Companii Interviuri

Inspirația din spatele scenei7 min

21/10/2016 4 min read

author:

Inspirația din spatele scenei7 min

Reading Time: 4 minute
andrei-popea-fives
Andrei Popea, director general al Five’s

Industria de evenimente și spectacole crește constant, astfel că Five’s se concentrează pe consolidarea echipei comerciale și tehnice.

Cum a evoluat piața de evenimente în acest an și ce estimări aveți pentru finalul lui 2016?

Numărul proiectelor din piața de evenimente a crescut, companiile investesc prudent, dar nu au redus numărul de evenimente prognozate. De asemenea, suntem martori și la o creștere a numărului de evenimente culturale care și în România au început să ia mai multă amploare. Paradoxul cu care se confruntă multe dintre companiile de profil din piață este cantitatea limitată de resurse cu care să execute evenimentele.

La Five’s, în primul semestru al anului ne-am concentrat pe consolidarea echipei comerciale și tehnice, pregătirea oamenilor în vederea targetării cât mai multor companii și agenții de publicitate, aceasta reprezentând o nouă etapă din strategia de dezvoltare, ce pune în prim-plan calitatea și siguranța serviciilor pe care le oferim. Five’s estimează în continuare creșterea vânzărilor pe zona de producție tehnică evenimente și păstrarea poziției de lider de piață, pe măsură ce compania a pătruns și mai mult pe segmentul companiilor și al agențiilor de publicitate. În ceea ce privește piața de vânzare echipamente, Five’s va deschide în ultimul trimestru al acestui an primul demo sales room, în care vizitatorii, reprezentanți ai pieței profesionale sau cei care sunt în căutarea unor soluții integrate, vor avea ocazia să găsească și să testeze echipamentele profesionale de sunet, lumini și scenotehnică.

Ce fel de servicii oferă Five’s și pentru ce tip de evenimente vi s-a solicitat cel mai des sprijinul?

Five’s oferă servicii complete în producția de evenimente: consultanță tehnică, design tehnic, pune la dispoziția clienților săi echipamente profesionale de scenotehnică, sunet, lumini și video, toate acestea prin intermediul unei echipe de oameni profesioniști. Cel mai des ne este solicitat sprijinul din partea companiilor care își doresc, de exemplu, ca evenimentul lor să fie deosebit și nu știu cum să facă acest lucru. Mă refer aici în special la companiile care organizează evenimente recurente, conferințe de vânzări, petreceri de lansare sau aniversare. Până acum am realizat multe concepte tehnice pentru diferite companii, o parte din companii au venit cu solicitări e­xacte, altele nu, însă în toate cazurile ne place să stimulăm proactivitatea și excelența în activitatea pe care o desfășurăm.

A crescut exigența clienților?

Pe lângă tehnologia utilizată și serviciile profesionale oferite înainte și în timpul unui eveniment, importantă este apropierea față de clientul final, relația pe care reușești să o dezvolți și să o consolidezi în perioadele în care acesta nu organizează evenimente. Comunicarea constantă către clienți este esențială, prin intermediul noului site, ne propunem să fim mai aproape de clienții noștri, fie agenții de publicitate fie companii. Pe noul site aceștia pot găsi informații despre proiectele noastre, expertiză, competențele și tehnologia deținută, astfel încât procesul de selecție a serviciilor noastre să fie unul înțeles și asumat. Ne dorim să furnizăm cât mai multor agenții de publicitate consultanța tehnică necesară și, începând cu luna septembrie, oferim tuturor clienților potențiali care își planifică evenimentele consultanța tehnică necesară, chiar dacă în final nu vor merge în continuare cu noi în calitate de furnizor tehnic. Vrem să oferim cât mai multe experiențe cu Five’s clienților.

„The Color Run Night ne-a adus provocarea de a acoperi întreaga suprafață de eveniment cu lumină UV, dar în același timp să creăm și suficientă lumină pentru fotografiile cu participanți.“

Ce presupune designul tehnic pentru un eveniment?

În primul rând, armonizarea dorințelor și ne­voilor clientului cu locația, setupul tehnic, layoutul locației cu toate funcțiunile necesare astfel încât experiența pe care o trăiește vizitatorul să fie foarte aproape de cea dorită. Pentru a atinge acest obiectiv, este necesară implicarea specialistului de la Five’s încă din faza de concept a evenimentului. După alegerea locației, care trebuie să întrunească toate condițiile desfășurării evenimentului, atât tehnice, cât și de securitate, sunt dezvoltate mai multe variante de setup tehnic pe care echipa de implementare le discută și decide asupra celei mai fezabile dintre ele. Livrabilele designului tehnic sunt: planul locației, planul de scenotehnică și lumini, necesarul de sunet și lista de echipamente necesare.

Care au fost cele mai spectaculoase evenimente organizate în acest an?

GreenSounds, The Color Run Night, Conferința Internațională Ricoh, Festivalul Internațional de Folclor ediția a X-a sau Festivalul HeyDay sunt doar câteva exemple. Pentru GreenSounds ne luptăm în fiecare an să aducem cele mai spectaculoase tehnologii de spectacol, dar și să păstrăm nealterat domeniul pe care ne aflăm, parcul Herăstrău fiind unul dintre cele mai frumoase din București. The Color Run Night ne-a adus provocarea de a acoperi întreaga suprafață de eveniment cu lumină UV, dar în același timp să creăm și suficientă lumină pentru fotografiile cu participanți. Anul acesta am reușit prin schimbarea completă a setupului tehnic să obținem o atmosferă extraordinară.

Andrei Popea, CEO al celui mai important jucător de pe piața de evenimente, oferă agențiilor de publicitate un serviciu dedicat: consultanța tehnică necesară planificării evenimentelor, indiferent dacă vor alege sau nu Five’s ca furnizor tehnic.

Care sunt cele mai noi tendințe în ceea ce privește tehnologia și ce investiții ați făcut în echipamente?

Cele mai noi tendințe din domeniu se duc către supertehnologie, realitate augmentată, experiențe senzoriale etc. Noi ne-am propus ca investiții pentru acest an să lărgim gama de echipamente în zona de video și în același timp să introducem câteva modele noi de echipamente de lumini în România. Până la sfârșitul anului 2016 și în 2017, Five’s are ca obiective prioritare continuarea investițiilor și concentrarea acestora pe cele două direcții începute în acest an: creșterea cifrei de afaceri cu ajutorul tehnologiei de ultima oră și dezvoltarea profesională a angajaților. Am achiziționat o serie de echipamente profesionale de ultimă oră necesare dotării noului showroom: sisteme profesionale de sunet QSC, sisteme de iluminat profesional SGM și Chauvet, construcții de schelă Eurotruss care pot fi utilizate atât în industria de entertainment, cât și în industria de evenimente corporate, artistice, sau industria de târguri și expoziții.

Care este avantajul unui organizator de evenimente specializat față de organizarea evenimentului in house?

Organizarea evenimentului in house reprezintă o soluție funcțională, atunci când clientul știe ce își dorește de la eveniment sau dacă evenimentul nu presupune un aport crescut de tehnologie. Pentru inovație ai nevoie simultan de imaginație însă și de profesionalism, combinație destul de greu de obținut dacă nu deții expertiză tehnică în domeniul producției de evenimente. Avantajul colaborării cu o companie tehnică de producție evenimente constă în principal în valorificarea evenimentului prin realizarea unui design tehnic inedit și creativ, siguranța execuției evenimentului fără abateri tehnice, dar și preluarea activităților necesare care au legătură cu evenimentul și aici mă refer la suportul tehnic pe care o astfel de companie îl poate oferi în alegerea locației potrivite, suportul logistic necesar care să asigure securitatea și integritatea evenimentului.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE