Marketing

Muncim de zece ori mai mult, dar cu bugete de dieta

20 mart. 2011 3 min

Muncim de zece ori mai mult, dar cu bugete de dieta

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>Silvia Bucur este Managing Director al PRAIS Corporate Communications</strong><br /> <br /> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong><br /> PR-ul renaste. Relatiile publice au devenit in ultimii  ani,  pe fondul crizei economice mondiale o  puternica resursa de informare si persuasiune, ceea ce marcheaza un trend crescator in aceasta industrie de servicii.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> Vorbim azi de comunicare integrata. In firmele de succes, stau la masa laolalta, oameni din vanzari, marketing si comunicare, cheia strategiilor lor de promovare este abordarea 360 de grade si personalizarea versus mass communication. Evolutia tehnologiei ne permite o  viteza de diseminare a informatiei in mediul online, telefonie, TV, de neconceput acum 10 ani.  Suntem in plina trecere de la epoca economiei industriale la economia bazata pe cunoastere, ceea ce va schimba fundamental fata lumii. Memorabila  carte “The world is flat", scrisa de Thomas Friedman explica aceast fenomen. In acest context, PR-ul  ataca puternic prin forme noi de comunicare. Noile tehnologii ce vor sta la baza comunicarii interumane vor da  directia. Vorbim de accesul la informatie in era digitala. Ce stim sigur este ca vom reinvata  puterea cuvantului in mileniul al III-lea.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Am descoperit brusc, impreuna cu companiile clienti ca, din motive absolut obiective, bugetele alocate PR-ului s-au  redus major. Am avut revelatia ca in ciuda acestui soc, putem face adevarate minuni din proiectele PR, prin creativitate, alternative si solutii inteligente. Ambele situatii ne-au antrenat serios pentru a trece la urmatorul nivel in care supravietuitorii din PR, vor face diferenta. Cheia este in echipa. Mai presus de orice am protejat-o si am motivat-o in ultimii doi ani.<br /> <br />  </p> <p> <strong>Cum a inceput 2011 pentru PRAIS?</strong><br /> Frenetic. Lansam o miscare nationala la care am lucrat 11 luni cu pasiune si incredere in cauza pe care o vom sustine. Pe de alta parte, brusc toata lumea a iesit din hibernare si tacere. Nu e zi sa nu comunicam ceva. Ma bucur, si sper totodata sa ne calmam toti si sa reincepem sa lucram planificat, strategic si cu viziune de perspectiva. Facem angajari.<br /> Bugetele, sunt tot pe acolo, muncim de zece ori mai mult ca timp, dar cu “bugete de dieta”. Treptat, trebuie sa se revina la normal, orice tip de anduranta are limite sale in timp. Companiile stiu ca un consultant in PR, este obligat de standardele sale profesionale inalte sa dea rezultate de mare calitate si masurabile. Ca atare, munca sa trebuie recunoscuta si rasplatita decent, riscul fiind sa ramana pe piata cei care pentru “2 bani” ofera de “2 bani” rezultate. Tactic, nu este benefica abordarea “keep my PR slim size” pentru organizatii sau braduri reputate, care doresc o imagine publica sustenabila. Mai mult decat oricand, trebuie sa ramana in mintea consumatorilor, clientilor, partenerilor de afaceri ca peste tot este un reviriment al comunicarii. Va fi si la noi in tara.  <br /> <br /> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Simt miscare in jurul nostru, revine pofta de PR de la o zi la alta. Primele 6 luni ne vor arata tendinta, inca e multa presiune in cadrul companiilor cu care lucram, vanzarile scad in majoritatea domeniilor, iar predictibilitatea economica si fiscala din tara noastra este modesta. “Si totusi se invarte”, ne-ar spune Galileo Galilei, asa ca noi suntem optimisti si increzatori in viitor. Avem multe de facut!<br />  </p> <p> <strong>PRAIS Corporate Communications</strong><br /> Cifra de afaceri (2010): 1.927.000 RON (in crestere cu 24,69% fata de 2009)<br /> <strong>Portofoliu de clienti</strong>: Amway, Danone, Dole, CMS Cameron McKenna LLP, Bank of Cyprus, GTS, Kraft Foods, Lafarge, Nestle, L'Oreal, Romanian Coffee Association, Smihtfield Foods, Urgo France</p> <p>  </p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p> <p> <br />  </p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: