fbpx
Tech

Inovatia nu exista daca nu se concretizeaza2 min

27/09/2013 2 min read

author:

Inovatia nu exista daca nu se concretizeaza2 min

Reading Time: 2 minute

Tot mai multe companii incearca diverse solutii pentru a stimula inovatia in interior. Grupul austriac Kapsch are un om care conduce un departament dedicat inovatiei. Faceti cunostinta cu Martin Eder, vicepresedinte pentru inovatie la Kapsch TrafficCom.

Ce inseamna sa conduci un departament dedicat inovatiei intr-o companie mare cum este Kapsch?

Am o echipa formata din 6 oameni, dar inovatia trebuie sa-i implice pe toti cei 6.000 de angajati ai companiei. Inovatia tine de leadership si management, dar trebuie sa-i implice pe toti oamenii dintr-o companie. Prin urmare, le-am pus la dispozitie mai multe unelte simple. Avem publicatii interne, un blog dedicat inovatiei, organizam si evenimente. Nu poti ordona oamenilor sa inoveze, dar pe platforma interna de co-creare a companiei cerem idei pentru diverse probleme si provocari. Eu, personal, sunt mandru ca incalc regulile. Asa apare inovatia. Totul este sa nu o faci doar de dragul de a incalca regulile, ci sa-ti propui rezultate concrete.

Cum definiti inovatia?

Inovatia inseamna pentru noi conversia ideilor in succes comercial. Visam, avem idei, dar succesul comercial este esential. Scopul nostru este sa atingem leadership de piata si tehnologic nu fiindca vrem asta, ci fiindca asta ne cere piata.

Cum functioneaza sistemul in Kapsch?

In primul rand, lucram la identificarea unor tendinte. Noi le numim “stories” (povesti) si sunt lucruri generale, nu prea specifice, pentru care cautam solutii de imbunatatire. Desigur, de multe ori poti gresi cand vine vorba despre tendinte, dar solutiile gasite nu-si pierd neaparat valoarea. Adunam ideile care apar si incurajam colaborarea pentru concretizarea lor. O initiativa are succes cand altcineva in afara initiatorului preia o idee inovatoare si lucreaza la ea. Ultima faza este cea de “touchdown” (aterizare), care consta in realizarea efectiva a unui produs comercial. Ne propunem sa avem intre 3 si 5 astfel de “aterizari” pe an. Anul trecut am avut trei.

Povestiti-ne despre ideile Kapsch legate de orasele inteligente.

Am inceput prin a intreba “Unde se vor trezi copiii nostri maine?”. {tim ca, pana in 2050, 70% din populatia lumii va trai in orase. Dar asta nu inseamna imobilitate, dimpotriva. Se va trai mai putin in acelasi loc si deja vedem ca tot mai multi oameni nu mai cumpara locuinte, de exemplu, ci prefera sa le inchirieze fiindca nu vor sa fie legati de un loc. Treptat, se va pune aceeasi problema si in cazul transporturilor. Se va pune tot mai des problema sa nu mai cumparam masini, ci mobilitate. Orasele vor avea zone cu viteze diferite, prin intermediul tarifelor diferentiate. {i tot transportul ar putea deveni eco, prin intermediul vehiculelor electrice ce vor fi inchiriate, nu cumparate. Noi, la Kapsch, vrem sa ajutam orasele sa scape de haosul din zona de energie si transporturi si aici apar modele de business noi. Cautam elementele care lipsesc pentru a face orasele mai inteligente. Practic, cream piete noi si ne pregatim sa le oferim produse si servicii cat mai eficiente.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *