Marketing

Larisa Petrini:

17 mart. 2011 2 min

Larisa Petrini:

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Larisa Petrini este Managing Partner al Saatchi&Saatchi PR</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong></p> <p> PR-ul nu moare doar se transforma. Desi sunt voci care spun ca PR-ul este in agonie, sunt convinsa ca ne aflam in punctul unei revolutii in comunicare. Datorita faptului ca nu mai suntem incorsetati de reguli, gasim  modalitati diferite de a ajunge la public. PR-ul spune acum povestea brandului pe canale noi, folosind instrumente neconventionale, care implica audienta. Agentiile de PR au liber la creativitate mai mult ca oricand.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong></p> <p> Sintagma “back to the future” cred ca se potriveste perioadei pe care o traversam. Ne intoarcem la lucrurile simple, insa mecanismele prin care transmitem mesajele sunt mult mai complexe. Cred ca tendintele sunt aceleasi si in moda si in alte domenii, regula generala fiind accentul pus pe calitate si redescoperirea valorilor autentice. In urmatorii ani vom vedea tot mai des proiecte indraznete, care promoveaza concepte menite sa ajute cu adevarat consumatorul si sa-i ofere instrumente prin care sa se apropie de brand. Vad manageri care isi doresc sa faca si sa comunice lucruri consistente, pe termen lung, nu doar sa faca promovare sterila pentru a maximiza profitul. PR-ul va juca un rol esential in strategia de comunicare a companiilor, iar partea de digital si componenta educationala vor fi integrate in majoritatea proiectelor.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai dura / importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong></p> <p> Nu pot pune un semn de egalitate intre lectii dure si lectii importante. Este adevarat, cei doi ani de criza au adus si cateva lectii dure, insa ele au importanta in masura in care te raportezi la ele. In opinia mea, criza ne-a reinvatat cum sa crestem coeziunea echipei, valorizand mai bine sau intr-un mod mult mai creativ, competentele individuale ale fiecarui membru al ei. Aceasta este, cred eu, cea mai importanta lectie a crizei, pentru mine ca om  de PR.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a inceput anul 2011, pentru Saatchi & Saatchi PR?</strong></p> <p> 2011 a inceput cu multa munca, cinci clienti noi si proiecte interesante pe care urmeaza sa le implementam. De asemenea, ne-am marit echipa si ne pregatim pentru lansarea unei noi divizii. Anul trecut ne-a invatat ca daca vrem sa comunicam eficient, trebuie sa o facem constant, fara intreruperi si fara a tine cont de criza.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong></p> <p> Asa cum spuneam, faptul ca am traversat o perioada atipica a facut ca toate agentiile sa isi reconsidere abordarea. Aceasta schimbare de atitudine va aduce lucruri bune, va face competitia mai interesanta si sper ca va produce campanii pe care publicul sa le remarce si sa le discute. Ma astept la idei care sa valoreze mult dar sa coste mai putin, ca si implementare.</p> <p>  </p> <p> <strong>Saatchi & Saatchi PR</strong></p> <p> Cifra de afaceri (2009): 1.832.000 RON.</p> <p> <strong>Portofoliu de clienti</strong>: AXA Life Incurance,  Alpha Bank, Afi Palace Cotroceni Mega Fun, Accenture, American International School of Bucharest, ATON Transilvania, FAN Courier, Franke Romania, Gealan,  Green City, GlaxoSmithKline Romania, Pinum Doors&Windous, Nusco Grup, The Exp, proiecte publice europene</p> <p>  </p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p> <p>  </p> <p>  </p> <p>  </p> <p>  </p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: