Luminița Macsim, Little London Academy: „Societatea viitorului cere flexibilitate, colaborare și capacitatea de a învăța continuu”
Reading Time: 4 minuteCu o investiție de trei milioane de euro, rețeaua de școli private Little London International Academy va inaugural, anul viitor, un nou campus care va include spații de învățare flexible, laboratoare moderne și zone dedicate unor proiecte interdisciplinare.
Luminița Macsim, membru fondator Little London Academy ne-a oferit mai multe detalii despre investițiile companiei și ne-a vorbit despre cum sunt pregătiți tinerii pentru viitoarea piață a muncii și despre evoluția educației private din România.
Cum se integrează investiția de 3 milioane de euro în strategia pe termen lung a Little London și ce impact estimați că va avea asupra poziționării școlii pe piața educațională privată din România?
După parteneriatului strategic cu Morphosis Capital prin platforma Romania Education Alliance, Little London a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare. Această investiție reprezintă un pas firesc în consolidarea și extinderea rețelei noastre educaționale. Ne dorim să oferim copiilor o educație modernă, personalizată și centrată pe elev, într-un mediu care stimulează curiozitatea și performanța.
Noul campus, programat pentru inaugurare în 2026, va include spații de învățare flexibile, laboratoare moderne și zone dedicate proiectelor interdisciplinare. Prin această extindere, vizăm creșterea capacității noastre, dar și îmbunătățirea calității actului educațional.
Impactul investiției depășește însă granițele propriei noastre comunități: contribuim la consolidarea unui sistem privat solid, responsabil și inovator, care constribuie la ridicarea standardelor educației în România.
Care este filosofia educațională a Little London și cum reușiți să îmbinați tradiția curriculumului românesc cu inovația pedagogică și cu elementele de inspirație internațională?
Instituția noastră este centrată pe ideea că fiecare copil este unic și are un potențial care merită descoperit, nu doar evaluat. Credem într-o educație care dezvoltă intelectul, dar și empatia, curiozitatea și responsabilitatea.
În privința curriculumului, abordarea noastră este una echilibrată: păstrăm rigoarea și consistența programului românesc, dar îl completăm cu metode și practici inspirate din sisteme precum cel britanic sau nordic. Folosim învățarea prin proiecte, gândirea critică și colaborarea ca instrumente de bază. Pe scurt, am creat un spațiu educațional în care tradiția oferă stabilitate, iar inovația aduce relevanță.
Dincolo de rezultatele academice, care sunt indicatorii de succes pe care Little London îi consideră esențiali pentru a evalua dacă școala își atinge misiunea?
Ne uităm la succesul dintr-o perspectivă mult mai amplă decât notele sau mediile elevilor. Pentru noi, un copil de succes este acela care învață cu plăcere, care are încredere în sine, care știe să gândească autonom și să colaboreze.
Printre indicatorii noștri de performanță se numără: gradul de implicare a elevilor în activitățile școlare și extracurriculare, nivelul de retenție și satisfacție al cadrelor didactice, feedback-ul comunității de părinți și, mai ales, modul în care absolvenții noștri se integrează mai departe — fie în sistemul românesc, fie în cel internațional. Scopul nostru nu este doar să formăm elevi competitivi, ci oameni echilibrați, curioși și conectați la realitatea lumii.
Cum a schimbat digitalizarea modul în care predați și în care elevii învață? Cum s-a adaptat Little London noului context?
Digitalizarea a devenit parte integrantă din identitatea noastră educațională. Nu este vorba doar de utilizarea tehnologiei, ci de o schimbare profundă de paradigmă: profesorii devin facilitatori ai învățării, iar elevii — participanți activi la propriul proces de cunoaștere.
Am introdus platforme interactive, conținut personalizat și un model de învățare hibridă care permite flexibilitate și acces egal la resurse. Totodată, formarea continuă a profesorilor a fost esențială — am investit în programe care îi ajută să folosească tehnologia nu ca scop, ci ca mijloc pentru o învățare mai profundă și mai relevantă.
Digitalizarea ne-a permis și o comunicare mai transparentă cu părinții și o mai bună monitorizare a progresului fiecărui copil.
Cum reușiți să răspundeți diferențiat nevoilor unor elevi foarte diverși, într-o eră în care și așteptările părinților sunt în continuă schimbare?
Diversitatea elevilor este pentru noi o resursă, nu o provocare. Avem copii cu stiluri de învățare diferite, cu ritmuri diferite și cu interese variate — iar rolul nostru este să le oferim tuturor un mediu incluziv și personalizat.
Sistemul nostru se bazează pe individualizarea parcursului de învățare – de la adaptarea conținutului și ritmului, până la consiliere personalizată.
Fiecare copil este înțeles în contextul propriu, iar profesorii noștri sunt formați să observe, să asculte și să ghideze. În același timp, părinții sunt parteneri activi în procesul educațional – prin dialog constant, feedback și colaborare. Credem într-o școală care se adaptează elevului, nu invers.
Într-o lume în care joburile se schimbă rapid, cum pregătește Little London elevii nu doar cu informații, ci și cu abilități esențiale pentru viitor (gândire critică, rezolvare de probleme, creativitate)?
Societatea viitorului cere flexibilitate, colaborare și capacitatea de a învăța continuu. La Little London, ne concentrăm pe dezvoltarea competențelor de viață, nu doar pe acumularea de cunoștințe. Încurajăm elevii să pună întrebări, să exploreze, să greșească și să învețe din experiențe reale. Activitățile noastre sunt centrate pe proiecte interdisciplinare, colaborative, în care copiii aplică ceea ce învață pentru a rezolva probleme autentice.
De asemenea, încurajăm implicarea în inițiative de voluntariat și leadership, care dezvoltă empatia și spiritul civic. Într-un cuvânt, îi pregătim nu doar pentru examene, ci pentru viață — pentru a fi flexibili, adaptabili și orientați către soluții. Elevii noștri lucrează în echipe, învață să argumenteze, să asculte și să construiască soluții. Pregătirea pentru viitor înseamnă, pentru noi, să formăm oameni care pot naviga schimbarea cu încredere și echilibru.
Dacă privim spre viitor, cum vedeți evoluția educației private în România și care este rolul pe care Little London își propune să-l joace în acest context?
Vedem tot mai multe școli care investesc în calitate, în profesori și în infrastructură, iar acest lucru contribuie la întărirea întregului sistem educațional. În același timp, și părinții pun un accent tot mai mare pe calitatea educației și există o deschidere către modele internaționale.
Aș spune că rolul Little London este acela de a fi un laborator de bune practici — un spațiu unde se implementează idei noi, se inovează și se construiește un model sustenabil de educație modernă. Viziunea noastră este clară: o educație relevantă, adaptată nevoilor actuale ale copiilor, dar fidelă valorilor de bază – respect, integritate și excelență. Ne dorim să contribuim la ridicarea standardelor întregului sistem, prin parteneriate, prin implicare civică și prin împărtășirea experienței noastre. Educația privată nu ar trebui să fie o alternativă exclusivistă, ci un motor de transformare pentru întreaga societate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


