Interviuri

Marius Costin, Mokka: „Strategia noastră vizează crearea unui HUB IT în România”

16 nov. 2022 4 min

Marius Costin, Mokka: „Strategia noastră vizează crearea unui HUB IT în România”

Reading Time: 4 minute

Despre planurile Revo Technologies pentru Mokka, un serviciu de tip Buy Now Pay Later (BNPL) care vizează extinderea pe piața din Bulgaria și construcția unui HUB IT în România, ne-a vorbit Marius Costin, CEO regional al Mokka.

Din vara acestui an ocupați poziția de CEO regional al fintech-ului Mokka, cel mai important jucător din sectorul Buy Now Pay Later (BNPL) din Europa Centrală și de Est. Care a fost traseul dumneavoastră profesional până să ajungeți aici?

Mi-am petrecut foarte mulți ani în telecomunicații, unde m-am format ca profesionist și ca manager. Am avut șansa să conduc organizații foarte mari din acest sector și să gestionez clienți foarte importanți. Însă primul contact cu fintech-ul s-a produs în 2014, când am fost recrutat de liderul plăților online din România și astfel am făcut o mutare în carieră foarte interesantă pentru mine, care mi-a adus experiențe dintre cele mai motivante.

În compania respectivă (n.r. PayU) am intrat întâi pe poziția de Country Manager pentru România, însă am evoluat în diferite funcții manageriale, iar în ultima parte a colaborării m-am ocupat de clienții globali strategici ai acestei companii. A fost o experiență inedită, multiculturală, de lucru cu echipe internaționale și cu responsabilități globale. În iulie 2022 am făcut o nouă schimbare și m-am alăturat echipei Mokka, o companie dinamică și cu un potențial de scalare foarte mare, care activează pe o piață cu creștere rapidă, cea a serviciului Buy Now Pay Later.

Marius Costin photo 1

Ce v-a determinat să vă alăturați companiei Revo Technologies și să contribuiți la expansiunea produsului Mokka?

Nu am un răspuns foarte simplu la această întrebare. Sunt multe aspecte pe care le-am luat în considerare, însă un lucru pe care l-am făcut întotdeauna în viața profesională a fost să mă întreb dacă îmi place produsul. Și da, răspunsul a fost unul pozitiv. Cred că Mokka este un produs relativ unic, cu un potențial enorm. Compania în sine are un bagaj foarte vast de cunoștințe referitoare la risk management și mi-am dorit să fac parte dintr-o echipa cu asemenea abilități. Recunosc că am fost atras și de provocarea de a gestiona și extinde brandul Mokka, misiunea mea fiind aceea de a construi pe fundamentul deja existent și de a accelera traseul Mokka pentru ca acesta să devină soluția BNPL de top atât pentru consumatorii, cât și pentru comercianții din regiunea Europei Centrale și de Est. Și mai recunosc că a existat și o componentă personală: mi-am dorit să îmi petrec mai mult timp lângă familie.  

Care au fost principalele provocări ale anului pe piețele pe care este prezentă Mokka?

Anul acesta a venit cu multiple provocări, nu numai în sectorul nostru de activitate, ci în general, provocări pe care, probabil, le-am simțit cu toții. Noi ne-am concentrat foarte mult în acest interval pe support-ul acordat comercianților. Credem că platforma Mokka este foarte flexibilă și vine cu numeroase beneficii pentru retaileri, ajutându-i să adreseze segmente mai largi de clienți. Produsul nostru este unul care poate fi folosit ca un tool de vânzări și marketing foarte eficient atât de magazinele fizice, cât și de cele online.

Pe ce noi piețe urmăriți extinderea Mokka în viitorul apropiat?

Acum suntem foarte aproape de a deschide Bulgaria și lucrăm la câteva parteneriate strategice pentru alte piețe.

Ce planuri aveți pentru Mokka România, în mod particular?

Așa cum au declarat și colegii mei înaintea mea, ne dorim să construim un HUB IT în România. Nu am renunțat la acest plan și am făcut deja câțiva primi pași importanți în acest sens. Planul nostru face parte dintr-o strategie pe termen mediu și lung. Într-o piață cu provocări multiple înclusiv în zona de de talente, noi am reușit până acum să găsim profesioniști buni, care au ales să ni se alture și foarte curând echipa Mokka din România va crește destul de mult.

Ce alte soluții pregătește Mokka pentru finalul acestui an sau cel care va urma? Cu ce își va surprinde clienții?

Avem multe lucruri planificate să se întâmple în viitorul foarte apropriat. Am implementat deja o migrare de infrastructură și am lansat Merchant Cabinet, o soluție B2B destinată retailerilor. Ne  concentrăm foarte mult pe optimizarea flow-ului online, îmbunătățim aplicația offline și dezvoltăm plug-in-uri pentru platforme de eCommerce (VTEX, MerchantPro etc).

Câți retaileri estimați să integrați anul acesta la nivel de grup? Dar în România?

La nivel global Mokka colaborează cu peste 7.500 de comercianți și acest număr crește cu câteva sute în fiecare an. În România avem deja câteva sute și un flux continuu de noi comercianți care ni se alătură. Foarte curând veți auzi de câteva branduri mari care vor folosi soluția noastră.

Care credeți că va fi evoluția pieței de fintech în perioada următoare? Credeți că inflația și criza energetică vor afecta obiceiurile de consum? Dacă da, cum se pregătește Mokka pentru acest context?

Cred că fintech-urile vor crește! Deja fac parte din viață noastră, iar în viitor vom folosi din ce în ce mai multe soluții fintech zi de zi. Probabil că inflația și criza energetică vor afecta direct sau indirect anumite fintech-uri dar, per total, industria va crește. Și în special soluțiile de finanțare precum BNPL, care vine cu câteva avantaje incontestabile. Retailul online își va continua și el creșterea, iar consumatorii Gen Z și Millenials vor adopta din ce în ce mai mult soluții BNPL în particular și fintech în general, pentru flexibilitatea și rapiditatea pe care această categorie de public le caută în orice domeniu. De asemenea, tendința retilerilor de a opera omnichannel va contribui la creșterea fintech-urilor, pe fondul nevoii de a asigura o experiență similară online/offline.

Care sunt atuurile Mokka față de competitorii săi?

Cred că aș putea să enumăr o mulțime de diferentiatori. Soluția Mokka este unică pentru că se potrivește atât coșurilor mari, cât și celor mici de cumpărături, poate adresa nevoile clienților crossborder și este un serviciu extrem de rapid, transparent și ușor de folosit. În plus, oferă access la multe plug-in-uri facilitând astfel implementarea la retaileri, contribuie la creșterea traficului pentru comercianții care o folosesc, iar aplicația mobilă este prietenoasă, în vreme ce procesul de înrolare se realizeaza extrem de facil.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: