Marketing Stiri

5 recomandări în comunicarea cu generația Z

23 aug. 2019 3 min

5 recomandări în comunicarea cu generația Z

Reading Time: 3 minute

Mai timizi, empatici, dar și visători, tinerii din generația Z simt o nevoie mai mare de contact uman autentic în comunicare, potrivit unui studiu realizat de iSense Solutions. Studiul a fost completat cu recomandări de către Traian Năstase. psiholog si marketer și unul dintre cei doi fondatori ai companiei de Data Intelligence și consultanță în strategia de marketing.

În cadrul studiului, răspunsurile tinerilor de 18- 25 ani au fost comparate cu cele ale generației millennials, definiți în intervalul de vârstă 26-35 ani și cu cele ale persoanelor de peste 35 ani. Cercetarea a fost realizată în luna mari, pe un eșantion de 500 respondenți cu vârstele cuprinse între 18 și 65 de ani, datele fiind reprezentative la nivel urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

Aspecte despre psihologia generației Z, prin care brandurile se pot apropia de tineri, potrivit opiniei lui Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions:

  1. Generația Z este mai empatică

80% dintre tinerii generației Z au capacitatea de a empatiza mai ușor cu alte persoane, în comparație cu 77% dintre millennials care fac același lucru  sau 72% dintre cei cu vârsta de peste 35 de ani. În consecință, generația Z este mai atentă și reacționează la mesaje de tip CSR, donează și se implică în cazuri sociale.

  1. Generația Z respectă regulile

Generației Z îi place să respecte regulile spun respondenții: 70% 18-25 ani, 62% 26-35 ani, 75% peste 35 ani. Respectarea regulilor crează un context sănătos pentru ca lucrurile și societatea să funcționeze în jurul nostru. Generația Z dă dovadă de echilibru în plan social, ea se întoarce la respectul față de reguli.

Generația millennials este de părere că regulile se pot schimba pe parcurs, fiind influențați în opinie de contextul economic dificil pe care l-au avut atunci când au intrat în câmpul muncii.

Regulile pe care generațiile mature le creează, pun bazele valorilor si regulilor după care se vor ghida tinerii, de recomandat fiind a vă împrieteni cu tinerii și de a le comunica valorile autentice și regulile sănătoase.

  1. Generația Z este mai timidă

Potrivit studiului, 57% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 25 ani, 65% dintre millennials și 77% dintre cei cu vârsta de peste 35 ani afirmă că au încredere în forțele proprii.

Totodată, doar 28% dintre tinerii generației Z sunt confortabili să fie în centrul atenției, comparativ cu 45% dintre cei cu vârstele cuprinse între 26 și 35 ani și 34% dintre cei cu vârsta de peste 35 ani.

Cu cât înaintăm în vârstă, cu atât obținem mai multe realizări deoarece credem mai mult în propriile capacități și, implicit, avem mai multă încredere în sine. Așadar, timiditatea la tineri este oarecum firească.

Cu cât ne-am născut mai târziu, cu atât societatea din jurul nostru s-a schimbat mai mult, provocările fiind mai mari, nevoia de adaptare la tot ce este în jur punând mai multă presiune pe tineri și, poate, au senzația că nu sunt suficient de buni dacă nu cumpără produsul X de la brandul Y.

Abordările care ajută tinerii să dobândească încredere în sine, în realizările și impactul pe care îl pot avea, îi încurajează și îi pregătește de viitor.

  1. Generația Z este mai visătoare

67% dintre tinerii generației Z au afirmat că se pierd în propriile gânduri și fantezii, versus 50% dintre millennials și 39% dintre cei peste 35 ani.

  1. Generatia Z are nevoie de contact uman, autentic 

Generatia Z este generatia care s-a născut cu tehnologia deja prezentă  viața lor și au crescut cu aceasta, ca atare, au o nevoie mai mare de contact uman, autentic, nemijlocit musai de tehnologie.

Locul de muncă a devenit pentru tineri un loc de socializare unde își pot face prieteni, înlocuind chiar socializarea din viața personală. 80% dintre tinerii generației Z au spus că sunt sociabili la birou, în timp ce 67% au precizat că sunt sociabili și în viața de zi cu zi.

De asemenea, de la fostul loc de muncă, le lipsesc semnificativ mai mult colegii, 34% dintre tineri versus 28% din total angajați.

Foto: © Mirko Vitali | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: