Marketing

Executivul versus Creativul- partea II3 min

04/02/2014 2 min read

author:

Executivul versus Creativul- partea II3 min

Reading Time: 2 minute

Este coautorul celei mai premiate campanii in 2013 si Copywriter-ul Anului la ADC Awards. In era in care Instagram castiga teren, Mihai Gongu tot mai crede in copywriting. De aceea, premiul ii e drag. Insa nu-l vede ca pe o confirmare, ci ca pe o instigare.

In comunicatul care anunta venirea ta in echipa GMP Advertising erai descries drept avand “profil de neamt, pe genul creativ”. Ce inseamna, mai exact, aceasta descriere?
Cand m-am mutat in Berlin, in 2009, am avut surpriza sa fiu abordat de mai multe ori pe strada in rusa. Asa ca nu stiu ce sa zic de “profilul de neamt” A. Probabil se refera la faptul ca sunt un creative mai organizat si mai structurat decat imaginea-cliseu a creativilor romani sau a creativilor in general. Dupa atatia ani de criza, cred insa ca multi dintre creativi au devenit mai productivi.

Ce a contat cel mai mult in alegerea GMP Advertising?
GMP e prima agentie independenta la care lucrez. Am vrut sa incerc si altceva dupa 10 ani de multinationale. Au fost mai multe lucruri care m-au atras: oamenii din GMP pe care ii stiam deja bine si in care aveam incredere, ambitia managementului de a face performanta creativa si inca un argument important pe care il veti afla in viitor. Motivul principal a fost insa acela de a putea spune prietenilor la bere ca GMP inseamna Gongu Mihai Publicitate A. 

Ce este diferit in GMP fata de alte agentii cu care ai lucrat?
O echipa mai sudata, specifica agentiilor mai mici. Si mai multi oameni care vin cu placere la munca.

Cum ti-au venit cele mai bune idei?
Cele mai tari idei vin atunci cand inveti sa ii asculti pe cei din jur, nu doar sa ii auzi. Cele mai tari idei sunt despre oameni si inspirate de oamenii din viata ta.

Ai multe idei “de sertar”?
Daca sunt intrebat daca am multe idei refuzate, raspunsul e da, si cred ca e sanatos sa vada lumina zilei doar cateva idei, cele mai bune. Daca intrebarea se refera la idei pe care le tin la sertar sperand sa le folosesc candva, raspunsul e da si cred ca e important ca acele cateva idei, cu adevarat bune, sa vada lumina zilei candva. Nu sunt multe.

Care este cel mai frumos lucru legat de industria romaneasca de advertising?
Imi place ca traim intr-o tara in care publicul iubeste publicitatea  creativa. Romanii simpatizeaza brandurile care au curajul de a fi altfel, de a veni mereu  cu ceva nou. Suntem un popor latin, care iubeste umorul, ironia si caruia nu ii place sa se plictiseasca. Chiar daca prin efortul doar al unor agentii si nu al intregii piete, industria romaneasca de publicitate se bate sa fie cea mai buna din Europa Centrala si de Est si are inca varfuri peste cele din Cehia si Polonia in competitiile internationale. Acest “Las’ ca va aratam noi ce pot romanii!” e ce ma tine aici, in Romania, si ce ii va atrage si pe cei mai buni dintre cei plecati pe alte meleaguri atunci cand se vor intoarce. 

Ce nu iti place si ai vrea sa schimbi?
As vrea ca oamenii sa creada mai mult in puterea acestei industrii de a schimba comportamente si mentalitati. Publicitatea nu trebuie neaparat sa devina noul TVR Cultural, dar isi poate propune sa creasca si sa inspire publicul tinta. E mai profitabil pe termen lung sa iti faci consumatorul sa inteleaga mai mult, sa-si doreasca mai mult, ca sa poata castiga mai mult, ca sa poata cheltui mai mult. E valabil atat pentru marketeri, cat si pentru televiziuni. 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE