Lucian Marinescu: Momentan ne uităm către România, iar atu-urile Braşovului sunt printre altele cele menţionate mai sus- tradiţia şi poziţia geografică care ne permite să fim fizic alături de mai mulţi clienţi, ceea ce este unul din dezideratele companiei noastre.

De ce tocmai în acest moment?

Lucian Marinescu: Compania a ajuns la o maturitate care îi permite să se dezvolte şi are şi resursele necesare pentru a pune acest plan în aplicare. Odată cu trecerea acestei perioade dificile, proiectele noi vor reîncepe să apară şi atunci este bine să fii prezent fizic cu mânecile suflecate alături de client.

Ce înseamnă acestă decizie pentru business-ul Premier Hospitality?

Lucian Marinescu: Prezenţa mai serioasă în regiunea centrala şi de nord a ţării, apropierea de client, capacitatea de a genera mai multe proiecte, de a fi alături “hands on” de un număr mai mare de clienţi.

Ce vă propuneți pentru primii doi ani de zile?

Lucian Marinescu: Dublarea portofoliului de clienţi şi dublarea cifrei de afaceri.

Cine va conduce acest birou și cum l-ați / ați ales-o?

Rocsana Borda: Nu există o persoană care să conducă biroul de la Braşov şi alta care să conducă biroul de la Bucureşti. Suntem o echipă şi în funcţie de necesitatea de business, unul dintre noi este mereu prezent într-o regiune sau alta.

Cum se poziționează Hotel Staff pe piață?

Lucian Marinescu: Furnizor complet de servicii atât pe partea de dezvoltare, cât şi de operare hotelieră. Numărul 1 în consultanţă şi management hotelier, scopul nostru este să devenim alegerea cea mai frecventă atât a investitorilor care doresc să pornească pe acest drum dar şi a hotelierilor şi antreprenorilor care deţin deja unităţi turistice.

Ce strategie de comunicare și new business aveți?

Lucian Marinescu: Strategia de comunicare complexă care urmează mai multe canale, de la educaţie prin scrierea şi publicarea Ghidului Investitorului în Industria Hotelieră ( www.ghidhotel.ro), articole, rebranding companie, repoziţionarea ei la nivel naţional, dar şi diverse proiecte de training realizate prin intermediul Hotel Staff.

Cum ați fost influentați de pandemie si care au fost primele decizii pe care le-ati luat?

Rocsana Borda: Având activităţi pe mai multe direcţii, pandemia nu ne-a influenţat foarte tare, existând balanţa între ce s-a pierdut şi nevoia de suport mai ales în zona de crisis, decizii cu privire la personal iar ulterior cele mai bune strategii cu privire la noi angajări, traininguri oferite angajaţilor şi suportul pentru o comunicare asertivă. Hotel Staff a oferit şi oferă suport clienţilor în tot ceea ce priveşte resursele umane de la organigrama la planuri şi procese de recrutare, evaluare, training, tranziţie în carieră.

Ce oferiți diferit de concurență?

Lucian Marinescu: Suntem singurii hotelieri “hands on” având o echipă care se deplasează şi stă în proprietatea clientului pentru o perioadă de câteva luni, acoperind toate departamentele necesare bunei funcţionări a unui hotel, pregătind oameni noi care să preia fundaţia şi primul rând de cărămizi, urmând ca ei să construiască pe această bază, desigur ca echipa noastră va urmări atingerea obiectivelor şi va fi suport în atingerea acestora cât timp este necesar.

Noi oferim o abordare completă, one stop shop, o experienţă reală de business şi suntem şi alături de hotelieri din momentul deciziei construirii unui hotel până când rezultatele sunt cele dorite de proprietar/investitor.

Care ați spune ca au fost cele mai importante proiecte în 2021 și de ce?

Lucian Marinescu: Există o multitudine de proiecte în care am fost implicaţi – unele publice, altele unde proprietarii şi-au dorit o discreţie maximă.

Pentru a enumera câteva, aş menţiona:

Consultanţă: – Hotel Intercontinental Bucureşti – Operare şi acum un întreg proces de rebranding

                           –  Adagio Tribe 200 de camere, parte a grupului Accor– contract de management pentru un combo/dual brand –care conţine atât un proiect afiliere cât şi contract management

                           – Mercure Timişoara

                            – Murotti Village

Contract de Management:   Belmont, Palatul Suter

Recrutare : Intercontinental, Crowne Plaza, Courtyard by Marriott, Marmorosh, Hotel Aro Brasov, Hotel 2 D Neptun

Ce vă doriți cel mai mult de la 2022?

Lucian Marinescu: Ne dorim proiecte şi investiţii noi, găsirea de soluţii pentru relansarea circulaţiei internaţionale, astfel încât numărul turiştilor să crească.

Cum ați caracteriza piața de hospitality din România?

Lucian Marinescu: Piaţa hotelieră din România a început să se maturizeze, ea fiind concentrată în oraşele mari şi în destinaţiile tradiţionale însă este nevoie de hoteluri şi în destinaţiile secundare. Majoritatea investiţiilor sunt făcute de către investitori locali şi sunt de dimensiuni mici, ceea ce însă nu le face atractive pentru brandurile internaţionale.

Rocsana Borda: Cultura organizaţională trebuie îmbunătăţită astfel încât fiecare proprietar să poată înţelege că starea de bine a angajaţilor se reflectă direct în calitatea serviciilor oferite şi în percepţia oaspeţilor care le trec pragul.

Cât de diferiți suntem de țările din CEE? Dar Europa de Vest și de ce?

Rocsana Borda: Fiecare ţară şi regiune are specificul propriu, există anumite ţări şi destinaţii mult mai cunoscute de ex. Budapesta sau Praga şi nu va fi uşor să ajungem la acel nivel de servicii, dar avem şi noi atracţii unice precum Delta Dunării care fac şi din România o destinaţie specială.

Ce ar mai trebui îmbunătățit și de ce?

Rocsana Borda: Dacă vorbim de îmbunătăţiri, aş menţiona infrastructura- unde sigur noi în mod direct nu putem interveni dar putem trage şi aici un semnal de alarmă în ceea ce priveşte această necesitate.

Oamenii/angajaţii – în ultimele 18 luni s-au pierdut 30% dintre angajaţi, ceea ce este foarte greu de acoperit. Lucrătorii străini au devenit o necesitate şi o supapă pentru a putea supravieţui dar sunt ncesare proiecte de educaţie în medii defavorizate, politici publice care să determine oamenii să muncească, proiecte de cunoaştere şi conştientizare a ceea ce înseamnă munca în hotel.

Şcolilor de meserii ar trebui să li se pună, iar brăţara de aur pe mână şi să li se ofere suportul şi respectul cuvenit iar în ceea ce priveşte liceele şi facultăţile de profil o flexibilizare a stagiilor de practică raportată la nevoile concrete ale industriei ar fi un real ajutor.

Cât de mult este nevoie de educație și consultanță? Ce faceți voi din acest punct de vedere și ce vă propuneți și pentru viitor?

Rocsana Borda: Există o nevoie majoră de educare/educaţie. Tocmai în acest sens a fost scris Ghidul Investitorului în Industria Hotelieră, am creat materiale de training şi materiale informative, atât pentru elevi sau studenţi, dar şi pentru părinţii lor sau i-am ajutat cu punerea în legătură a hotelierilor cu instituţii de învăţământ pentru realizarea unor stagii de practică. Educarea continuă, conştientizarea şi asumarea sunt cheia unor proiecte hoteliere de succes.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: