Companii

Companii in cloud3 min

20/07/2011 2 min read

author:

Companii in cloud3 min

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Afaceri din Romania au imbratisat deja intrarea in cloud, profitand de avantajele acestei noi tehnologii pentru a se dezvolta.</strong></p> <p>  </p> <p> <i>FOTO: Teodor Blidarus, Managing Partner la Softelligence, companie care foloseste platforma de cloud computing Windows Azure, de la Microsoft</i></p> <p>  </p> <p> <strong>Softelligence – e-business in cloud</strong></p> <p> Compania Softelligence dezvolta si implementeaza solutia integrata de e-business OMNi e-Business, adresata companiilor de dimensiuni medii si mari. A inceput evaluarea solutiilor cloud la sfarsitul lui 2009, luand in calcul atat platforma Microsoft Windows Azure, cat si alte solutii.</p> <p>  </p> <p> "In cele din urma, ne-am oprit la Windows Azure atat datorita solutiei tehnice (apropiata de ceea ce dezvoltam noi), cat si gratie calitatii serviciilor oferite", arata Teodor Blidarus, Managing Partner la Softelligence. OMNi e-Business este o platforma enterprise ce gestioneaza procesele de vanzare, promovare si suport online ale unor companii mari. Performanta si securitatea datelor este esentiala. Astfel, in Windows Azure folosim subscriptiile extinse care ofera suport pentru hosting, sisteme de baze de date de mari dimensiuni, monitorizare, caching al datelor, masini virtuale etc. Desi dezvoltarea versiunii 2.0 a platformei a durat peste un an, suportul pentru Windows Azure a fost integrat extrem de rapid, in aproximativ 600 de ore. "Datorita Windows Azure putem sa ne concentram pe core business-ul nostru – dezvoltarea si implementarea OMNi e-Business – oferind in acelasi timp servicii de gazduire si de management al datelor la cel mai inalt standard de performanta si siguranta", subliniaza Teodor Blidarus. Acesta adauga ca parteneriatul cu Microsoft este unul strategic pentru viziunea companiei de a deveni furnizorul de solutii de e-business numarul unu in Romania.</p> <p>  </p> <p> <strong>GSK – Comunicare simplificata</strong></p> <p> Compania farmaceutica GlaxoSmithKline (GSK) are o prezenta puternica in Romania si are nevoie de comunicare rapida si eficienta atat pe plan local, cat si global. In 2007, GSK a facut o analiza interna globala care a identificat cateva puncte de imbunatatit, cum ar fi: nevoia de a colabora cu partenerii externi, nevoia de suport pentru pietele in crestere sau nevoia de a renunta la solutiile Lotus Notes customizate. Dupa cercetari riguroase, a fost aleasa solutia Microsoft Online Services. In Romania, implementarea noii solutii a inceput in 2009 cu identificarea serviciilor afectate, teste si planuri de migrare.</p> <p>  </p> <p> Migrarea propriu-zisa a inceput in octombrie 2009 pentru aproximativ 700 de utilizatori si a durat sase saptamani. Alti 250 de utilizatori au migrat in aprilie 2010. Primele servicii migrate au fost Outlook si Office Communications Server (actualmente Lync Server) si au urmat Live Meeting, TeamSite si SharePoint. "Outlook era asteptat de cea mai mare parte a utilizatorilor, care doreau o solutie noua, mai potrivita cerintelor de business comparativ cu cea folosita anterior", spune Marius Popianu, IT Demand Manager la GlaxoSmithKline Romania si Bulgaria. Impactul pe linia de date internationala a fost semnificativ, dar anticipat. Acesta arata ca, din punct de vedere IT, noua solutie este o imbunatatire si o simplificare a mediului de lucru.</p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE