Lifestyle

Lamborghini Sián Roadster, monstrul decapotabil hibrid al verii (FOTO)

9 iul. 2020 3 min

Lamborghini Sián Roadster, monstrul decapotabil hibrid al verii (FOTO)

Reading Time: 3 minute

Legendarul constructor italian Automobili Lamborghini face pași mari către viitorul auto prin Lamborghini Sián Roadster, o ediție limitată a unei mașini hibrid super sport decapotate.

Noul Lamborghini Sián Roadster combină designul futurist de coupé cu habitaclul deschis de roadster. Dincolo de aspectul estetic, designul exterior este gândit pentru eficiență aerodinamică , fluxurile de aer fiind direcționate prin spliterele din față și prin capota frontală, prin fantele laterale de aer și peste spoilerul din spate, fără pierderi de eficiență aerodinamică.

Lamborghini Sián Roadster 4

Contururile lungi, sculptate și aripile aero caracteristice conferă Sián Roadster un profil inconfundabil, în timp ce partea frontală, foarte joasă, a mașinii, cu spliter integrat din fibră de carbon, adăpostește farurile emblematice Lamborghini în formă de Y.

Partea din spate a mașinii încorporează designul evocator al Lamborghini, incluzând șase faruri hexagonale inspirate de Countach. Eleronul din spate este integrat în profil și se extinde numai în timpul conducerii, pentru a îmbunătăți performanțele.

Paletele de răcire activă din spate sunt acționate în urma reacției elementelor din materiale inteligente la temperatura generată de sistemul de evacuare, care le determină să se rotească pentru a asigura o soluţie de răcire elegantă și ușoară.

Sián Roadster debutează în Blu Uranus, o nuanță selectată special la Lamborghini Centro Stile, care, împreună cu departamentul Ad Personam, lucrează cu fiecare client Sián pentru a personaliza în întregime culorile și finisajele.

Lamborghini Sián Roadster 5

Interiorul complementar și mereu la vedere este combină elegant albul cu detalii Blu Glauco și elemente din aluminiu în Oro Electrum: gurile de ventilație, cu un nou design, produse prin imprimare 3D permit personalizarea cu inițialele clientului

Cum combini un V12 cu un propulsor electric

Șasiul cu garda la sol redusă, găzduiește un motor V12 de generație nouă, Sián, care în dialectul local bolognez înseamnă „fulger”, care denotă electrificarea, dar și viteza.

Propulsorul V12, dotat cu valve de admisie din titan, dezvoltă 785 CP la 8.500 rpm, în timp ce un motor electric de 48 de volți generează 34 CP, astfel că Lamborghini Sián Roadster oferă un total de 819 CP și atinge o viteză maximă de peste 350 km/h. Motorul electric este încorporat în cutia de viteze și acoperă manevrele la viteză mică, precum mersul cu spatele și parcarea.

Noutatea și mai interesantă este la nivelul bateriei: Sián Roadster vine cu aplicația inovatoare de supercapacitare Lamborghini, o tehnologie în premieră mondială, care stochează de zece ori puterea unei baterii litiu-ion. Plasat în peretele care desparte habitaclul de motor, supercapacitorul asigură o distribuție perfectă a greutății și este de trei ori mai puternic decât o baterie de aceeași greutate și de trei ori mai ușor. Astfel, întregul sistemul electric cu supercapacitor și e-motor cântărește doar 34 kg, oferind un raport de greutate/putere, de 1,0 kg/CP.

Lamborghini Sián Roadster 3
Crafted by Lean

Noul Sián Roadster încorporează și un sistem de frânare regenerativ dezvoltat special de Lamborghini. Cum supercapacitorul poate fi încărcat și descărcat cu aceeași putere, spre deosebire de bateriile Li-Ion normale, de fiecare dată când automobilul frânează încarcă complet sistemul de stocare a energiei.

Energia stocată este un impuls de putere disponibil imediat, ce permite șoferului să beneficieze de un cuplu crescut la accelerare, până la 130 km/h când motorul electric se deconectează automat, ceea ce îmbunătățește manevrabilitatea și facem modelul cu peste 10% mai rapid decât o mașină fără acest sistem.

Lamborghini Sián Roadster 2
Crafted by Lean

Sistemul inovator oferă, de asemenea, accelerare instantanee la viteze reduse, astfel că Sián Roadster accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2,9 secunde. Forța de tracțiune este îmbunătățită cu până la 10% în a treia treaptă de viteză.

Momentul în care decelerația și lipsa de cuplu se resimt în timpul schimbărilor de viteză alimentate de un motor tradițional cu ardere internă este eliminat prin compensarea oferită de e-motorul hibridului, astfel încât șoferul va simți doar impulsul dat de accelerație, fără smuciturile inconfortabile.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: