Business

IKEA România și-a crescut cifra de afaceri la peste 1,2 mld. lei în anul fiscal 2023

Reading Time: 2 minute

IKEA România a înregistrat o creștere totală de 14,1% în materie de vânzări față de anul precedent în anul fiscal 2023, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei și la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unitățile.

De asemenea, IKEA a înregistrat creșteri considerabile în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 – 31 august 2023) și în materie de vânzări online, cu o creștere de 6% față de anul fiscal 2022, confirmând astfel încă o dată tendința consumatorilor de a prefera achizițiile online.

Totodată, 2023 a fost și anul în care IKEA Timișoara și-a deschis oficial porțile, contribuind semnificativ la îmbunătățirea performanței afacerii. Noul magazin a marcat un pas esențial pentru companie în atingerea obiectivului său de a fi mai aproape de cât mai mulți oameni, atât pentru IKEA România, cât și pentru IKEA Europa de Sud-Est.

„Mă bucură deosebit de mult faptul că anul fiscal 2023 a fost un an de creștere pentru IKEA România. Odată cu deschiderea IKEA Timișoara, am reușit să facem încă un pas important în misiunea noastră de a crea o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni.”

Violeta Neniță, Market Manager, IKEA România

În anul fiscal 2023, magazinele IKEA au fost vizitate de 5 milioane de români. Website-ul IKEA a înregistrat 27 de milioane de vizite și peste 381.000 de comenzi online.

Ce produse IKEA preferă românii

Produsele de mobilier rămân în topul preferințelor clienților, raportul dintre vânzările de mobilier și cele de accesorii fiind de 64% pentru mobilă și 36% pentru accesorii.

Vedetele în rândul produselor IKEA din ultimul an fiscal au fost gama de accesorii de mobilier KOMPLEMENT, cu un număr de 645.960 de articole vândute, și gama de farfurii OFTAST, cu un total de 2.103.429 de articole care au ajuns în locuințele clienților. Au fost apreciate în special farfuriile OFTAST de 25 cm, cu 985.819 bucăți vândute, suficient de multe pentru a depăși în înălțime Muntele Everest dacă ar fi așezate unele peste celelalte. Iar scaunele albe ADDE s-au dovedit a fi și ele la mare căutare, întrucât nu mai puțin de 26.156 de unități și-au găsit locul perfect la mesele clienților.

În continuare, ne propunem să explorăm noi formate care să ne permită să rămânem o companie accesibilă, convenabilă și sustenabilă atât astăzi, cât și în viitor, dezvoltând mediul omnichannel și investind în accesibilitate.„, a adăugat Violeta Neniță.

IKEA își propune astfel să mențină prețurile la un nivel cât mai scăzut posibil. Începând cu luna septembrie, compania a continuat reducerea prețurilor unora dintre cele mai populare produse și caută soluții pentru a investi și mai mult în prețuri în viitor. Pe tot parcursul anului, compania va investi peste 5,8 milioane de euro pentru a absorbi costurile și a asigura prețuri cât mai mici. De la 1 noiembrie, peste 900 de produse populare, precum familiile MALM, BESTA, PAX, vor avea prețuri mai mici în România.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

7 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

8 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

8 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

8 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

9 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

9 ore ago