Management

Lider din frontul de est2 min

12/10/2015 2 min read

author:

Lider din frontul de est2 min

Reading Time: 2 minute

Pentru Adrian Pascu, experienta din Rusia a fost o oportunitate excelenta de redefinire personala si profesionala si i-a oferit oportunitatea de a trece la nivelul urmator ca viziune si intelegere de business.

La inceputul lunii august, Adrian Pascu a preluat pozitia de director general pentru Europa de Sud-Est in cadrul producatorului de lactate Danone, revenind la Bucuresti dupa un mandat de doi ani la Moscova, unde a ocupat pozitia de director de vanzari la compania franceza. Privind in urma, executivul roman considera ca experienta din Rusia a fost o oportunitate excelenta de redefinire profesionala si personala.

“Mi-am intarit convingerea ca fiecare tara si fiecare piata este diferita, iar succesul vine din capacitatea de a te adapta la acel context specific, dar si de a incerca lucruri noi”, spune Adrian Pascu pentru revista Biz. “In ansamblu, a fost o experienta in care mi-am demonstrat ca pot si ca se poate, mi-am intarit increderea in mine, a fost o oportunitate de confirmare si autodepasire, avand in vedere ca am crescut profesional in Romania, deci intr-o singura piata pana la acel moment”, adauga directorul general pentru divizia de lactate Europa de Sud-Est, care conduce echipele Danone din Romania, Grecia, Moldova si tarile adriatice.

Daca lucrati pentru o companie multinationala si cochetati cu ideea de a accepta provocarea unui mandat in Rusia, sfatul noului director general al Danone este sa invatati limba, pentru ca este considerata o forma de respect si relatiile profesionale au nevoie de aceasta baza. Adrian Pascu nu regreta nicio clipa misiunea din Moscova, desi recunoaste ca experienta a presupus o iesire din zona de confort, de unde nu au lipsit nici provocarile, atat cele ce tineau de interactiunea umana sau de valorile culturale diferite, cat si cele ce porneau de la lucruri de baza, precum cumparaturile dintr-un magazin.

A invatat limba rusa, s-a deschis catre o cultura noua, a ascultat mult, dar eforturile i-au fost rasplatite. “A fost per total un proces de adaptare la o cultura si o piata cu care avem puncte in comun, dar si multe diferente, la alte abordari in relationare si business, dar si la alte dimensiuni – daca privim businessul in Rusia in comparatie cu cel din Romania, totul pare urias“, spune Adrian Pascu. “Este interesant ca viteza cu care se intampla lucrurile este foarte mare – daca in Romania avem senzatia ca lucrurile se misca foarte rapid in FMCG, as putea spune ca acolo lucrurile sunt inca si mai accelerate”, adauga noul director general pentru Europa de Sud-Est al Danone. Adrian Pascu aminteste si de impresionanta capacitate a managerilor rusi de a lua rapid decizii si, mai ales, de a implementa decizii dificile intr-un timp extrem de scurt, fapt care ii ajuta sa profite la maximum de rezultatele urmarite.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE