Interviuri

Ioana Necula, Genesis College: „Este foarte important să fim ancorați și implicați cu adevărat în realitatea copiilor noștri”

4 nov. 2021 5 min

Ioana Necula, Genesis College: „Este foarte important să fim ancorați și implicați cu adevărat în realitatea copiilor noștri”

Reading Time: 5 minute

Când vorbim despre reforma sistemului educațional, ne raportăm instinctiv la modelele internaționale. Contextul pandemic al ultimilor doi ani și migrarea către online ne-au făcut să conștientizăm, mai mult ca oricând, nevoia unui sistem educațional rezilient și durabil, orientat către viitor. În ceea ce privește exemplele de bună practică la nivel european, statisticile referitoare la evaluările PISA ne arată că primele locuri în clasament sunt ocupate de țări cu abordări educaționale complet diferite de cele autohtone, care se axează pe metode de învățare moderne, în care disciplinele sunt gândite astfel încât să încurajeze curiozitatea naturală și dezvoltarea personalității.

Pentru că schimbările la nivel macro încep cu exemple de bună practică, Liceul Teoretic „Genesis College” demonstrează că și România poate avea abordări disciplinare comparabile cu cele mai înalte standarde europene. Genesis College este școală autorizată pentru programul MYP (Middle Years Programme) și candidată DP (Diploma Programme), oferind elevilor programe de excelență și urmând curriculumul românesc, combinat cu cerințele programului International Baccalaureate ® (IB). Această abordare internațională de evaluare oferă o structură curriculară avansată din punct de vedere academic, printr-o viziune care abordează disciplinele tradiționale într-un mod practic și actual, corelat cu schimbările constante ale pieței muncii și ale nevoilor sociale.

Aflăm de la Ioana Necula, fondator Genesis College, mai multe detalii despre activitatea și beneficiile anilor de liceu într-un sistem de învățământ privat.

Povestea Genesis a început în urmă cu 22 de ani printr-o grădiniță, astăzi fiind un centru educațional ce oferă studii preuniversitare complete. Când ați luat decizia de a vă dezvolta oferta educațională în jurul învățământului liceal și care a fost motivația din spatele deciziei?

Într-adevăr, 22 de ani sau o viață de om, plină de povești, în slujba educației. Sistemul de învățământ, ca furnizor de abilități necesare, reprezintă unul dintre principalii factori care modelează adulții de mâine, iar liceul este capitolul cel mai important și definitoriu al personalității elevilor. În acest sens, copiii mei m-au inspirat să ducem la următorul nivel modelul educațional pe care l-am dezvoltat, iar pregătirea mea în zona de business m-a ajutat să fac cele mai potrivite alegeri. Sunt economist la bază și am avut posibilitatea de a compara diverse sisteme de învățământ pe care am avut șansa să le descopăr, iar în momentul în care am făcut un MBA în străinătate, am putut observa abordarea lor focusată pe echilibrul dintre teorie și practică. Atunci am realizat că educația privată va fi mereu un vârf de lance și un sistem de referință.

Liceul Teoretic „Genesis College” este primul liceu digitalizat din România. În ce constă acest lucru și cum a schimbat digitalizarea procesul de învățare?

În viziunea noastră educațională, un loc aparte l-au avut activitățile transdisciplinare, care croiesc o legătură strânsă între toate materiile învățate, respectând un curriculum național. În același timp, este foarte important să fim ancorați și implicați cu adevărat în realitatea copiilor noștri. Noi am înțeles îndeaproape că ei au nevoie de tehnologie și astfel am devenit prima școală complet digitalizată din România. Am introdus Chromebook-uri, am introdus aplicații de lucru pentru clasă, am pregătit profesorii pentru aceste procese și, în acest mod, ne-a fost mai ușor să parcurgem provocările pandemiei. 

Astfel, noi am putut descoperi, în timp real, cât de benefică este digitalizarea în procesele de comunicare și de învățare. Deși este normal ca părinții să resimtă o ușoară reticență față de timpul semnificativ petrecut de către copii în fața calculatorului, este necesar să acceptăm că aceștia reprezintă generația digitală și că nu îi putem deconecta de la instrumentele care fac parte din activitățile lor de zi cu zi. Mai bine ar fi ca noi, adulții, să folosim și să înțelegem utilitatea acestor aplicații și tehnologii și să îi ajutăm să descopere și să aprofundeze modurile prin care își pot dezvolta capacitatea de cunoaștere prin intermediul acestora.

De ce ați ales să dezvoltați curriculumul educațional în jurul unor modele de învățământ internaționale? 

În 2018, Genesis College a aderat la Organizația The International Baccalaureate ®, care oferă, de 50 de ani, programe de educație internaționale pentru mai mult de un milion de elevi din 146 de țări, inclusiv România. Strategia noastră educaţională a adus alături de noi curriculumul internaţional, alături de curriculumul naţional.

IB – International  Baccalaureate ® – este un sistem bazat pe principii și standarde de predare de înaltă calitate, care dezvoltă foarte bine competenţele moderne de educaţie necesare copilului și bagajul de competenţe de care are nevoie atunci când ajunge la vârsta intrării pe piaţa muncii.

Dorința de a integra modele de învățământ internaționale pentru fiecare nivel de studiu, precum International Baccalaureate ®, Middle Years Programme, Primary Years Programme sau Kipinä, ne ajută să menținem un echilibru între dezvoltarea unei baze de cunoștințe și a culturii generale, precum și integrarea lor în situații concrete de viață cu care se confruntă copiii. În acest sens, abordarea internațională vine în sprijinul acestui aspect prin Programul Enrichment, respectiv paleta vastă de cluburi de dezvoltare personală pe care le punem la dispoziția elevilor, cum ar fi robotică, inteligență artificială, design, programare, blockchain, psihologie, diplomație și studii euro-atlantice, cercetări în domeniul geopoliticii sau antreprenoriat.  

Peste 20 de ani, sper că vom avea deja multe generații de absolvenți, oameni mai buni, bine pregătiți, care să fie conștienți de puterea educației de a schimba lumea.

Care este abordarea pedagogică și ce oferă în plus programul International Baccalaureate (IB) – Middle Years Programme (MYP) față de curriculumul abordat în școlile de stat?

Programele internaționale ne ajută să înțelegem mai bine ce nevoi au copiii noștri. Într-adevăr, aceștia au nevoie de cunoștințe, dar, totodată, și de abilități și competențe conectate la prezent. Aceste abilități și trăsături se dezvoltă printr-o pregătire foarte bună a profesorilor care predau, astfel încât ei să fie capabili să lucreze transdisciplinar și interdisciplinar.

Pe noi ne ajută foarte mult curriculumul internațional creat după reperele International Baccalaureate ®, care furnizează și programe de training extraordinare pe care noi le oferim gratuit profesorilor și care le vin în sprijin pentru a oferi o educație de înaltă calitate copiilor. Avem o serie de platforme puse la dispoziție, cu planificări și o varietate mare de materiale folosite în clasă, prin intermediul cărora putem pune în practică soluții pentru nevoile moderne ale copilului. În acest mod, aceștia dezvoltă o gândire critică prin care înțeleg mai bine atât problemele cu care ne confruntăm în România, cât și la nivel global.

De altfel, legătura dintre discipline se regăsește în viața de zi cu zi, iar după terminarea școlii, ne dorim ca elevii noștri să poată folosi cunoștințele dobândite în viața reală.

Care sunt cele mai importante trei beneficii pentru care un elev ar trebui să aleagă Genesis College? 

În cazul elevilor care doresc să urmeze liceul nostru, aceștia se vor putea bucura de numeroase beneficii, croite specific nevoilor individuale și în acord cu cerințele pieței muncii care evoluează de la an la an. Astfel, în primii doi ani de liceu, elevii vor urma cursurile curriculumului național, conform profilului ales, cu elemente din curriculumul International Baccalaureate ® – Middle Years Programme (IB – MYP). La sfârșitul clasei a X-a, elevii vor putea opta pentru continuarea studiilor în varianta curriculumului românesc, cu susținerea examenului național de bacalaureat, fie în varianta internațională, după programul Diploma Programme (DP), urmat de susținerea Bacalaureatului Internațional. 

Liceul Teoretic „Genesis College” este școală candidată pentru Diploma Programme, un program în limba engleză, derulat în ultimii doi ani de liceu. A avea o diplomă de bacalaureat internațional înseamnă a-ți fi recunoscute studiile de aproape toate universitățile din lume.

Un alt beneficiu aparte îl reprezintă programul nostru de consiliere a carierei, prin care îi ajutăm pe liceeni să își descopere și dezvolte aptitudinile și să învețe să și le pună în valoare. Astfel, am inițiat și încheiat parteneriate cu organizații de consultanță în domeniul evaluărilor vocaționale și studiilor universitare în Europa și America.

Nu în ultimul rând, liceenii Genesis parcurg drumul cunoașterii alături de partenerii noștri educaționali – personalități culturale și din mediul de afaceri, specialiști în IT, computer sciences, inteligență artificială, coaching, comunicare, debate, social skills, dezvoltare personală, care îi inspiră și motivează în călătoria lor educațională, atât prin cursurile dinamice oferite în cadrul orelor obișnuite, cât și în cadrul Programului de Enrichment, unde elevii pot alege ce opționale și cluburi specializate doresc să urmeze. Liceul Teoretic „Genesis College” oferă elevilor șansa de a învăța într-o școală la cele mai înalte standarde internaționale, o școală a viitorului.

Ce ar trebui să învețe sistemul educațional autohton de la abordarea Genesis?

Noi nu trebuie să fim în concurență cu sistemul educațional de stat, și nici nu suntem. Avem alte resurse. Consider că educația de stat este o educație de masă, iar noi trebuie să avem în vedere alte lucruri. În plus, educația privată trebuie văzută ca un vârf de lance, deoarece pleacă de la o filosofie care urmărește dezvoltarea aptitudinilor și identificarea potențialului fiecărui copil. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: