Cu o investiție de 1,4 milioane de euro, Ioana Berza a pus bazele IOLA Center, o clinică de recuperare medicală din Bacău deschisă în urmă cu trei ani, după ce antreprenoarea a reușit să se recupereze fără intervenție chirurgicală după un accident suferit la echitație, ceea ce a făcut-o pe tânără să își dorească să învețe mai multe despre recuperarea medicală și să se înscrie la o facultate, unde să studieze kinetoterapia.
Ioana Berza, fondatoarea IOLA Center ne-a povestit mai multe despre cum a ales drumul antreprenoriatului într-un domeniu cu totul nou pentru ea, despre evoluția serviciilor de fizioterapie și kinetoterapie din perioada pandemiei, dar și despre principalele afecțiuni cu care se prezintă românii cel mai des într-un centru de recuperare medicală.
Deși clinica IOLA Center împlinește trei ani în decembrie anul acesta, povestea ei a început cu mai mult timp în urmă. Este, de fapt, povestea mea personală, al cărei start are loc în anii facultății. Pe atunci, nu aveam aceeași claritate pe care o am acum cu privire la abilitățile mele și la ce îmi doream să fac. Am studiat la facultatea de Finanţe, Bănci, Burse şi Asigurări din București și am avut un job în bancă și în controlling financiar. Apoi, am studiat marketing și am descoperit că mi se potrivește mult mai bine, pentru că sunt o persoană creativă.
Antreprenoriatul, însă, a apărut în viața mea ca urmare a practicării unui hobby – echitația. În urma unui accident suferit la echitație, am reușit să mă recuperez fără intervenție chirurgicală. Asta m-a făcut să îmi doresc să învăț mai multe despre recuperarea medicală, m-am înscris la facultatea de Kinetetoterapie, mi-am dat seama că pot și că îmi doresc să îi scap și pe alți oameni de durere. Aici s-a produs declick-ul și astfel a luat naștere ideea de a crea clinica IOLA Center.
Principala provocare a fost să încep o nouă facultate la vârsta de 29 de ani. M-am confruntat și cu teama de eșec, care, în antreprenoriat reprezintă falimentul firmei și de posibilitatea ca toți anii de studiu, investițiile și pregătirea afacerii (de la construcția clădirii până la achiztia de aparatură și recrutarea de personal) să fie în zadar. Toate acestea au fost acompaniate de celelalte roluri care abia apăruseră în viața mea personală, cel de soție și de mamă, care veneau și ele cu provocările specifice de zi cu zi.
Pe termen scurt, ne propunem să păstrăm calitatea înaltă a serviciilor noastre, să răspundem în mod corespunzător provocărilor legate de actualul context pandemic și să ne facem cunoscuți din ce în ce mai multor români. Până la finalul anului, vizăm o cifră de afaceri de 200.000 euro ca urmare a investițiilor în marketing și branding făcute încă de la începutul lui 2021.
Pe termen mediu și lung, avem în vedere achiziția de noi aparate în acord cu progresele care se fac în industria medicală și expansiunea în alte orașe din România, printre care Iași, Brașov și București.
Efectele pandemiei se observă cel mai clar la nivel de cifră de afaceri. În 2020, am generat 84.000 euro, comparativ cu un 2019 mult mai bun în care am avut o cifră de afaceri de 134.000 euro. Anul acesta, ne așteptăm să creștem la 200.000 euro.
Principalele servicii pe care le oferim în clinică sunt fizioterapia, kinetoterapia și ozonoterapia, toate trei acționând în mod sinergic și complementar. Cu ajutorul aparatelor medicale, reușim să îi vindecăm pe pacienți de afecțiuni ale coloanei vertebrale precum hernia de disc, scolioza, spondiloza, cifoza și alte atitudini vicioase.
Pentru mine, cel mai îmbucurător este faptul că avem rezultate foarte bune cu pacienții cu probleme neurologice și cu cei care suferă de boli cronice precum artroza, durerile articulare și diminuarea mobilității.
De asemenea, oferim servicii de recuperare medicală de corectare a mersului și a alergării, tratare a traumatismelor ortopedice sau vindecare a fracturilor, aparatura permițându-ne să lucrăm pe proteze metalice și implanturi fără nici o contraindicație.
Toate serviciile pe care le oferim au la bază personalizarea. Deși pe website-ul clinicii prezentăm câteva oferte, acestea sunt orientative. În cadrul clinicii, folosim o metodă de tratament dezvoltată intern, care are loc în trei pași:
Cei mai mulți pacienți se prezintă în clinica noastră cu probleme legate de coloana vertebrală. Din păcate, prevenția nu reprezintă un obicei pentru români și, deseori, ajung când durerea devine de nesuportat.
O altă provocare pe care o întâlnesc în legătură cu recuperarea medicală în cazul problemelor cu coloana vertebrală are legătură cu faptul că, odată ameliorate durerile, oamenii se întorc acasă și nu își continuă sedințele de tratament și nici exercițiile pe care le practicau în clinică, sar peste etapa cea mai importantă, consolidarea. Astfel, uneori, durerile revin, chiar dacă nu la intensitate la fel de mare ca la început.
Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…
Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…
AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…
UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…
KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…
Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…