Management Opinii

Importanța feedback-ului după interviu

31 ian. 2017 2 min

Importanța feedback-ului după interviu

Reading Time: 2 minute

Problema feedback-ului este una des întâlnită și invocată în ambele tabere: angajat și angajator. Trăim într-o eră a comunicării prin definiție, drept urmare discuțiile permanente și follow-up-ul sunt extrem de importante.

Am întâlnit deseori în rândul candidaților nemulțumiri legate de faptul că nu primesc răspunsuri din partea angajatorilor după ce participă la un proces de recrutare, lucru pe care nu îl contestam. Am susținut în repetate rânduri cât de important este să comunicăm unii cu alții precum și faptul că, cele mai mari probleme apar tocmai din cauza comunicării, sau, mai bine spus, ca urmare a lipsei acesteia.

Ceea ce nu luăm în calcul este faptul că, această activitate trebuie realizată în ambele sensuri pentru a avea cu adevărat rezultate.

Ori tocmai acest aspect este deseori neglijat de către candidați. Din păcate, rareori se întâmplă ca angajatorul, la rândul lui, să primească un feedback de la candidat sau o scrisoare de mulțumire. În străinătate se practică foarte mult acest sistem, candidații revenind după interviuri cu scrisori de mulțumire pentru participare la proces, care atestă seriozitatea lor și gradul de implicare și interes în proiectul respectiv. Întorcându-ne la situația din țara noastră, de cele mai multe ori nu se primesc mulțumiri sau feedback-uri (cum doriți să le apreciați) nici după în proces de recrutare finalizat cu o angajare.

Așadar este vital să venim ca și candidat în întâmpinarea angajatorului!

  • Dovediți interesul pentru un proiect printr-un mail de follow-up. Dacă aveți întrebări sau nelămuriri, adresați-le. Cereți o nouă întâlnire dacă este necesar. Toate acestea vor denota interes și responsabilitate.
  • O scrisoare de mulțumire/ un mail de feedback poate face diferența între Dvs și alt candidat. Cu siguranță angajatorul va aprecia un candidat care nu doar a așteptat un răspuns ci care s-a implicat activ pe toată durata procesului de recrutare.
  • Fiți prompți atunci când angajatorul vă solicită la rândul lui noi informații. Rapiditatea în reacții și respectarea unor termene agreate vor fi cu siguranță o bilă albă în favoarea Dvs! Dacă vi se cere să furnizați anumite persoane pentru recomandări sau dacă vi se alocă o temă de lucru, respectați ceea ce vi se cere. Nu așteptați să revina tot angajatorul și să vă întrebe dacă totuși veți mai trimite detaliile solicitate! Nu vi s-a specificat un termen, cereți-l. Veți demonstra organizare, implicare, maturitate și un înalt grad de responsabilitate.
  • Vreți să vă retrageți dintr-un proces de recrutare, anunțați. Această atitudine ține tot de comunicare. Nu alegeți să procedați ca marea majoritate a candidaților, care fie nu mai răspund la telefon (motivând că lipsa unui răspuns înseamnă de fapt un răspuns negativ) fie nu comunică acest aspect decât în fazele finale, încurcând pe toată lumea și lăsând o undă negativă asupra unei alte posibile colaborări pe viitor! Sinceritatea, deschiderea și motivarea unui răspuns (fie el și negativ) vă vor asigura accesul către alte proiecte viitoare și vă vor lăsa o ușă deschisă la acel angajator.

Țineți cont de toate aceste sfaturi pentru că ele vă vor fi de un real folos și vă vor ajuta să faceți diferența între voi și alți candidați.

Corina Diaconu este Managing Director la ABC Human Capital.

Vă invităm să citiți aici și alte articole ale agenției de recrutare ABC Human Capital.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: