Analize BizRemote by certSIGN

Învingătorii erei corona: Totul pentru biroul de acasă

29 iul. 2020 3 min

Învingătorii erei corona: Totul pentru biroul de acasă

Reading Time: 3 minute

Transformarea bruscă a locuințelor în birouri i-a determinat pe mulți să achiziționeze diverse piese de mobilier pentru a lucra mai bine de acasă. Rezultatul a fost creșterea vânzărilor magazinelor online de mobilier și decorațiuni interioare.

De la birouri sau scaune ergonomice cât mai comode, până la decorațiuni și piese de mobilier pentru copiii care au învățat de asemenea online în perioada pandemiei, românii au contribuit din plin la creșterea vânzărilor magazinelor online de mobilier și decorațiuni interioare.

În numai două luni, 95% dintre proiectele noi operate de Workspace Studio, distribuitor de mobilier de birou în zona amenajării de birouri B2B, au stagnat din cauza restricțiilor sociale impuse, dar și a telemuncii. În contrast, compania a înregistrat o creștere a cererii de mobilier ergonomic pentru acasă, iar pentru anumite produse vânzările s-au dublat.

Interesul activ pentru amenajarea biroului de acasă a dus această zonă de vânzări pe un trend puternic ascendent. Scaunele și birourile electrice Herman Miller asigură confort și ergonomie, deci condiții optime pentru productivitate au fost foarte căutate, vânzările fiind peste 200%”, spune Horațiu Didea, Managing Partner la Workspace Studio.

Pe fondul acestei creșteri a cererii de mobilier pentru segmentul rezidențial, Workspace Studio și-a extins, la jumătatea lunii iunie, portofoliul cu produse Herman Miller către B2C și aduce în România piese de mobilier semnate de cunoscutul brand danez Hay. În portofoliul companiei specializate în soluții de fitout și mobilier de birou orientat către design ergonomic au intrat din luna iunie peste 200 de produse Hay.

Estimările specialiștilor în retail și e‑commerce spun că piața de home & deco va crește în acest an. Dat fiind că publicul va petrece mai mult timp la domiciliu, apetența acestuia pentru redecorare și pentru înlocuirea unor piese de mobilier va fi în creștere. În plus, categoria de e‑commerce home & deco se află la început, fiind una dintre verticalele cu potențial, dar având o rată de sub 10% din totalul pieței. Ca urmare, probabil că magazinele online de mobilă și decorațiuni cunosc și vor cunoaște în acest moment o reală oportunitate de a crea noi obiceiuri în rândul publicului”, spune Sergiu Cadar, CEO al SomProduct, un producător de mobilă din Baia Mare.

În plină stare de urgență, compania băimăreană a înregistrat o creștere cu 60% a vânzărilor de mobilă și accesorii, vârful vânzărilor fiind în a doua parte a lunii aprilie. În acea perioadă, cele mai vândute articole au fost saltelele, paturile, canapelele, seturile de mese și scaune, dar și accesoriile pentru bucătărie, baie sau dormitor.

Din totalul achizițiilor realizate în magazinul online al SomProduct în luna aprilie, peste 30% au venit de la clienți noi, care până în pandemie obișnuiau să își cumpere mobila din magazinul fizic al producătorului de mobilă, ceea ce denotă faptul că până la finalul anului o mare parte dintre tranzacțiile din zona de mobilă și decorațiuni vor migra către mediul digital.

Pe online a pariat și retailerul de mobilier și decorațiuni Scandinavian Design House, care a lansat luna trecută magazinul online (sdhouse.ro) pentru care fondatoarea companiei, Diana Staicu, are planuri de creștere anuală a vânzărilor de peste 30 de procente.

Ne așteptăm la o creștere anuală de cel puțin 30% pe zona online față de 2019, anul acesta având toate funcționalitățile, produsele și serviciile disponibile online. Nișa home & deco în eCommerce este cu siguranță una cu potențial”, spune Diana Staicu, Owner și CEO al Scandinavian Design House.

Antreprenoarea adaugă că interesul oamenilor pentru achiziționarea de mobilier și decorațiuni a crescut vizibil în această perioadă de pandemie. “Dublarea vânzărilor pe zona de mobilier și accesorii pentru copii ne-a confirmat acest lucru, iar vânzările din showroom-urile noastre ne indică și faptul că oamenii sunt tot mai atenți la calitatea produselor pe care le adaugă în decorul casei”, adaugă Diana Staicu.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Foto: © Volodymyr Melnyk | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: