Tech Interviuri

Inovația care ți se potrivește

14 ian. 2020 4 min

Inovația care ți se potrivește

Reading Time: 4 minute

Ești lider când utilizatorii îți aleg produsele pentru că au încredere în tine și în tehnologia de top pe care o oferi. Acesta este secretul succesului smartphone-urilor Samsung, spune Tiberiu Dobre, Head of Mobile Division la Samsung Electronics România & Bulgaria.

Cum arată astăzi piața de smartphone-uri din România și care este poziția Samsung pe această piață?

Vorbim de o piață care se maturizează constant, iar creșterile nu sunt gene­rate atât de volume, cât mai degrabă de vânzările modelelor premium. Noi am avut o prognoză de 7-10% creștere a pieței de smartphone-uri din punct de vedere valoric în acest an. Primele pa­tru luni de zile au arătat o contracție, dar piața și-a revenit în luna mai, iar iunie, iulie și august au fost cele mai bune luni din acest punct de vedere. Piața locală de telefoane a înregistrat în primele 8 luni din 2019 o scădere de peste 3% a numărului de unități livrate, ajungând la 2,3 mi­lioane de unități, dar a rămas la același nivel din punct de vedere valoric, în condițiile în care clienții au achiziționat modele mai scumpe. Tot în prima jumătate a acestui an, zona de top, mai exact flagshipuri premium, a crescut cu 6%, ceea ce se poate traduce într-o stabilizare a categoriei la nivelul anului trecut.

Cum este segmentată piața și cum abordează Samsung această segmentare?

Samsung investește la fel de mult în toate categoriile de produse, pentru că vrea să se asigure că fiecare categorie de public are la dispoziție mai multe opțiuni de unde să aleagă ceea ce i se potrivește. Telefoanele din gama premium sunt în continuare unele dintre cele mai căutate. Dacă ne raportăm la performanța în vânzări – să luăm de exemplu seria Galaxy S10, serie care s-a vândut cu 16% mai mult decât seria din anul precedent –, putem spune că utilizatorii sunt în conti­nuare în căutare de produse premium. O bună parte din vânzările totale ale Samsung sunt reprezentate și de te­lefoanele mid-range, tocmai pentru că acestea răspund majorității nevoilor utilizatorilor. Din acest punct de vedere, te­lefoanele mai accesibile (dacă ne raportăm la recent lansata serie A, de exemplu) sunt echipate cu o parte din specificațiile de top de pe flagship-uri, prin urmare este firesc ca o mare parte din consumatorii noștri, care nu vor să investească mult într-un smartphone, să aleagă unul din această serie.

Ce caută clienții, care sunt principalele caracteristici care îi atrag la un smartphone?

Utilizatorii își doresc un telefon care să le satisfacă orice nevoie ar avea. Pentru majoritatea dintre ei este importantă și partea estetică, cum arată sau cât cântărește telefonul, dar ceea ce îi face să ia decizia de achiziție este setul de specificații necesar pentru activitatea lor de zi cu zi. Majoritatea caută un display bun, care să le ofere cea mai bună experiență de vizionare, camere cât mai performante, cu ajutorul cărora fotografiile să iasă excelent, un procesor care să le permită acțiuni complexe și simultane de multe ori, precum și o baterie care să țină telefonul în funcțiune toată ziua.

Cum este segmentată piața și cum abordează Samsung această segmentare?

Samsung investește la fel de mult în toate categoriile de produse, pentru că vrea să se asigure că fiecare categorie de public are la dispoziție mai multe opțiuni de unde să aleagă ceea ce i se potrivește. Telefoanele din gama premium sunt în continuare unele dintre cele mai căutate. Dacă ne raportăm la performanța în vânzări – să luăm de exemplu seria Galaxy S10, serie care s-a vândut cu 16% mai mult decât seria din anul precedent –, putem spune că utilizatorii sunt în conti­nuare în căutare de produse premium. O bună parte din vânzările totale ale Samsung sunt reprezentate și de te­lefoanele mid-range, tocmai pentru că acestea răspund majorității nevoilor utilizatorilor. Din acest punct de vedere, te­lefoanele mai accesibile (dacă ne raportăm la recent lansata serie A, de exemplu) sunt echipate cu o parte din specificațiile de top de pe flagship-uri, prin urmare este firesc ca o mare parte din consumatorii noștri, care nu vor să investească mult într-un smartphone, să aleagă unul din această serie.

Ce caută clienții, care sunt principalele caracteristici care îi atrag la un smartphone?

Utilizatorii își doresc un telefon care să le satisfacă orice nevoie ar avea. Pentru majoritatea dintre ei este importantă și partea estetică, cum arată sau cât cântărește telefonul, dar ceea ce îi face să ia decizia de achiziție este setul de specificații necesar pentru activitatea lor de zi cu zi. Majoritatea caută un display bun, care să le ofere cea mai bună experiență de vizionare, camere cât mai performante, cu ajutorul cărora fotografiile să iasă excelent, un procesor care să le permită acțiuni complexe și simultane de multe ori, precum și o baterie care să țină telefonul în funcțiune toată ziua.

 Prin ce se diferențiază smart­pho­ne-urile Samsung pe o piață foarte aglomerată?

Samsung este recunoscut pentru ino­vațiile pe care le-a adus în industrie de-a lungul timpului și care l-au diferențiat ca brand pe o piață competitivă. Suntem printre primele companii care au lansat un smartphone Android cu ecran tactil, care au introdus primul ecran AMOLED, dar și care au adus îmbunătățiri semnificative la nivel de design – ecrane mari (a setat trendul în industrie pentru ceea ce numim phablet), colțuri rotunjite (conceptul de display edge), dar și un nou nivel de inteligență mobilă – tehnologie de urmărire a ochilor, un asistent inteligent, cât și primul te­lefon echipat cu procesor quad-core. Utilizatorii și fanii Samsung cunosc în mare parte istoria din spatele brandului și aleg produsele noastre pentru că au încredere în noi și în tehnologia pe care o oferim. Oamenii aleg natural, intuitiv, tehnologia Samsung pentru că este, într-adevăr, tehnologie de top. Strategia noastră generală se bazează pe raportarea cu prioritate la dorințele clienților noștri și pe livrarea de inovații care să răspundă nevoilor lor. Spre exemplu, cu fiecare lansare de flagship din seria S sau Note, am introdus o multitudine de funcții noi pentru a satisface nevoile utilizatorilor – specificații de top precum cea mai bună cameră, cel mai bun display imersiv, un ecosistem mobil mai conectat.

Cum va arăta smartphone-ul de mâine?

Smartphone-ul de mâine cel mai probabil va fi un telefon pliabil, un concept nou, destul de puțin exploa­tat în prezent, care va introduce un nou standard în industria telefoanelor mobile, astfel încât utilizatorii vor putea să facă lucruri pe care nu le-ar putea face pe un smartphone obișnuit. Noi am lansat deja primul nostru telefon pliabil anul acesta, fiind vorba de Galaxy Fold, care vine echipat cu primul ecran Infinity Flex Display de 7 inci din lume, se pliază într-un dispozitiv compact și oferă o nouă modalitate de multitas­king, vizionare de videoclipuri, jocuri și multe altele. Ne bucură reacțiile pozitive și entuziasmul care s-a creat în jurul acestui device, astfel încât avem toate motivele să credem că telefonul pliabil este un telefon de viitor.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: