Companii by Raiffeisen Bank Stiri Sustenabilitate

Kaufland România: plăți de peste 2,9 mld. euro către furnizori locali și investiții de 9,5 mil. euro în comunități

22 dec. 2025 4 min

Kaufland România: plăți de peste 2,9 mld. euro către furnizori locali și investiții de 9,5 mil. euro în comunități

Reading Time: 4 minute

Kaufland România a publicat cel mai recent Raport de sustenabilitate al companiei și cel de-al optulea la nivel local, aferent anului financiar 2024, perioada martie 2024 – februarie 2025. Compania a fost clasificată la nivel LEADER: Gold Level Recognition în cadrul Romania CST Index, cu97 din 100 de puncte – cel mai mare punctaj, pentru al optulea an consecutiv, conform analizei realizate de agenția de consultanță The Azores.

Rankingul are la bază mai multe categorii, și anume: guvernanța corporativă, diversitatea, impactul economic, schimbările climatice, mediul înconjurător, drepturile omului și politica anti-corupție, angajați, marketing responsabil, investiții în comunitate și lanțul de aprovizionare.

LEADER Gold Level Recognition este o recunoaștere a eforturilor Kaufland România de a reuni toate informațiile non-financiare relevante în raportul de sustenabilitate aliniat standardelor internaționale de raportare Global Reporting Initiative (GRI) și asumarea unor obiective de investiții și performanță.

Conținutul raportului oferă o analiză transparentă a activității companiei, acoperind magazinele, cele două centre logistice și cele două sedii administrative din România. Acesta include date despre investițiile realizate la nivelul portofoliului de produse, dezvoltate cu responsabilitate și grijă pentru nevoile consumatorilor, precum și despre investițiile dedicate producătorilor, angajaților și mediului de lucru. În același timp, raportul prezintă informații privind lanțul de aprovizionare al magazinelor Kaufland, inițiativele de reducere a impactului asupra mediului și proiectele cu impact pozitiv în comunitate.

„Pentru noi, sustenabilitatea nu este un obiectiv separat, ci parte din modul în care construim și operăm Kaufland, zi de zi. De la investițiile în oameni și comunități, până la măsurile concrete pentru reducerea impactului asupra mediului, ne concentrăm pe soluții care generează valoare pe termen lung. Rezultatele acestui raport reflectă responsabilitatea cu care ne raportăm la rolul nostru în societate și la așteptările clienților, partenerilor și angajaților noștri.”

Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova

Abordarea sustenabilă a companiei se reflectă asupra întregului lanț valoric, compania împărtășind astfel progresele în mai multe domenii cheie, precum:

Furnizori și portofoliu de produse

  • 2,93 miliarde de euro din cheltuielile companiei cu furnizorii au fost direcționate către colaboratori români;
  • În 2024, Kaufland România a colaborat cu 2.500 de furnizori locali de produse și servicii;
  • Peste 19.500 de produse din sortimentul alimentar sunt de proveniență locală;
  • Peste 240 de produse bio în portofoliul marcă proprie;
  • Peste 570 de produse ecologice și peste 380 de produse vegane, dintre care 110 din marcă proprie.

 Echipa Kaufland

  • Valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaților în perioada de raportare a fost de peste 40,9 milioane de euro, o creștere cu 15% față de 2023;
  • Kaufland România a obținut titlul de Top Employer pentru al zecelea an consecutiv în România, respectiv al șaptelea an în Europa, potrivit evaluării realizate de organizația independentă Top Employers Institute din Olanda;
  • În 2024, Kaufland avea integrat aproximativ 500 de angajați cu dizabilități prin programul A.C.C.E.S.,extins și în Republica Moldova, și a deschis încă 500 de poziții dedicate acestora. Programul a fost recunoscut internațional prin Zero Project Award 2025, fiind singurul proiect din România premiat în cadrul inițiativei globale;
  • La finalul anului financiar 2024, Kaufland a avut un total de peste 17.530 de angajați, dintre care peste 12.840 femei.

Comunitate

  • Bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar, prin donații și sponsorizări, depășește 9,5 milioane de euro, reprezentând 4% din profitul brut al companiei;
  • Două programe de granturi pentru ONG-uri: „În Stare de Bine” – 22 de proiecte finanțate din bugetul de 1.000.000 euro, cu 4.587 beneficiari direcți și „Start ONG” –124proiecte finanțate din bugetul de 500.000 euro, cu 21.167 beneficiari direcți.
  • Compania a susținut alte 120 de proiecte, în domenii de implicare precum educație, mediu, social, cultură, sport și sănătate, în parteneriat cu 89 de organizații, ajungând la peste 1.350.000 de beneficiari direcți.

Mediu – alimente, materiale și ambalaje

  • Peste 32.000 tone salvate de la risipă în 2024, prin vânzare accelerată;
  • Peste 191.444 kg produse donate către ONG-uri și bănci de alimente, cu o valoare totală de aproximativ 448.000 de euro;
  • Investițiile pentru extinderea și întreținerea rețelei de automate de reciclare au depășit 1,96 milioane de euro. Kaufland are cea mai extinsă infrastructură de colectare separată din țară și a fost primul retailer cu o rețea națională de automate, încă din 2021.

Mediu – energie și emisii

  • În 2024, investițiile de 4,5 milioane de euro în panouri fotovoltaice au dus la o reducere anuală a emisiilor de CO₂ de peste 4.000 de tone;
  • Pe lângă reducerea consumului de energie și a emisiilor, Kaufland achiziționează 100% din energia electrică din surse regenerabile;
  • Compania a investit peste 1 milion de euro în stații de încărcare pentru mașini electrice, iar 170 de magazine și cele două depozite au cel puțin o astfel de stație.

Odată cu publicarea Raportului anual de sustenabilitate, Kaufland România lansează și platforma implicareafacediferența.ro, un spațiu digital ce reunește proiectele de responsabilitate socială susținute de companie de-a lungul anilor, structurate pe domenii de intervenție și regiuni.

Din 2016 până în prezent, Kaufland România a investit peste 67 de milioane de euro pentru a sprijini 2.000 de proiecte acolo unde este cea mai mare nevoie, în comunitățile locale. În același timp, site-ul va oferi și informații legate de raportarea non-finaciară și de sustenabilitate. Acest demers consolidează angajamentul companiei față de responsabilitate și transparență, oferind o imagine de ansamblu asupra investițiilor realizate în comunități și a rezultatelor obținute.

Mai mult, Kaufland România și-a asumat să ia măsuri și să implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (Global Compact), care abordează cele mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea sărăciei, îmbunătățirea sănătății și a educației, creșterea sustenabilității urbane și până la susținerea principiilor de guvernanță recomandate de ONU în domeniul drepturilor omului, anti-corupție, protecția mediului și practici de lucru sustenabile.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de peste 190 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: