fbpx
BizRemote Companii Stiri

Munca de acasă, productivă, dar cu minusuri la interacțiunea socială3 min

22/05/2020 2 min read

Munca de acasă, productivă, dar cu minusuri la interacțiunea socială3 min

Reading Time: 2 minute

Chiar dacă au rămas productivi în perioada de lucru de acasă, angajații simt lipsa interacțiunii sociale și a schimbului facil de informații și idei cu colegii de birou, arată un studiu Colliers International, realizat în mai multe țări europene, printre care și România. Doar 13% dintre respondenții studiului spun că au un spațiu dedicat activității profesionale la domiciliu.

Sufrageria – biroul de acasă

În lipsa unui birou sau a unui spațiu de lucru dedicat în cadrul locuinței, 45% dintre români spun că sufrageria este locul principal în care își desfășoară activitățile de serviciu, la fel cum se întâmplă și în cazul a jumătate dintre respondenții din Europa Centrală și de Est.

Un procent de 40% spun că întâmpină dificultăți să lucreze de acasă și simt că uneori au capacitate scăzută de concentrare întrucât în același spațiu își desfășoară activitățile școlare sau de relaxare și copiii lor.

De acasă, jumătate dintre respondenții români recunosc faptul că se simt izolați de colegi și doar 27% se simt în continuare conectați la munca de echipă. În schimb, în țările din Europa Centrală și de Est este tocmai invers: 62% dintre respondenți susțin că sunt la fel de conectați cu echipa și dacă lucrează de acasă și doar 29% se simt izolați.

Întâlnirile spontane cu colegii le lipsesc cel mai mult angajaților din regiune atunci când lucrează de acasă (68%). În România, 75% dintre respondenți simt însă mai ales lipsa interacțiunii fizice cu colegii pe parcursul unei zile de lucru. Pentru 67% reprezintă o provocare faptul că nu există o delimitare clară între viaţa de la birou și doar 42% indică întâlnirile spontane cu colegii printre aspectele care le lipsesc cel mai mult de când lucrează de acasă.

”Avem în lucru mai multe proiecte de reamenajare în această perioadă și este cert că tot mai mulți angajatori regândesc acum structura biroului, respectiv modul în care acesta va fi folosit mai departe de către angajați, ceea ce poate însemna redefinirea spațiilor de birouri așa cum le știam înainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19”, este de părere Andrei Voica, Director Project Management & Workplace Consultancy, Office Advisory în cadrul Colliers International.

Echilibrul dintre viața profesională și cea personală s-a îmbunătățit

Cei mai mulți respondenți (ECE – 51%, România- 54%) consideră că au rămas la fel de productivi și în perioada de lucru la distanță, iar pentru 21% dintre respondenții din țările ECE și 23% dintre cei din România productivitatea chiar a crescut. Totodată, 44% dintre respondenții români spun că echilibrul dintre viața profesională și cea personală s-a îmbunătățit de când casa a devenit și spațiu de lucru, procent mai mare decât cel înregistrat în țările din Europa Centrală și de Est.

Cele mai multe dintre firmele care pun accent acum pe munca la distanţă aveau deja implementat conceptul “work from home”, din perioadă anterioară pandemiei. Concret, atât la nivelul țărilor din Europa Centrală și de Est, cât și în România, peste 60% din respondenți au lucrat ocazional de acasă, iar 31% dintre cei intervievați în România și 23% în țările din regiune spun că nu au lucrat remote deloc înainte de pandemie.

Studiul a fost realizat în perioada martie-aprilie în 25 de țări în care Collies International operează, prin colectare online de date în rândul a aproape 4.400 de respondenți dintre care aproximativ un sfert din țările din Europa Centrală și de Est.

Foto: © Naruemon Mondee | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *