Business Oamenii Biz

Manageri de 5 stele6 min

08/02/2011 4 min read

author:

Manageri de 5 stele6 min

Reading Time: 4 minute

Managerul unui hotel de lux nu-si poate face niciodata meseria cu jumatate de norma. Este nevoie de implicare 100%, promptitudine in luarea celor mai bune decizii si interactiune directa atat cu angajatii , cat si cu oaspetii hotelului. Managerii a cinci hoteluri de prima liga din Bucuresti ne-au povestit ce inseamna munca lor de zi cu zi.

Igael Porecki, General Manager JW MARRIOTT BUCHAREST GRAND HOTEL
A conduce un hotel de cinci stele sea ma na cu viata unui actor. Sub lumina reflectoarelor e multa grandoare. In spa tele scenei, insa, e nevoie de multa munca. Igael Porecki si-a inceput cariera in urma cu 38 de ani, la Ramada  international, in tara natala, Israel, iar in ultimii 15 ani a lucrat numai in cadrul lantului Marriott. Timp de 7 ani a locuit la Tbilisi, unde a condus Marriott (2002 – 2009) si Courtyard (2004 – 2009). La mijlocul anului trecut a fost transferat la conducerea hotelului Marriott din Bucuresti. Nu a avut probleme de acomodare, de altfel in Romania se simte ca acasa. Este obisnuit cu specificul culinar, mama sa fiind de origine romana, dar si cu stilul oamenilor. Prima data in Romania a fost prin 1987, intr-o vacanta la Poiana Brasov, insa nu-si aduce aminte foarte multe din cenusiul  perioadei comuniste. Douazeci de ani mai tarziu, cand a revenit, a gasit o cu totul alta Romanie, cu o piata hoteliera in plina ascensiune. In primul an la conducerea Marriott tot ce si-a propus a fost sa castige increderea echipei sale de management. Ca manager, crede in munca de echipa si in politica usilor deschise. Este genul de sef care nu  obisnuieste sa stea mult in birou. Isi incepe fiecare zi in jur de ora 8.30 cu un tur al hotelului, fiind convins ca numai asa poate sa ia pulsul vietii de zi cu zi.

Sonia Nastase, General Manager HOWARD JOHNSON GRAND PLAZA HOTEL
Pentru Sonia Nastase, nicio zi nu seamana in totalitate cu cealalta. De fiecare data intervine o doza de noutate care se suprapune peste planurile stabilite dinainte si de aceea trebuie mereu sa fie pregatita sa-i faca fata cu eleganta si precizie. Experienta acumulata de-a lungul anilor si scolile absolvite au pregatit-o sa faca fata provocarilor manageriale de zi cu zi. Absolventa in 1996 a Universitatii Politehnice, Facultatea de Stiinte Ingineresti, directorul general al Hotelului Howard Johnson Grand Plaza a urmat mai multe programe de training in vanzari si management in cadrul lantului Hilton si Wyndham International, precum si cursurile unui MBA Romano-Canadian, absolvit in 2006. Primul sau loc de munca a fost la World Trade Center ca organizator de evenimente si targuri internationale (1996 – 1997). Din 1997 pana in 2003 a fost director adjunct de vanzari si marketing la Athenee Palace Hilton, iar in intervalul 2003 – 2005 a fost director de vanzari si marketing la Howard Johnson Grand Plaza, unde a  revenit din octombrie anul trecut, insa in postura de director general. In perioada 2005 – 2009 a lucrat tot in industria ospitalitatii, la Trend Hospitality, in calitate de Senior Associate.

Pierre Boissel, Director General CROWNE PLAZA
Si-a dorit sa fie profesor de sport, insa a renuntat la acest vis odata ce l-a prins “microbul” ospitalitatii. Absolvent al scolii hoteliere din Nisa, Pierre Boissel a ocupat mai multe pozitii de middle si apoi top management in hoteluri din Arabia Saudita, Iordania, Rusia, fosta Iugoslavie, Croatia, Uzbekistan, Rusia si Serbia, preponderent in cadrul lantului InterContinental. In Romania a venit prima data in 1999, ca director general al Hotelului Crowne Plaza din Bucuresti, aflat in portofoliul Ana Hotels, si director operational al lantului InterContinental pentru Europa de Est. In urmatorii doi ani, pana in septembrie 2001, Boissel a crescut cu 13% profitul hotelului. A parasit apoi Romania, dar a revenit in 2006, la solicitarea lui George Copos, proprietarul Ana Hotels. Atunci a avut de ales intre Romania si Dubai, unde ar fi trebuit sa fie transferat. A preferat Romania pentru ca este mai aproape de Franta, tara sa de origine, atat din punct de vedere geografic, cat si cultural. Anul acesta, rutina zilnica a managerului de la Crowne Plaza a fost imbogatita de renovarile din hotel. Intreaga zona publica a fost renovata si redecorata. Pe langa renovarea restaurantului Brasserie,
au fost dezvoltate si doua concepte noi de restaurant, un restaurant fine dining (The Vineyard) si un restaurant al  carui meniu este bazat exclusiv pe peste si fructe de mare proaspete (La Veranda), precum si un bar & lounge (Crown Café).

Yilmaz Yildirimlar, Director General RADISSON SAS
Lucreaza in cadrul lantului hotelier Radisson SAS din 1995, incepand in departamentul de contabilitate. A fost director financiar la Radisson SAS Vienna Palais, apoi a preluat si un rol regional in finante. Urmatorul pas a fost cel de Operation Manager in Viena, unde a luat contact direct cu viata de zi cu zi a unui hotel foarte activ. Dupa 10 ani in Viena a plecat la Amsterdam, unde a ocupat pozitia de director operational. I s-a parut interesant sa lucreze in alta tara si sa observe diferentele culturale din cadrul aceleiasi tipologii de clienti, un mix intre oamenii de afaceri si cei veniti in vacanta. Dupa doi ani la Amsterdam, a plecat la Manchester pentru alti doi ani, in calitate de General Manager al hotelului Radisson din aeroport. La conducerea Radisson din Bucuresti a venit la inceputul lui 2009, succedandu-i lui Torbjorn Bodin, cel care a coordonat inaugurarea hotelului pe piata romaneasca. Intrebat cum se impaca formatia de finantist cu rolul de manager al unui hotel de cinci stele, nu vede nicio incompatibilitate. Din contra, ii este de mare ajutor. Pe langa implicarea in operatiunile de zi cu zi, in luarea deciziilor trebuie sa nu se piarda din vedere si implicatiile financiare, atat in eforturile depuse, cat, mai ales, in rezultatele asteptate si obtinute

Linda Griffin, Director General ATHÉNÉE PALACE HILTON
Linda Griffin crede ca a avut parte in evolutia sa profesionala de pana acum de doua mari provocari. Prima a fost functia de Project Manager in echipa de Front Office Development, ce a presupus calatorii in intreaga lume, la fiecare 6-8 saptamani. Pe parcursul a 4 ani, meseria a purtat-o in Puerto Rico, Turcia, Japonia, Australia, Caraibe, Africa, Egipt si Europa. In 1999, a acceptat o a doua provocare, devenind primul Area Revenue Manager  pentru Hilton in Europa. In 2001, a fost numita Director de Operatiuni si apoi Director de Business Development al hotelului Hilton din Atena, unde s-a implicat in renovarea si redeschiderea hotelului. Dupa Jocurile Olimpice din 2004, s-a mutat in Turcia, unde a devenit Manager General al Hilton Park SA din Istanbul, iar mai tarziu al hotelurilor Adana & Mersin Hilton SA. Conducerea hotelului Hilton din Bucuresti a preluat-o de la 1 septembrie 2010. Aceasta ar putea fi o noua provocare in cariera sa in conditiile in care Bucurestiul nu este nicidecum o destinatie turistica. Una dintre primele nevoi pe care Griffin le-a identificat pentru piata locala este stimularea turismului de weekend. In acest sens, este nevoie de politici ample de turism, care insa nu depend doar de managerul unui hotel sau altul.

gt;

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE