fbpx
Marketing

Miscari in media si divertisment

02/12/2014

Miscari in media si divertisment

Apetitul pentru fuziuni si achizitii din industria de media si divertisment atinge cel mai inalt nivel din ultimii trei ani si este directionat spre tranzactiile de mici dimensiuni. De asemenea este de asteptat sa creasca numarul de preluari ostile, se arata in cea de-a unsprezecea editie a studiului EY, Capital Confidence Barometer: Media & Entertainment.

Foto: Dreamstime

Conform studiului, directorii executivi se asteapta ca valorile tranzactiilor in urmatoarele douasprezece luni sa fie mai putin impresionante decat cu sase luni in urma.

40% dintre respondenti estimeaza ca firmele lor vor face achizitii in urmatoarele 12 luni, un procent aproape dublu fata de 22% in 2012. Aceasta estimare a cresterii volumului tranzactiilor se datoreaza increderii respondentilor in economia globala si costului scazut al capitalului.

In vreme ce apetitul pentru achizitii atinge un nivel record al ultimilor trei ani, e de asteptat ca valorile acestor tranzactii sa fie de nivel mediu, argumentele achizitiilor fiind reprezentate de imbunatatirea marjelor de profit, migrarea catre zone geografice noi si accesarea de continut si tehnologii noi.

Marea majoritate a directorilor executivi (83%) a declarat ca valoarea maxima a tranzactiei unice avute in vedere este de sub 250 milioane USD; 14% au in vedere tranzactii intre 250 si 999 milioane USD si doar 3% tranzactii de peste 1 miliard USD. Cu sase luni in urma, doar 48% din directori afirmau ca valoarea tranzactiei lor va fi mai mica de 250 milioane USD, in vreme ce 52% se asteptau ca aceasta valoare sa se situeze intre 250 milioane – 1 miliard USD.

Barometrul EY arata, de asemenea, ca 47% din executivii din media si divertisment anticipeaza o crestere a numarului de preluari ostile pe parcursul urmatoarelor sase pana la doisprezece luni, datorita, in primul rand, valorii intrinseci, pe termen lung, a activelor atractive si a costului relativ scazut al capitalului necesar pentru obtinerea acelor active.

Raportul are la baza un sondaj derulat in randul a aproximativ 100 de executivi seniori din companii mari de media si divertisment din intreaga lume si isi propune sa masoare increderea corporativa in perspectivele economice, sa identifice tendintele despre care se discuta in consiliile de administratie si sa ofere o imagine de ansamblu asupra strategiilor de crestere vizate de companii.

Alte concluzii ale studiului:

Cresterea planificata pentru anul curent se bazeaza, in primul rand, pe evolutia organica a activitatilor curente (86% dintre respondenti) alaturi de cresterile din achizitii care vor fi vizibile, cel mai probabil, in anii urmatori. Aproape jumatate din companiile de media si divertisment (47%) se asteapta la o cresterea a gradului de indatorare in urmatoarelor doisprezece luni, un procent mai mult decat dublul fata de cel de anul trecut (21%).

Reducerea costurilor a reprezentat principala prioritate de pe agenda consiliilor de administratie, ca rezultat al intensificarii activismului actionarilor (49%), urmat de platile dividendelor (33%).

Instabilitatea politica globala in crestere reprezinta cel mai mare risc perceput de companiile de media si divertiment (39%) in perioada urmatoare de sase pana la doisprezece luni.

Primele cinci tari atractive pentru investitii in urmatorul an sunt: Marea Britanie, Statele Unite, Brazilia, India si China.

Aproape jumatate din companii (43%) anticipeaza ca principala sursa de finantare a tranzactiilor va fi creditarea, urmata de finantarile alternative (32%), numerar (22%) si actiuni (3%).

La nivel global, 74% dintre respondenti sunt increzatori in evolutia veniturilor obtinute de companie, in crestere fata de 52% de acum un an.

Companiile de media si divertisment sunt mult mai increzatoare in planurile de crestere a numarului angajatilor; 46% din ele intentioneaza sa suplimenteze numarul de locuri de munca, fata de 32% cu un an in urma.

Companiile din industria de media si divertisment se confrunta cu un nivel redus de oportunitati de achizitii, doar 41% din respondenti luand in mod curent in considerare trei sau mai multe tinte potentiale. 70% dintre respondenti se asteapta la cresterea numarului de oportunitati in urmatorul an.

Studiul are la baza un sondaj derulat in randul a peste 1.600 de directori executivi, dintre care 94 din companii de M&E, din peste 60 de tari.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE