Stiri

MEATic: un brand premium pentru gurmanzi, sub semnătura lui Chef Adi Hădean

28 mart. 2023 4 min

MEATic: un brand premium pentru gurmanzi, sub semnătura lui Chef Adi Hădean

Reading Time: 4 minute

Chef Adi Hădean și-a lansat propriul brand pentru iubitorii de carne – MEATic. Portofoliul actual MEATic este format din produse ready-to-eat sau ready-meals (gata de mâncat, care necesită doar încălzire), a căror cerere a crescut semnificativ în ultimii ani (și) pe piața din România.

În viitorul apropiat, portofoliul MEATic va fi completat cu produse ready-to-cook (preparate pregătite pentru gătit, care necesită doar gătirea în cuptor, pe grill sau în tigaie, ele fiind deja fasonate, calibrate, condimentate și/sau marinate) și din categoria confit/carne la garniță.

Un specific al produselor semnate Adi Hădean este calitatea înaltă, motiv pentru care sursa cărnii din produsele MEATic este atent aleasă, iar dezvoltarea rețetelor reprezintă munca de ani de zile a cunoscutului Chef.

Brandul MEATic a luat naștere ca răspuns natural la dorința oamenilor de a scurta timpul petrecut în bucătărie și de a lăsa loc pentru mai mult timp petrecut alături de cei dragi, însă fără a face compromisuri la selectarea materiei prime, la prelucrarea acesteia și la gustul excepțional pe care ni-l dorim de fiecare dată când mâncăm.

În ultimii ani piața ready-to-eat a crescut semnificativ în România, iar în 2021 a atins o valoare totală a pieței de 404 milioane de lei (aprox. 81 de milioane de euro).

Conform Euromonitor, se estimează că în 2026 românii vor consuma ready meals în valoare totală de peste 520 de milioane de lei (peste 100 de milioane de euro).

MEATic var 1


Lanțurile de magazine, cum sunt Mega Image, Carrefour, Kaufland, Lidl, Profi, Auchan, Penny etc. vând mâncare gătită și refrigerată pe plan național, iar București reprezintă cea mai mare piață, urmată de Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași și Constanța.

Piața ready-meals a crescut și în contextul pandemiei, iar acum obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat, aceștia prețuind timpul de calitate și mâncarea sănătoasă, fără prea multe ingrediente adiacente menite să prelungească viața la raft.

MEATic vine la momentul potrivit cu un răspuns la aceste nevoi ale românilor.

Oferta din portofoliul MEATic – în prezent, ciolan de porc cu șorici, coaste de porc și jumătate de pui – este deja mult apreciată de cumpărători, iar marea parte a clienților care aleg MEATic în mod repetat pentru multe mese din timpul săptămânii este formată din familiile în care ambii soți lucrează în corporații sau sunt antreprenori – în medie, cu 1-2 copii – și care sunt atenți la conținutul alimentelor.

MEATic BBq PORK SHANK SKIN ON

Motivele alegerii produselor MEATic sunt, în ordine (așa cum reiese dintr-un chestionar aplicat în luna martie 2023 unui eșantion de clienți fideli ai mărcii): 1. gustul, 2. încrederea în sursa sănătoasă a cărnii, 3. încrederea în calitatea produselor create de Chef Adi Hădean și 4. faptul că dintr-un produs o familie consumă în medie două mese (exemplu: majoritatea respondenților folosesc ciolanul de porc la o ciorbă și la un fel principal, cum ar fi ciolanul cu fasole. În cazul puiului, acesta este o masă copioasă alături de o salată sau de o garnitură).

Istoric al mărcii MEATic

Chef Adi Hădean a lansat produsele din carne MEATic în anul 2020, după închiderea forțată de pandemie a restaurantelor în care au fost dezvoltate și vândute încă din 2017. În timpul pandemiei produsele au fost disponibile doar pentru comandă online, pe website-ul www.meatic.ro.

Primul lanț de magazine în care s-a listat portofoliul MEATic a fost Mega Image, iar aceasta a avut loc în august 2021. În vara anului trecut, Chef Adi Hădean a accesat alt canal online pentru distribuția MEATic – Freshful.ro.

În prezent, produsele MEATic se găsesc și în Carrefour (în total în 56 de magazine) și în curând în Kaufland, urmând ca pe parcursul acestui an, marca să intre în distribuție națională, odată cu extinderea portofoliului cu încă șapte produse.

De la lansarea pe piață a produselor MEATic, creșterea anuală a fost de 11% (2021 față de 2020) și de 170% (2022 față de 2021).
Brandul chef-ului Adi Hădean este pe cale să capteze o cotă de piață nemaiîntâlnit de mare pentru un produs ready-to-eat lansat independent și destinat celor care caută alimentație sănătoasă și vor să știe cu precizie sursa ingredientelor (e.g. a cărnii) din compoziția produselor pe care le aleg.

Filosofia mărcii MEATic

În nordul României mâncarea se gătește lent, în tihnă, cu suflet și dragoste, așa cum gătește și Chef Adi Hădean, care este originar din nordul țării. În mod natural, astfel, ADN-ul MEATic poartă moștenirea tradițională a familiei Hădean din nordul României: „Ne place mâncarea, ne place să o gătim temeinic, fără grabă, așa cum făceau bătrânii noștri, care puneau oala sau tava în cuptorul încins înainte de cântatul cocoșului și scoteau mâncarea gata când se întorceau de la camp sau de la pădure. Chiar dacă tehnologia a avansat, iar ingredientele nu-s tot aceleași, felul în care gătim nu s-a schimbat prea mult.” declară Chef Adi Hădean.

Produsele MEATic conțin carne de cea mai înaltă calitate și sunt coapte la temperatură joasă, în cuptoare performante. Sunt condimentate cu mirodenii combinate în proporții studiate, iar la finalul coacerii sunt afumate în aceleași cuptoare, cu fum din lemn de esență tare și lemn de pomi fructiferi, rezultatul fiind o aromă fină, care lasă carnea să se exprime, dar care în același timp crește valoarea experienței consumatorului.

În curând, iubitorii de carne vor putea găsi în portofoliul MEATic produse noi din carne de miel, rață și vită.

„Pe lângă lansarea de noi produse, ne gândim și la crearea de abonamente pentru iubitorii preparatelor noastre. Aceștia vor fi primii care vor afla noutățile noastre și vor putea comanda mâncare preferată chiar de la momentul lansării sau în avans, dacă vor dori să fie primii noștri degustători, încă înainte ca produsele să fie disponibile publicului larg”, completează Chef Adi Hădean.

Array

Articole pe aceeași temă: