John Wright, McCann CEE: creativitatea este singura cale pentru a supraviețui

John Wright

În 2018, McCann a obținut pentru a cincea oară titlul de Rețeaua Anului la Golden Drum și multe alte premii în festivalurile de profil, printre care și Digital Grand Prix la Eurobest din această iarnă. Ce înseamnă aceste premii pentru businessul agenției și pentru identitatea creativă la nivel regional am discutat cu John Wright, Regional Officer pentru McCann Europa Centrală și de Est.

John este, de mai bine de nouă ani, Head of Strategic Business Development pentru regiunea EMEA și, din februarie 2017, a preluat și poziția de Regional Officer pentru Europa Centrală și de Est, regiune care cuprinde peste 15 piețe.

De cinci ori Rețeaua Anului la Golden Drum, Grand Prix pentru agențiile din România și Serbia și multe alte premii la Eurobest. Ce înseamnă toate aceste recunoașteri la nivel local și regional?

În primul rând, sunt incredibil de mândru de succesul nostru la nivel regional. Acesta este cu atât mai impresionant cu cât este un succes constant în competiții precum Golden Drum. Să fii Rețeaua Anului este una, dar să obții acest titlu în repetate rânduri, cu atât de multe filiale contribuind la acest succes, înseamnă multă muncă și dedicare. Dar nu trebuie să luăm în considerare doar premiile de creativitate, campaniile noastre au contribuit la creșterea businessului clienților noștri și acest lucru este dovedit de Effie-urile câștigate în regiune. Suntem Rețeaua Anului și în Effie Index Effectiveness pentru a treia oară în patru ani, iar agențiile noastre din Europa Centrală și de Est au avut o contribuție importantă în acest sens.

Ce anume îi este specific regiunii pe care o coordonați?

Lucrul pe care-l găsesc cel mai incredibil în regiune este nivelul de energie din agențiile noastre. Oamenii sunt foarte pasionați de ceea ce fac. Simți asta odată ce intri în una din agențiile noastre, indiferent de piață, și cred că pasiunea este cea care ne ajută să construim un business atât de puternic și să fim atât de creativi. Am muncit mult ca să construim această cultură a creativității în regiune și ne mândrim cu rezultatele obținute.

Dar în privința diferențelor?

Regiunea acesta este mult mai puțin omogenă decât ne putem imagina. Fiecare piață are specificul său de care îți dai seama numai când petreci timp acolo. Avem în comun pasiunea și mândria de a face totul cât mai bine posibil.

Ce aveți în plan pentru 2019?

2018 a fost un an bun în Europa Centrală și de Est în ciuda problemelor economice și a climatului socio-politic instabil. 2019 va continua să fie un an dificil. Ne vom concentra pe dezvoltarea businessului prin integrare și vom continua să capitalizăm rezultatele bune obținute nu doar pentru agenție, cât și pentru clienți. Ne axăm în continuare pe client service și pe calitatea produsului creativ. Cum ne place să spunem, creativitatea este singura cale pentru a supraviețui și acest lucru se dovedește acum mai adevărat ca niciodată.