Companii Stiri

Marii retaileri resping Monitorul preturilor de consum

27 ian. 2015 2 min

Marii retaileri resping Monitorul preturilor de consum

Reading Time: 2 minute

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) contesta utilitatea introducerii platformei online “Monitorul preturilor de consum” si anunta ca nu va sustine acest proiect.

Foto: Dreamstime

Asociatia profesionala, din care fac parte: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland,  Selgros, Metro Cash & Carry, Billa,  Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach si Mobexpert, a informat, in scris, saptamana trecuta, asupra acestei decizii, atat Consiliul Concurentei, prin persoana presedintelui Bogdan Chiritoiu, cat si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

“Nu intelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat Memorandumul privind infiintarea Monitorului preturilor, intr-o lipsa totala de transparenta si fara consultarea prealabila a partilor vizate de acest proiect. Executivul pare sa nu se fi gandit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora sa ramana competitivi pe o piata extrem de sensibila la costuri”, a declarat Delia Nica, Director Executiv, AMRCR.

AMRCR intelege ca “Monitorul preturilor” copiaza un model din Grecia, o alegere pe care o considera total neinspirata, avand in vedere ca este o piata unde nu sunt prezente mari lanturi comerciale internationale, lucru comunicat atat Consiliului Concurentei cat si ANPC.

O initiativa similara, denumita Observatorul Preturilor, a fost abandonata de cei care au incercat sa o puna in practica, fostii ministri PDL Adriean Videanu si Ion Ariton.

In activitatea de vanzare desfasurata de marile lanturi de retail modificarile de pret pot aparea cu frecventa zilnica, iar in unele cazuri chiar de mai multe ori in aceeasi zi, in functie de dinamica pietei. Pentru ca un consumator sa poata beneficia efectiv de cel mai mic pret ar trebui sa aiba acces neintrerupt la Internet,  precum si posibilitatea de a se deplasa rapid in magazinul respectiv.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) a fost constituita in anul 2003. In prezent, este singura reprezentanta a Romaniei la Eurocommerce.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: