MarComm Marketing PR Publicitate Stiri

Scrisoare deschisă: Marketingul NU este minciună

9 mai 2025 2 min

Scrisoare deschisă: Marketingul NU este minciună

Reading Time: 2 minute

IAB România, UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România) și ADC*RO (Art Directors Club România), au luat cunoștință din spațiul public despre declarațiile unuia dintre candidații din turul 2 al alegerilor prezidențiale 2025 prin care acesta induce ideea ca marketingul și promovarea înseamnă promisiuni false și inducerea oamenilor în eroare, fiind astfel prezentate ca sinonime cu minciuna.

UAPR 1

Ca profesioniști în domeniul comunicării, publicității și marketingului, IAB Romania, UAPR și ADC*RO exprimă cu fermitate poziția împotriva acestor puncte de vedere ofensatoare și profund eronate.

Respingem orice tentativă de discreditare a unui întreg domeniu profesional care joacă un rol esențial în economia modernă.

Marketingul nu este despre manipulare sau dezinformare, ci despre înțelegerea nevoilor reale ale oamenilor și răspunsul relevant, etic și creativ la acestea.

Industria noastră este una reglementată, ghidată de principii etice, susținută de creativitate și responsabilitate socială. A reduce tot acest efort la o etichetă falsă echivalează cu discreditarea a zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România și contribuie activ la dezvoltarea economică, antreprenorială și educațională a societății.

IAB 1

De asemenea, a induce ideea că “marketingul înseamnă minciună” este nu doar fals, ci și periculos. O astfel de afirmație nu face decât să alimenteze o cultură a neîncrederii în societatea românească.

Cerem candidaților la alegerile prezidențiale să manifeste respect față de industria marketingului și comunicării și, în același timp, îi încurajăm pe toți cei care activează în această industrie să nu accepte asemenea poziții în spațiul public.

IAB România, afiliata IAB Europe, si prezenta in Romania din 2006, este asociația reprezentativă pentru industria de comunicare online din țara noastră, membrii IAB incluzând  entități reprezentative in Romania: advertiseri, agenții de media, creație, performance, publishers și companii si platforme de tehnologie. Misiunea Asociatiei este de a promova și proteja un ecosystem online echilibrat si sanatos, prin acțiuni de autoreglementare, formare profesională și reprezentare.

Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) este asociația profesională care reunește cele mai importante agenții de publicitate, media, digital si PR din industria de comunicare din România. Din 2000, UAPR urmărește apărarea intereselor agențiilor de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referință.

Fondat în 2008, Art Directors Club România (ADC*RO) este o asociație non-profit dedicată promovării și recunoașterii excelenței în creativitate. Organizația are ca misiune conectarea celor mai valoroase talente creative din industrie și susținerea acestora prin oferirea de resurse și instrumente care să le permită să se exprime cu solidaritate, generozitate și profesionalism. 

ID 138534565 © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com

Articole pe aceeași temă: